Voelen(zien) jullie wel eens iets aan?

Discussion in 'De lounge' started by esklessebes, Feb 18, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113
    Zelf heb ik het namelijk regelmatig.

Zal een voorbeeld geven.

Een poos geleden werd ik snachts wakker rond 3u en zag ik in beelden een cliënt van mij overlijden.

De volgende dag kwam ik op m'n werk (zorg) en kwam de nachtzorg melden dat zij die cliënt hadden gevonden rond half 5.

De cliënt was niet terminaal althans wij hadden er geen idee van dat dit snel zou gebeuren. Nachtzorg kwam daar standaard aan 1x per nacht.

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    zo heb ik ooit eens mijn ouders zien verongelukken in een droom. dit heb ik ze toen vertelt waardoor ze voorzichtiger waren. was maar goed ook want ze hadden bijna een dodelijk ongeluk mijn moeder kon nog net op tijd uitwijken.

is al wel jaren geleden was toen nog een tiener.

Louise11110 likes this.
  3. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113

Ahh je zou wel geschrokken zijn!

Je was een soort van engeltje voor hun.

4. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Ik heb ook een moment aangevoeld dat iemand overleed. Bijzonder he.

esklessebes likes this.
  5. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    klein beetje wel ja. ik was toen echt mega bang heb het ze ook huilend vertelt.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

vaak genoeg, lees mijn post (83) maar in het topic bizarre gesprekken

esklessebes and Oceanna like this.
  7. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113
    Kan mij voorstellen gelukkig is het niet uitgekomen.

Oceanna likes this.
  8. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113
    Zeker :)

9. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Wat bijzonder! Ik heb vaak voorgevoelens, hele sterke. En bij de meeste weet ik dan ook gewoon zeker dat ze uitkomen. En ze komen ook uit haha!

Bv ik had een voorgevoel over iemand die al jaren bezig was om zwanger te worden. Ik ‘wist’ al dat ze zwanger was voor ze het ons vertelde! En ik had haar al 2 maanden niet gezien/gesproken...

Vitamientjuh, Oceanna and esklessebes like this.
  10. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113

Had ik gelezen als je mijn mening zou vragen dan denk ik dat het de lijn is tussen je vader en jou, bijzonder :) hoe ver je ook zou zijn die lijn is overal of hoe je het noemen wilt. Sneu dat hij is overleden

11. Glass

Glass Fanatiek lid

May 29, 2017
    2,191
    1,052
    113
    Female
    Mijn moeder had vaak voorspellende dromen. Ze kwam eens toen ze klein was huilend naar beneden om te vertellen dat hun neef M dood was.
    Hij had een auto-ongeluk gehad en ze vertelde alle details.
    Uurtje later werd mijn oma huilend opgebeld door haar zus dat M een auto-ongeluk had gehad... en zo nog wel meer.

Mijn man weet al vaak dat vriendinnen of familie zwanger zijn.
    En raad het geslacht vaak goed. Van onze 2 kinderen wist ik direct dat ik zwanger was van een meisje.

Vitamientjuh and esklessebes like this.
  12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, is niet sneu, voor hem is het een zegen na heel lang, heel ernstig ziek geweest te zijn. Dan is de dood alleen maar een troost.

En ja, ik had een goede band met mijn vader, overigens had mijn tante (mijn vader zijn jongste zus) exact het zelfde de dag dat hun moeder (mijn oma dus) overleed: ook onrustig, angstgevoelens, pijn, gekriebel aan haar arm. Mijn oma is aan dezelfde ziekte overleden als mijn vader.

Vitamientjuh likes this.
  13. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ik voel het, op de een of andere manier, aan als iemand in mijn omgeving zwanger is. Als het grote nieuws bekend wordt gemaakt, dan 'weet' ik dat al een paar weken. Ook voel ik meestal aan of het een jongetje of een meisje wordt, en 9 van de 10 keer klopt dat gevoel ook. Laatst had ik zelfs de naam en de geboortedag goed.. Ik had mijn man 's ochtends een appje gestuurd dat ik heel sterk het vermoeden had dat een vriendin bevallen was van een meisje, en dat ze Fleur (fictieve naam) heette. Niet veel later kregen we bericht dat Fleur diezelfde nacht was geboren :) Bij mijn eigen kinderen wist ik ook vrijwel direct na de positieve test wat we zouden krijgen.
    Mijn moeder heeft dit ook, en mijn oma had dit soort voorgevoelens op een ander gebied.

Loeki82 likes this.
  14. mamabri

mamabri Niet meer actief

oh ja, en toen ons petekindje geboren werd zei ik een kwartier voordat we gebeld werden dat ze geboren werd tegen mijn man en schoonvader: ze gaat katrien leny truus heten (even fictieve namen), waarom ik dat dacht weet ik nog steeds niet: ik wist de namen helemaal niet.

15 min later ging de telefoon dat ze geboren was en de drie !!! namen die ik er vlak voor tegen mijn man en schoonvader zei, waren inderdaad haar namen, zelfs de volgorde had ik goed :) Mijn man en zijn vader waren zacht uitgedrukt, nogal verbaasd :D

DastyQueen, Nimue and esklessebes like this.
  15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Niet bij mij maar bij iemand anders.
    Er hing een kruis in de woonkamer en die viel om dus hing ineens ondersteboven. Hing al jaren goed.
    Raar voorgevoel en 5 min later ging de telefoon. Haar vader was net gestorven.

16. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

Dec 10, 2012
    1,034
    418
    83
    Female
    Jaaaaaaaren geleden. Heb ik zowel bij mijn opa als mijn oma gedroomd dat ze zouden komen te overlijden. Eerst bij mijn opa, die nacht van ‘de’ droom gillend wakker geworden en het geprobeerd te verdringen ik was n jaar of 6? Die avond er na is hij overleden. Paar jaar daarna, gedroomd dat mijn oma kwam te overlijden (ze was toen op de herstellende weg na verschillende chemo’s en leek er boven op te komen!) weer gillend wakker, dit toen wel kenbaar gemaakt aan mijn ouders. Zij verzekerde mij er toen van dat er niks zou gebeuren want he. Oma was op de betere voet. Uiteindelijk is 2 uur!!! Nadat ik wakker ben geworden van die droom, mijn vader opgebeld geworden door het ziekenhuis dat oma overleden was aan een hartstilstand. Zomaar. Out of the blue. Het heeft maanden geduurd, voordat ik weer durfde te slapen. Als ik er nu, tig jaar later aan terug denk krijg ik weer de rillingen. Gelukkig tot op heden nooit meer zoiets gedroomd!

Vitamientjuh likes this.
  17. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Toen mijn oma net was overleden en er na de begrafenis wat sieraden waren verdeeld, had ik een kleine zilveren ring gekozen. Die avond toen ik ging slapen had ik die om mijn pink. Midden in de nacht voelde ik duidelijk een streling over mijn pink en ik wist direct dat het mijn oma was die afscheid kwam nemen, voor ze verder ging.

Typicalme and esklessebes like this.
  18. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Ik had vroeger een vriendin die heel veel liefdesverdriet had. Toen zei ik tegen haar, heb jij je brief al af voor je ex? Toen vroeg zij, hoe weet je dat ik een brief heb geschreven, ik heb dat aan niemand verteld.
    Ik zei, dat zou je me wel verteld hebben? Maar ze wist zeker dat ze het aan niemand had verteld.

De oma van een ex vriendje lag slecht in het ziekenhuis. Rond 3 uur snachts kreeg ik een heel naar gevoel. Ik zei tegen mijn ex, ik denk dat ze er niet meer is. Ik kende die vrouw niet eens zo lang. En idd ze was die nacht rond 3 uur overleden.

19. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik noem het zelf een sterke intuïtie. Een tijdje terug zei ik mijn zusje dat ik het geval had dar ze zwanger was. Dat was een domme actie, want aan haar reactie kon ik zien dat ik gelijk had. Ze wist het zelf net, maar ze had het nog niet willen vertellen. Ik had haar overigens al een tijdje niet gezien toen ik dat gevoel had.

esklessebes likes this.
  20. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    Ik weet het precies als er iets met mijn opa is. Dat voel ik. Maar ik heb bij mijn opa ook vooruitziende blikken. Ik zei jaren geleden om 6 uur hardop tegen mezelf iets over mijn opa. 2 uur later kwam dat uit.
    Opa is nu terminaal en heeft dus niet lang meer. Ik voel aan mezelf of hij een goede of slechte dag heeft. Zo ontzettend vreemd en ik vind het ook best een beetje eng. Ik geloof eigenlijk helemaal niet in zulk soort dingen. Al moet ik zeggen dat bij ons constant de computer aan wordt gezet door iets, maar wijzelf zijn het niet..

Vitamientjuh and esklessebes like this.

Share This Page