mischien een stomme vraag maar mag je van die ijsbekertjes van de poeisz hebbenn er staat roomijs op. En mag je lange vingers hebben er staat op dat het van eieren is gemaakt.
ja natuurlijk mag je dat! Lekker genieten hoor! Rauwe eieren mag je niet, maar als het in een koekje zit wel hoor! En ijs kan je ook niks verkeerds mee doen!
Ik ben het met Mo eens. Maar pas wel op waar je ijs haalt. Kijk kant en klaar vanuit de supermarkt, daar kan weinig mee mis zijn. Maar softijs e.d. van een cafetaria, mc D, enzo, daar zou ik wel mee oppassen. Of je moet er zeker van zijn dat ze het app. goed schoonmaken, want het kan een bron van bacterien zijn. Ik ben echt een ijsliefhebber, maar een kennis met een eigen cafetaria waarschuwde mij. Sindsdien eet ik alleen ijs thuis en maak ik de milkshakes ook thuis.
Rauwe eieren mag toch gewoon? Het is alleen zo dat je salmonella kan krijgen en dat is nooit leuk. Maar kan geen extrakwaad voor de baby. Ik kan me vergissen natuurlijk.
Klopt hoor, maar volgens mij mag je rauwe eieren zowiezo niet. Of je nou zwanger bent of niet... Toch? (begin ineens te twijfelen)
Eieren mag je alleen als ze gekookt of gebakken zijn. Het eiwit en de dooier moeten gestold zijn. Niet alleen ivm salmonella maar ook ivm toxoplasmose
Ik begon bijna aan mezelf te twijfelen, na die reacties hier. Maar het voedingcentrum gaf uitsluitsel. Toxoplasmose zit niet in rauwe eieren ( listeria ook niet ) wel in rauw vlees. Regels voor rauwe eieren zijn niet anders dan normaal. Dus : ja kans op salmonella. Maar Salmonella is niet schadelijk voor je ongeboren kind. Dus niet te moeilijk doen, als je het vroeger at, nu gewoon blijven doen. Ik eet ook nog steeds rauwe eieren en die Salmonella bacterie overleef ik wel als ik hem ooit tegenkom. ( zo ernstig is het niet ,als je geen risicogroep bent)