Gehoortest niet goed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moontje2008, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hey,

Zijn er hier dames wiens baby de eerste keer niet goed door de Gehoortest heen kwam?

Fiene's linkeroortje was perfect, maar de rechter dus niet.. Nu moet ze volgende week nog een keer. Ze is wel een beetje verkouden, dus moest ik haar neusspray geven.

Nu is mijn man aan een kant doof, zijn aambeeld is niet goed aangelegd, maar het is nooit gezegd dat dat erfelijk zou zijn.

Het is niet zo erg, mocht het zo zijn, mijn man is er ook een grote vent mee geworden, maar ja.. Het arme kind heeft dan de heupdysplasie van mama en de oorafwijking van papa.. Hoeft mijn vent in ieder geval nooit bang te zijn dat ze van de melkboer is :D

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    D. heeft een tweede gehoortest gehad omdat de eerste niet goed was. Uiteindelijk bleek er gewoon niets aan de hand te zijn, gebeurt wel vaker :)

3. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Lars is zelfs de 2e keer ook gezakt voor gehoortest. De derde keer ging het ineens goes. Tja... Ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was. Komt vast goed als haar verkoudheid over is!

4. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Eerste keer ging bij dochterlief ook niet goed. Volgens de dame die deze gehoortest afnam kon het zeer zeker zijn dat er nog wat vruchtwater in het oortje zat. Een weekje later de 2e poging en toen was alles perfect!

5. Purk

Purk Niet meer actief

ja hoor hier ook de 1e keer niet goed, meneertje heeft 1 smalle gehoorgang waardoor alles niet helemaal goed doorkwam in het apparaatje

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier is tot 2 keer toe het linker (meen ik) oortje niet goedgekeurd. De 3e keer met een ander apparaat met plakkertjes ed en toen was het keurig!

Hoop voor jou op hetzelfde!

7. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Jep, zelfde hier (maar dan rechteroortje).

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou gaat goed bij jullie! (hoe is het mezelf TS?)

Hier ook gehoortest eerste tm vierde keer gezakt, uitgebreid onderzoek bij kno-arts was prima.

Ze hoort prima hoor, is alleen af en toe oostindisch doof ;):D

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hihi.. Ja ik had echt vandaag zoiets van " o nee, ook dat nog"..

Mijn man zat er bij en die was ook best gespannen en dat terwijl meneer zegt dat hij het helemaal niet erg vind om aan eer oor doof te zijn, hij vind het juist soms handig, hoort ie mijn gezeur niet altijd haha..

Ze schrok net van een geluidje, dus horen doet ze wel..

Arm kind wordt alleen van hort naar her gesleurt, orthopeed, revalidatiearts, Hoortest..

Dit heeft mijn vriend gelukkig wel gestimuleerd om toch maar weer eens contact op te nemen met een audiologisch centrum om weer eens te laten kijken naar zijn eigen gehoor.. Eindelijk!

Bedankt weer voor de reacties!

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn nicht doet uitgebreidere gehoortesten bij baby's die 3x voor die thuistest zijn 'gezakt' en zegt dat de ruime meerderheid dan toch geen gehoorprobleem blijkt te hebben, vaak is het bv wat vruchtwater of smeer in het oortje, of water van het badje, of idd een verkoudheid.

11. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Onze dochter zakte 2x voor de gehoortest met haar LINKER oortje.
    Toen moesten we naar het audiologisch centrum.
    Daar bleek er inderdaad een probleem te zijn met LINKS, maar bij die testen bleek RECHTS geheel niet te werken, dus doof te zijn.... Het probleem zat hier achter het trommelvlies, dus vandaar dat de eerste gehoortesten wel positief waren.
    Dat was schrikken.
    Ze zeiden tegen ons dat het soms voorkomt dat bij kindjes die heel klein waren bij de geboorte (dochter was 2300 gram), het gehoor nog moet rijpen.
    Na vele onderzoeken is de stand van zaken op dit moment dat RECHTS wél is gaan rijpen en dit oortje werkt nu - voor zover dat te testen valt bij een 1-jarige - goed.
    Links blijft er een probleem zitten volgens de testen.
    Wij merken zelf echter absoluut niets aan ons meisje. Ze brabbelt, zegt al enkele woordjes, reageert op allerhande geluiden...

Waarschijnlijk moeten we de komende jaren nog onder controle blijven.

Veel sterkte!

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hier was de gehoortest de eerste keer ook niet goed ( beide oren )
    had me dus ook van alles in mn hoofd gehaald

de 2e keer was de test meteen goed.....schijnt heel vaak voor te komen...dan zit er nig vruchtwater in de oortjes

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

moon ben je in dtc geweest?

hier bij yinthe ook 2 keer kunnen doen omdat 1 oor niet lukte

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maak je geen zorgen!

Bij mijn jongste lukte de gehoortest aan 1 kant de eerste keer ook niet. Vanalles geprobeerd, in bed, aan de borst, slapend, wakker, wel een half uur bezig geweest maar hij slaagde maar niet.

Week daarop kwam ze binnen, apparaatje aan, dingetje in het oortje - PIEP binnen 2 seconden was ie goed! Dus het hoeft echt helemaal niets te zeggen, het gebeurt heel vaak dat het mislukt en bijna altijd lukt het de tweede keer dan wel.

Deel Deze Pagina