Wel of geen badje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Juffertje83, Apr 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

Jan 20, 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij twijfelen enorm over de aanschaf van een badje. We hebben de tummy tub wel. Hoe lang gaan baby's in de tummy tub? Moeten we dan wachten met een badje aanschaffen? We willen het baby'tje namelijk snel graag mee onder de douche of in het grote bad. Of is het dan beter om zo'n badinzet te kopen voor het grote bad?

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Mijn schoonzus heeft haar badje alleen in de eerste weken gebruikt geloof ik en daarna nam ze dr ukje mee onder de douche en in het grote bad.
    Vond ze makkelijker :) het is denk ik ook maar net wat je zelf makkelijk vind.
    Kan me voorstellen als je zelf een bad hebt en al een tummytub dat je dan denkt van laat dat badje maar zitten.

3. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

Oct 21, 2005
    2,158
    405
    83
    hier ook alleen een tummy die we nu 5 x gebruikt hebben geloof ik... Beeb gaat mee onder de douche of met grote zus in bad, badje hier dus niet gemist

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb het badje wel een half jaar gebruikt denk ik zo, maar wij hebben ook geen groot bad, dat scheelt denk ik wel. Hebben geen tummytub gekocht omdat je in mijn ogen langer gebruik kunt maken van het babybadje.
    En omdat je met douchen toch vaak met zn 2-en moet zijn, vond ik het badje er bij errug makkelijk.

5. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    Ik weet niet of de kraamzorg dit als verplicht ziet??? HAd ze aan de telefoon en ze vroeg of ik een basje had met standaard....

Als je er zelf al over twijfeld zou ik het niet doen... Wij hebben hem ook niet zo heel lang gebruikt en ook al snel in het grote bad...

6. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    heb hier een badje en tummy tub.....maar badje is maximaal 5x gebruikt, en de tummy tub 2 of 3x...en het staat nu weer op de kast! Ze gaat gewoon mee onder de douche hoor!

7. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik twijfel ook enorm....wij hebben de badkamer beneden en boven geen water, dus een badje op het kamertje is sowieso geen optie...want dan moet ik met emmers water de trap op gaan sjouwen ;)
    ik weet alleen niet of in het grote bad wel zo handig is....dit is natuurlijk veel lager en dan qua houding niet bepaald goed voor je rug
    Hoe doen jullie dat met samen met de baby douchen dan? doen jullie dat als je partner ook thuis is, zodat deze de baby aan kan pakken als je onder de douche uitkomt?

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    badje/badderen hoeft toch niet perse in het kamertje? kan je ook beneden in de badkamer doen.
    douchen met baby kan ook prima in je eentje. wipper of aankleedkussen mee de badkamer in. (of dikke handdoek in de wasbak leggen). eerst jezelf uitkleden, douche aan,dan kind uitkleden. onder de douche springen met kind. in de wipper of op het aankleedkussen leg je een omslagdoek en evt. nog een voorverwarmde op de verwarming. kind erin wikkelen, zelf even een badstof ochtendjas aan, kind aankleden en dan jezelf.

9. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben het badje 2 keer alleen in de kraamweek gebruikt. (wij hebben geen tummy) daarna in zo een badinzet in bad, veel makkelijker.

10. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij hebben de tummy tub maar twee keer gebruikt. Ik vond het niet praktisch, omdat je je handen niet vrij hebt en je kindje is beperkt in zijn/haar bewegingen.

Het badje hebben we gebruikt totdat ze er echt niet meer in paste, totdat ze ongeveer een jaar was. Daarna overgestapt op een badring in het grote bad. Ik had het badje niet kunnen missen. Doordat ik bekkenklachten heb, kan ik niet erg gebukt staan. En het badje stond mooi hoog op de standaard.

11. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hmmmm klinkt opzich niet onlogisch....lijkt me ook heerlijk om samen met je baby douchen maar je hebt dan toch geen handen vrij om je eigen lichaam en haren te wassen :( zou dan denk ik veel te bang zijn dat dat kleine glibberige lijfje uit mn armen schiet als ik mn eigen haren moet wassen :)

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik heb ons badje maar 1x gebruikt, en gebruik hem denk ik nooit meer..
    Tummy tub gebruik ik vaak en Mart gaat mee douchen. Net als hierboven bechreven bijna..
    Ik doe de douche vast aan zodat het een beetje warm word in de badkamer
    Dan zeep ik Mart in op zijn kamer op het waskussen
    Daarna gaan we samen onder de douche en was ik zijn haren
    Dan gaat hij in de wipper waar een badcape in ligt en leg ik een handdoek over hem heen
    En dan kan ik zelf nog ff douchen.

Of ik geef hem ingezeept en wel aan mijn man als die onder de doucher staat.

Dus om terug te komen op de vraag van TS, ik zou geen badje kopen, het is een gedoe en tummy tub vind mijn kleintje iig veel fijner.

13. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Wij gebruikten en gebruiken allebei erg veel.
    Tummy Tub vond onze kleine man heerlijk en heeft er vanaf zijn geboorte tot aan zijn 1e jaar (erg lang dus) vaak ingezeten.
    Je gebruikt in de Tummy ook erg weinig water.
    Vanaf zijn 1e verjaardag tot heden gebruiken wij het badje. Toen werd hij te groot voor de Tummy. Hij vindt het badje toch leuker dan mee onder de douche. Lekker spelen met zijn speeltjes, gietertje en bootje. Lekker slaan op het water....
    Dus hier badje en Tummy een succes!

14. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
    Als ik alleen ben, gaat onze dame lekker in bad. Gisteren had mevrouw het wel heel bont gemaakt; poep van voor tot achter en tijdens het verschonen een flinke plas. Dan is een badje makkelijk!
    Maar ze gaat ook vaak samen met mijn man onder de douche, ik sta er dan bij om haar aan te nemen en meteen af te kunnen drogen. In je eentje gaat dit haast niet, tenzij je geen koukleum bent:D!
    We hebben overigens een badstandaard en commode ineen wat op onze badkuip staat, ideaal!!!

15. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

Jan 20, 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL

Welke hebben jullie dan? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet!

16. ann82

ann82 Actief lid

May 6, 2009
    392
    0
    0
  17. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0

ik ben ook kraamverzorgster en t is niet verplicht hoor we roeien gewoon met de riemen die we hebben dus de tummy tub is ook prima!:D

18. happy3

happy3 Niet meer actief

hier een badje op standaard gebruikt, eigenlijk maar een week of drie. vanaf toen zo'n ding waar je pruts in kan liggen in het grote bad, zonder dat hij kopje onder gaat. en vanaf het moment dat onze kleine meid goed kon zitten zo in bad.
    ik heb het badje in leen gehad, maar zou het zelf zonde van mijn geld gevonden hebben. bij eventueel een volgende ga ik het niet meer lenen.

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik gebruik het badje al bijna 2 jaar iedere dag.
    Milan vindt het heerlijk en ik hoef niet iedere keer het hele bad vol te laten lopen.

20. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wij hebben badje +tummytub, ik vind het zo eng he doucen met baby..soms dan glij ik zelf bijna uit onder de douche stel je voor dat je met baby op schoot uitglijdt dan is het nog erger nee ik ga gewoon badje gebruiken

Share This Page