Ik deed het alleen in de box, omdat ze al zo'n sterk nekje had. Ze draaide gewoon haar hoofdje als ze verkeerd terecht kwam. Maar overdag had ik de mogelijkheid dus dan maar bij ons in de box.
Laat ik het zo zeggen, elk kind is anders. Sommige kinderen zouden inderdaad niet tegen al die prikkels kunnen en oververmoeid worden, anders kinderen slapen juist weer beter zolang mama maar vlakbij is. Ik denk niet dat er 1 specifieke manier is hoe 'het hoort'. Het is vooral kijken en luisteren naar je eigen kindje. Bij mijn kinderen lukte het slapen niet/nauwelijks in de box, dus gingen ze lekker elke keer naar hun bedje. Toch wil ik het deze keer ook weer beneden proberen overdag, omdat ik haar graag lekker in de buurt heb, maar als ik merk dat ze overprikkelt raakt of niet kan slapen gaat ze ook gewoon naar de bedje.
Ik denk ook dat weinig prikkels tijdens het slapen erg belangrijk zijn voor een kindje. Maar omdat ze dat al hele nachten hebben, denk ik dat het zeker niet verkeerd is om ze ook te laten wennen aan slapen met geluiden. Anders is je kindje straks met elk geluidje wakker.