Rooming-in

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lil, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poisson1987

    poisson1987 Bekend lid

    23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Hier komt Uk ook in wiegje naast mijn kant van het bed te slapen. Lijkt me handig met nachtvoedingen. Wil BV op verzoek geven, en wil vroege hongersignalen dus niet missen (denk dat je bij kindje op andere kamer pas bij huilen iets merkt, en dat is voor mij te laat)fan. En ook goed voor binding met Uk.
    Vind het wel een gezellig idee, en wil het zolang ze nachtvoeding(en) krijgt blijven volhouden. En vriend is het daar gelukkig mee eens. Iig gaan we het minimaal 2 weken de kans geven!
     
  2. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Hier een weekje bij ons op de kamer gelegen maar ik werd er helemaal gek van, ik sliep er gewoon niet van;) lijkt me ook weer niet de bedoeling.
    Ik kreeg er ook hele nare nachtmerries van enzo. Nu gaan we de baby in de kraamweek weer bij ons laten slapen en dan weer lekker terug naar dr eigen kamer.
    En dan met name zodat ik 's nachts makkelijk kan voeden en niet steeds eruit hoef.
     
  3. mamavjulia

    mamavjulia Fanatiek lid

    13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Bij de eerste niet gedaan gewoon vanaf dag een op eigen kamertje. Na een paar maanden sliep ze ook lekker rustig.


    Bij de tweede wel gedaan en na ruim een jaar ging ze pas redelijk slapen, kon niet meer zonder mama slapen. Drama...

    Nu zwanger van de derde en nu zal het helaas moeten de eerste maanden want geen extra slaapkamer. Maar ik zou ze het liefst nu meteen op een eigen kamertje leggen. Gewoon ook voor onze eigen bedrust.

    En voor de hechting, ik denk maar dat is mijn mening dat het niet veel uitmaakt of je kindje bij jou op de kamer ligt of op een eigen kamertje.
     
  4. Femke86

    Femke86 Bekend lid

    15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen idee wat 'het beste' zou zijn, maar wij sliepen vroeger na de geboorte ook zeker een week bij mijn ouders op de kamer.
    Zelf heb ik straks ook de familiewieg op de slaapkamer staan.
    Lijkt mij fijn om de baby binnen handbereik te hebben.
    Maar als je het zelf niet prettig vind moet je het zeker niet doen natuurlijk!
     
  5. jufh

    jufh Lid

    17 aug 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rooming-in is al weer een poosje standaard advies. Ik had er voor de zwnagerschap ook niet zo'n idee over, maar we gaan het wel doen.

    ik wil sowieso borstvoeding geven en daar is het gewoon beter voor, en inderdaad, ook ter preventie van wiegedood (wel bewezen effect, in tegenstelling tot die aerosleep onzin waar mensen kapitalen aan uitgeven uit angst).

    kinderen tot een half jaar oud kun je sowieso niet verwennen, wat mensen er ook evt. van denken of zeggen vanuit hun ervaringen van "vroeger".
     
  6. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Hier bij allebei het een paar dagen gedaan.
    Ik word er ram gek van, kan er niets aan doen. Ik kon gewoon echt niet slapen met de baby op de kamer. Bij elke kik zat ik recht op, midden in de nacht zoeken naar de baby. Bang dat mijn man er op lag enz.
    Ik liet de baby lekker bij ons in slaap vallen en rolde de wieg met baby en al op de eigen kamer.
    Bij de tweede nog minder geprobeerd.
     
  7. bllondiie

    bllondiie Niet meer actief

    Hier alle 2 de kinderen ook het eerste jaar bij mij geslapen,vond het gewoon erg prettig, zoonlief zelfs bij ons in bed.. als je kijkt is de westerse cultuur de enige cultuur die verwacht dat kindjes vanaf heel klein zonder moeder slapen..deze keer komt de baby weer lekker bij ons, kan ook niet anders heb geen kamertje meer vrij ;)
     
  8. A1988

    A1988 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hier heeft dl 2 maanden bij ons op de kamer geslapen, en nu (16 maanden) slaapt ze ook nog wel eens tussen ons in.
    Zometeen bij zl hopen we op langer bij ons slapen. Wellicht schakelen we nog over op een family bed hihi, maar dat is eerder wishful thinking van mijn kant 😉
     
  9. reckless

    reckless Bekend lid

    17 apr 2014
    788
    284
    63
    Hier heeft zoonlief vanaf dag 1 in z'n eigen bed geslapen en dat gaat prima. Ook nummer 2 gaat direct naar z'n eigen kamer. Ook nooit overwogen om aan rooming in te gaan doen, ik heb er totaal niks mee. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
     
  10. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Wij weten nog niet wat we moeten doen, borstvoeding kan ik helaas sowieso niet geven dus als de kleine honger heeft dan moet ik toch naar beneden om voeding te maken, dus dan heeft rooming-in volgens mij ook geen zin?
     
  11. lil

    lil Bekend lid

    3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Ja dat hadden wij dus ook, tot de kraamhulp kwam met uitleg en het verhaal wat in het kraamboek stond. Maar lees dat veel dames toch hun kleintje op de slaapkamer houden, dus wij gaan het toch maar overwegen.
     
  12. lil

    lil Bekend lid

    3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Nee als je het zo bekijkt niet, maar als je kindje huilt kan je even je hand over zijn bolletje aaien. Je bent nu ook 24/7 samen en nu ligt je kindje straks alleen zonder de geluiden van zijn moeder. (zo zij mij kraamhulp het)
    ieder zijn eigen keuze het is niet verplicht
     
  13. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Onze dochter heeft 6 weken bij ons op de kamer geslapen.. Ik vond het de 1e tijd wel prettig, ze zijn dan nog zo klein.. Maar maandenlang hoeft voor mij ook weer niet haha..

    Wij hebben het op een gegeven moment gewoon geprobeerd, eerst wiegje verplaatst naar haar eigen kamer met de deur open, later dicht, en toen over in het ledikantje. Ze sliep zonder problemen dus toen hebben we dat zo gelaten.

    Wil het straks bij de 2e denk ik weer net zo doen :)
     
  14. godblessed

    godblessed Bekend lid

    11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland

    Hier ook mijn oudste stikte soms in haar eigen spuug werd gewoon blauw doordat ze naast me lag kunnen voorkomen dat fout af liep.ze had haar ledikantje naast mijn bed erna tot 3,5 ik sliep ook beter als ze in de buurt was

    Vind heerlijk mijn kindje(s) bij mij en deuren open wanneer ze niet bij mij slaapt de kleine gaat in een wiegje bij ons ..de oudste eigen kamer en dan kijken we beide snachts 2 x bij haar per nacht ze trekt vaak haar deken volledig over haar hoofd heen vind dat zoiets engs en voor een slaapzak is ze nu al veelste groot
     
  15. unknowable

    unknowable Niet meer actief

    Ik was er ook heilig van overtuigd onze meid tot een half jaar ofzo op onze kamer te laten slapen.

    Schattig wiegje gekocht, druk geweest met schilderen..

    Maar na twee weken hebben we haar op haar eigen kamer gelegd, omdat we zelf onrustig sliepen en van alle geluidjes wakker werden.

    Tot op heden gaat het uitstekend.:D
     
  16. TSCM

    TSCM Actief lid

    13 jun 2010
    306
    97
    28
    Noord-Brabant
    Niet alle reacties gelezen.

    Rooming in was en is voor mij vanzelfsprekend. Zo'n hummeltje heeft m.i. nabijheid nodig. Hij/zij heeft negen maanden lang in je buik gewoond, je stem gehoord, je hart, je ademhaling. Zo'n baby'tje moet echt nog landen.

    Maar dit is slechts mijn mening. Je moet vooral luisteren naar je eigen gevoel!
     
  17. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Wij slapen beneden. En de babykamer is boven. De eerste tijd komt ons ukkie bij ons naast het bed omdat ik dat fijner vind. Ik hoop borstvoeding te kunnen geven. En als dat niet lukt hebben we de keuken ook op de begane grond. Anders blijf ik heen en weer aan het sjouwen van beneden naar boven. Ik vind het een prettiger idee, naast mijn bed.
     
  18. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Dat klopt inderdaad maar als ik onze slaapkamer uitloop en een paar meter rechtdoor loop dan sta ik direct in de slaapkamer van de kleine.
    Ik vind het een beetje zonde om een extra wiegje aan te schaffen voor in de slaapkamer en de babywieg van de babykamer is te groot voor naast ons bed dus dat is ook een beetje lastig.
     
  19. ballie83

    ballie83 Actief lid

    20 jun 2011
    258
    0
    0
    Verpleegkundige
    Almere
    Hier de oudste 4 weken op onze kamer gehad. Omdat we het fijn vonden maar ook zodat ik niet teveel energie eraan kwijt was. Heb een heftige bevalling gehad en de eerste dagen erna stond ik te tollen op m'n benen. Toen was het dus heel fijn dat ze naast me lag.
    Nu zijn we verhuisd en n smallere slaapkamer dus ledikantje kon er niet meer naast. Vanwege t budget en omdat we weer maar n paar weken willen doen hebben wij een wiegde van familie geleend.
    Prima oplossing zo en hoop dat ik er nu meer profijt van heb vanwege goed lopende bv. dan nodig is vanwege weer een heftige bevalling :)
     
  20. ukkie1985

    ukkie1985 VIP lid

    27 mrt 2012
    6.134
    0
    0
    Wij maken de fles gewoon in de badkamer.
    vrienden van ons hadden een thermosfles op de slaapkamer staan. Helemaal naar beneden hoeft dus niet perse
     

Deel Deze Pagina