Rooming-in

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lil, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meca

    Meca Fanatiek lid

    23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Hier ook een wiegje voor naast mijn bed. Lijkt me zoveel makkelijker straks met bv. Plus dat ik denk dat ik het zelf ook nodig heb om rustig af te kicken van haar 24/7 bij me te hebben gehad.
    Maar wie weet wordt ik wel helemaal gek straks, we gaan het in ieder geval proberen.
     
  2. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wij hebben onze zoon 10 dagen op onze kamer gehad en ik vond het helemaal niets. Ik werd continu wakker, mijn vriend ook, kon niet slapen en ons zoontje ook niet. We hielden elkaar gewoon wakker en waren gewoon doodop. Uiteindelijk op zijn eigen kamertje gelegd en toen ging het veel beter. We sliepen alle drie veel beter en met de babyphone hoorde ik het kleinste geluidje.
     
  3. Liz

    Liz Fanatiek lid

    9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Hier ook de eerste is 3 maandjes bij ons op de kamer blijven slapen maar dan meer met het idee...zo zielig een pas geboren wurm en dan al alleen op een kamer..het gaf me een veiliger gevoel...en fijner met voeden...
    Maar na 3 maanden sliep ze door en ging gauw op d'r eigen kamer...we sliepen er beide beter van..
    En zo gaan we het (waarschijnlijk) bij de 2e weer doen.
     
  4. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja hier de eerste 2 maand gedaan toen wilde vriend graag weer naast mij slapen hij kon niet slapen door mijn gerommel ;)
     
  5. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Of een flessenwarmer kopen (goedkope), deze op je kamer of op de babykamer zetten. Dan moet je ook niet naar beneden.
     
  6. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb mijn dochter gewoon op haar eigen kamertje gehad vanaf het begin. Toen was ze ook al 1.5 week, de eerste anderhalve week beide in het ziekenhuis op andere afdelingen. De muur tussen de slaapkamer en de babykamer is dun, de babyfoon stond op vol volume, en de eerste nachten hadden we ook alle deuren open, en ik slaap licht, dus ik hoorde haar altijd alsnog murmelen voor ze begon te huilen. Door de borstvoeding sliep ik ook lichter dan normaal, ik was meteen alert bij het eerste kikje.
    Dus heb niet de indruk gehad dat ze bij ons op de kamer moest om haar signalen op te kunnen vangen. Sowieso was het voor mijn man fijn toen hij weer ging werken dat ik er 's nachts zachtjes uit ging en hij door kon slapen.
    Wel had ik als alternatief om de reismand van de kinderwagen bij ons op de kamer te zetten mocht ik behoefte voelen haar toch bij me te hebben.

    Nu ga ik het weer zo doen, in principe op de eigen kamer, maar mocht het niet goed voelen dan in de reiswieg van de wandelwagen naast me op de kamer. Maar deze uk wordt in januari geboren en wij slapen altijd met het raam open (wordt ook echt gek als hij dicht is) dus dat lijkt me wat frisjes voor de baby... Dus idealiter gewoon op zijn eigen kamertje bij ons!
     
  7. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Onze kleine meid heeft 5mnd bij ons geslapen.
    Ik had een moses wiegje op standaard (die standaard was 70euro maar super degelijk (je leunt er namelijk onbewust toch op) en perfecte hoogte) ze stond aan mijn kant tegen het bed. Als ik mn ogen open deed en mn hoofd iets liftte...dan zag ik haar. Voor de nachtelijke uurtje was het super...ik hoefde niet steeds in de kou naar haar kamer (verdieping lager) en zodra ik dr hoorde (want ja je gaat t herkennen) legde ik haar aan en als ze klaar was legde ik haar weer neer. Ik hoefde mn bed niet uit (in mn nachtkastje lagen de luiers en doekjes) en manlief werd ook niet wakker! Ik vond het zaaaalig en zij volgens mij ook.
    (Wat ik ook fijn vond als manlief smorgens dan tegen mij aankroop en we samen genietend van ons slapende popje wakker werden. Echt een close moment)
     
  8. lil

    lil Bekend lid

    3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Kan uit de meeste reacties wel opmaken dat het kleintje de eerste weken/maanden bij mama en papa sliep! Ik ben overtuigd :D
     
  9. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    zo heerlijk♡
    ons meisje heeft vier maanden bij ons geslapen. Toen werd ze wakker van ons als wij naar bed gingen en is ze naar haar eigen kamer gegaan.

    Ik heb net een tweede wiegje gekocht want de tweeling komt ook lekker bij ons liggen de eerste tijd.
     
  10. Miertje89

    Miertje89 Actief lid

    6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons zoontje precies een maand op onze slaapkamer gehad, nu vinden we het tijd dat hij naar zijn eigen kamertje gaat. Het is even wennen maar ik voel me er heel goed bij. Als moeder word je toch vaak wel wakker van ieder geluidje, ik tenminste wel. Ik ben het eens met bovenstaande, tuurlijk wen je goed aan de aanwezigheid van je kindje maar voor de hechting maakt het in mijn ogen niets uit. Ik merk dat ik extra blij ben om hem te zien als ik niet de halve nacht heb wakkergelegen van ieder kuchje en zuchtje. :)
     
  11. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    912
    897
    93
    Volgens mij wel; als je de eerste smakgeluidjes etc hoort en dan alvast een flesje klaarmaakt, ben je daarmee klaar voordat je baby helemaal overstuur gehuild is... Veel prettiger voor je baby + veel makkelijker om de voeding er daadwerkelijk in te krijgen! Als je nog moet beginnen wanneer je kleintje al echt huilt, dan moet je 'm waarschijnlijk echt eerst troosten om te kalmeren voordat hij/zij kan gaan drinken.
    Maar dat weet ik niet uit ervaring, ik denk dat het ongeveer zo gaat als ik het vergelijk met bv-kinderen.
     
  12. MamaIII

    MamaIII Bekend lid

    29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Alle 3 hebben ze lang bij mij geslapen, heerlijk!

    Ook dit kindje slaapt straks bij mij op de kamer. Negen maanden zit zo'n ukkie in je buik, hoort geluiden en zit/ligt lekker warm en geborgen in je buik en dan moet het ineens alleen in zo'n groot bed op een stille kamers? Nee :)
     
  13. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    J. ging pas met 3-4 maanden naar haar eigen kamertje.

    Ons zoontje zal straks ook zeker de eerste 3-4 maanden bij ons liggen in een wieg.
    Vind het makkelijk met de bv,maar ook fijn voor de kleine..het hechtingsproces enz.
     
  14. Purk

    Purk Fanatiek lid

    19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    De oudste sliep tot ongeveer 1 jaar bij ons, de laatste maanden begon ze de nacht op haar eigen kamer en kwam ze voor de nachtvoeding bij ons en dan lieten we d'r liggen. Rond 11 a 12 mnd ging ze ineens klokje rond slapen en bleef ze dus in haar eigen bed op haar eigen kamer.

    De jongste slaapt overdag in haar eigen kamer, de eerste weekjes beneden in de box, maar nu wordt ze te vaak wakker van haar zus. 's Nachts slaapt ze bij mij, we gaan rond 22u samen naar bed.
     
  15. onzewens

    onzewens Bekend lid

    9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze oudste heeft Tot ongeveer 4 mnd in het ledikant op onze kamer geslapen. Vanaf 10 weken sliep hij van 22 tot 7 en voor de nachtvoeding hoefde dat niet meer. Nu bij de tweede zal ik t zo weer doen. Vond t heerlijk
     
  16. Mari3ke

    Mari3ke Bekend lid

    5 jan 2014
    745
    424
    63
    NULL
    NULL
    Wij dachten eerst ook: nou paar weekjes... Maar ik denk dat het een zware nacht wordt als ze over heeel veeel maanden voor het eerst naar haar eigen kamertje gaat. Onze kijk hierop is sinds de komst van ons kindje met zo veel dingen veranderd! Veel succes.
     
  17. New miracle

    New miracle Actief lid

    1 jan 2014
    358
    0
    0
    Wiegje staat al klaar naast ons bed ...heerlijk hoor ons mannetje straks naast me.
    Onze oudste heeft 11 maanden bij ons gelegen en kreeg bv. Sliep vanaf week 10 de nachten door en toen hij in onze nieuwe woning een eigen kamer kreeg sliep hij ook de eerste nacht meteen door. Je verpest je baby echt niet door rooming in. Onzin wanneer mensen dat zeggen en als je ene kindje toevallig slechter slaapt en rooming in heeft gehad zegt dat weinig. Elk kindje is anders en slaapt anders.
     
  18. rijtjes

    rijtjes Niet meer actief

    Ik kan me echt niet voorstellen dat we dit niet doen. Mijn dochter heeft ook heerlijk de eerste maanden bij ons geslapen en nog steeds kruipt ze iedere nacht tussen ons in als ze wakker wordt. De baby komt sowieso de eerste maanden naast ons in een wiegje, goed voor de eerste honger signalen en voor het contact. Lijkt me heel gek om een hele nacht in een eigen kamer te liggen, zonder je ouders te horen, nadat je 9 maanden lang niet anders hebt gehoord dat de hartslag, stem en bloed ruisen van je moeder.
     
  19. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier ook, oudste langer dan de jongste, die wil sinds ze 2 is liever in haar eigen bed. De oudste kruipt nog regelmatig bij mij in bed 's nachts. Ik kan me er eigenlijk niks bij voorstellen om een kind alleen ergens neer te leggen, ik heb ze altijd heel dichtbij gehad. Overdag in draagdoek, 's nachts naast me in de kamer (vaak in bed ook, met co-sleeper, maar in het begin in hangwiegje direct naast me). Groot voordeel is ook dat je er niet uit hoeft om te voeden, gewoon aanschuiven en verder dutten :D
     
  20. Savagegarden

    8 okt 2014
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het met de eerste ook zo gedaan en als erg positief ervaren. Natuurlijk moederinstinct zo mooi, werd al wakker van de eerste sabbel geluidjes nog voordat dochter ging huilen voor de voeding... Na 4 maanden probleemloos naar eigen kamer gegaan in de eerste instantie in haar eigen wiegje en later overgelegd in het grotere ledikant...
     

Deel Deze Pagina