Hallo dames, Ik zit met een vraagje. Vanaf het begin van mijn zwangerschap slik ik elke dag Dagravit Mama&Baby. Moet ik hiernaast ook andere vitamines innemen of is dit voldoende? Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag..
Is goed hoor, zou niet weten wat je nog meer zou in moeten nemen. Slik zelf helemaal niks meer na de eerste 3 maanden
Bedankt voor je antwoord. Volgens mij is het goed om je hele zwangerschap en als je borstvoeding wil geven vitamines in te nemen..
Het kan eventueel zijn dat je later in de zwangerschap wel wat extra nodig hebt. Maar verder krijg je als je goed gezond eet alles binnen wat je nodig hebt.
Ik ben bewust bij 6 mnd zwangerschap gestopt met de vitaminepillen. Er is namelijk uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat het slikken van foliumzuur in de laatste 3 mnd van de zwangerschap astma tot gevolg kan hebben bij de baby. Reden genoeg om er voor mij mee te stoppen. En dus nog beter op mn voeding te letten. Volgens de officiële richtlijnen van het voedingscentrum is het niet nodig om extra vitaminen te slikken.
Ik slikte ook alleen zo'n multivitamine (puur mama van VSM). Meer hoeft niet. Al zijn er wel bij die visolie gebruiken. Je kunt ook gewoon 2 keer per week vis eten.. Die pillen heb ik tot de geboorte gebruikt (en het potje na de kraamweek opgemaakt). Maar ik at dan ook slecht tijdens de zwangerschap, mijn maag wilde gewoon niet meewerken, dus at ik net iets minder dan de advieshoeveelheden. Op advies van dietist en VK dus besloten om die vitaminepillen maar te blijven gebruiken.