Ik heb gelezen dat je alleen roomkaas mag als die gepasteuriseerd is. Maar ik heb er op de verpakking niks over kunnen vinden. Hij staat niet in de koeling bij de Aldi en op het doosje staat 'thermisch behandeld', zou dat gepasteuriseerd betekenen ? Ik hoop wel dat ik het mag want het is zoooo lekker
Er wordt in Nederland bijna geen kaas van rauwe melk gemaakt en al zeker niet verkocht. Als je twijfelt koop je het toch niet. Maar de kans dat die niet gepasteuriseerd is, is echt heeeel klein!
oooh heb je dat ergens op papier staan want ik mag van mijn lieve vriendje nog niet eens naar brie kijken en ik eet het zo graag. Dan heb ik bewijs. Haha
hahahah.. wat leuk! Iemand helemaal blij met Brie! Maar het gaat om het volgende: in NL moet er op de verpakking staan: Au lait cru (of rauwe melk) als het inderdaad een rauwmelkse kaas is. Staat het er NIET op dan is het dus GEEN rauwmelkse kaas en kan je het dus gewoon eten. Dit betekent dat je eigenlijk alle kazen bij bijvoorbeeld de AH gewoon kan eten. Wat betreft die Turkse kaas.. ik weet het niet. Ik zou het risico niet nemen maar goed, je kan het aan de verkoper vragen natuurlijk. Veel eetplezier!
hoi wat ik uit mijn vorige zwangerschap weet ik dat brie niet mag heb ik ook net gelezen voor de zekerheid. maar dat zeggen ze ook van haring nou moch ik dat wel niet te veel natuurlijk. en als je een keertje iets eet wat eigenlijk niet niet gelijk in paniek raken. wat mag je niet. brie,zachte kazen, canabere je kan listeriosis oplopen pate rauwe eieren geen lever of ingewanden te veel vitamine a volgens mij is dit het wel een beetje en volgens mij ook geen rauwe zalm wel gerookte volgens mij maar weet het niet zeker en geen rauw vlees natuurlijk groetjes jolanda
oooh ik ben helemaal blij. ff navraag doen bij de vk ga ik zeker doen. Nou weet ik zeker dat mijn lieve vriendje toch zegt eet het maar ff nog niet, gewoon voor de zekerheid. hihi die is zo overbezorgt. Liefs nance158
Gerooktre zalm is geen rauwe vis dus dat mag weer wel. Oja nog een tip voor sushi liefhebbers vraag naar de vegetarische suschi.
hoi toch heb ik wel gehoord dat je brie mag als veel verder in je zwangerschap zit gewoon even na vragen. ik lette er altijd wel op maar soms ja kan je een foutje maken maar geen paniek het is meer als je het vaak eet. niet doen natuurlijk maar goed soms eet je iets en hoor je later dat het niet mag. groeten jolanda
ja gerookte wel maar geen rauwe zalm niet dat ik het lust rauwe zalm als het maar gerookt is. ik dacht het al maar wist het niet meer helemaal zeker. groeten jolanda
Pate, en smeerleverworst ed mag je gewoon eten omdat het bewerkt is. Gerookte zalm alleen vers van de visboer eten en niet de voorverpakte gerookte zalm. Haring mag idd ook gewoon, maar ook hier geldt, niet de voorverpakte. Brie en camebert kun je echt gewoon de hele zwangerschap door eten.
hoi nou ik heb hier een boek liggen en brie mag niet hoor later in je zwangerschap maar niet in het begin en leverpate mag niet wegens vitaminen a daar mag je niet te veel van hebben staat overal kan voor geboorte afwijkingen zorgen. dus ja als je het risico wilt nemen ik zou het niet doen. groetjes jolanda