Roomkaas van La place - V&D

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Esila, 21 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    ik denk dat je gelijk hebt ElleNY.rauwe melk ik hartstikke gevaarlijk voor iedereen, niet alleen maar voor zwangeren.ik denk ook dat gewoon gepasteuriseerde melk is, niks aan de hand , je mag gewoon lekker eten.
    geen rauw vlees, geen rare voorverpakte soorten vis, drank(wijn, bier, sterke drank), cigaretten, drugs voor de rest kan gewoon alles.
    zolang je niet drinkt en rare producten eet is goed.vind een beetje TE om voor iedere hap een hele stress gelegenheid te maken :D

2. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik kan me bijna niet voorstellen dat er ergens in NL nog met rauwe melk gewerkt wordt

3. Niet meer actief

Ik ben helemaaaaaaaal NIET zo dat ik stress voor elke hap eten, echt helemaal niet! Ik eet zowat alles (behalve rauw vlees en de dingetjes die ze echt afraden)
    Maar hier bij de V&D zeiden ze het ook hoor... dat je de roomkaas beter niet kon eten als je zwanger was door het gebruik van rauwe melk!

Rahelle, rauwe melk is niet 'hartstikke gevaarlijk' voor iedereen hoor.. zou leuk zijn voor al die aparte kazen etc.

4. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hier hetzelfde hoor. Ik doe ook bijna nergens moeilijk over maar goed moet ik ze dan maar niet geloven? En rauwe melk word wel degelijk gewoon gebruikt, denk aan al die lekkere kaasjes.

5. Niet meer actief

Ja precies.. ik hou niet eens van roomkaas, bestelde het voor een vriendin van me... maar ze zeiden het wel dus ja dat zullen ze misschien ook niet voor niets doen?

En idd in genoeg kazen etc. wordt de melk gebruikt, dat die voor iedereen heel gevaarlijk is of weet ik veel is gewoon onzin

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Heb t van t weekend niet genomen, omdat ik dus niet wist of het wel of niet mocht....

Denk dat rauwe melk wel voor iedereen risico's met zich mee brengt... hetzelfde als filet americain... het blijft rauw en tja dan heb je gewoon meer kans op infecties.....
    Alleen deze infecties kunnen natuurlijk meer drastische gevolgen hebben als je zwanger bent.....

Heb trouwens de laatste dagen alleen maar trek in dingen die ik niet mag... en het is verdorrie ook constant in de reclame ofzo....
    Gaat een lange zwangerschap worden........

xxmona

7. Niet meer actief

Ja oke maar tegenwoordig kan je echt letterlijk NIKS meer eten en drinken zonder dat ze wel een of ander 'risico' vinden waardoor je ziek zou kunnen worden.. moet je gewoon in t normale leven niet bij stil staan anders word je gillend gek!

In de zwangerschap vind ik t wat anders... en vind het raar dat ze nu dus sowieso al bij 2 vestigingen V&D zeggen dat het niet goed is voor zwangere vrouwen om het te eten omdat er wel degelijk rauwe melk doorheen zit... zeggen ze niet voor niks toch?

8. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    hoi dames,

ik heb hier gelezen: http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnHer ... isicos.htm

rauwe melk bedoel ik net vers net warm van het dier, heb ik nooit gedronken, iedereen weet dat het niet mag.
    Voor boerenkaas wordt rauwe melk gebruikt. Deze kaas is (half)hard en rijpt lang onder een lage zuurgraad. Daardoor kunnen bacteriën er moeilijk in overleven.

maar ik denk ook niet dat V&D met rauwe melk werkt.maar iedereen moet natuurlijk zelf beslissen.persoonlijk zou ik echt eten zon broodje van de V&D.
    :)

9. Niet meer actief

Ja idd iedereen moet ook doen waar je je goed bij voelt... veel mensen zeggen ook dat tonijnsalade niet goed is en dat eet ik ook minstens 1x per week op mn brood..
    Zoland je de ECHTE gevaren maar buiten de deur houdt zoals rauw vlees, bepaalde kazen, sigaretten en alcohol komt het vast allemaal goed met ons :D

10. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    ja natuurlijk, tonijnsalade is ook geen gevaar hoor, zolang we niet iedere dag 2 kilos's eten...
    geen sigaretten, absoluut geen alcohol, geen rauw vlees (eet ik toch nooit) :) .

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    ik had het gevraagd bij de v en d en daar zeiden ze dat ze dachten dat het wel mocht. Ze hebben het toen nagezocht voor me en ja hoor gewoon van gepasteuriseerde melk! Dus gewoon lekker eten!

12. bloemetje77

bloemetje77 Nieuw lid

4 jul 2008
    1
    0
    0
    Nou, hierbij het antwoord van de V&D:

Wij bedanken u voor uw e-mail van 03-07-2008.
    Hierin stelt u een vraag over roomkaas bij La Place. Graag reageren wij hierop.

Navraag bij onze centrale Horeca en Food afdeling leerde ons dat de roomkaas niet bereid wordt met rauwmelkse kaas. Dit betekent dat de risico’s voor zwangere vrouwen die verbonden zijn aan het nuttigen van rauwmelkse kaas, niet van toepassing zijn.

Wij hopen dat u nog lang van de broodjes zult blijven genieten en wensen u een goed verloop van de zwangerschap. Heeft u vragen over onze producten dan kunt u altijd een medewerker aanspreken. Hij/Zij helpt u graag verder.

Gewoon eten dus, die lekkere broodjes roomkaas!

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    hmmm gelukkig..
    ik had laatst een panini boerenham, en daar zat ook roomkaas onder. hmmmm

14. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wat een toestand om een broodje. Misschien moeten we gewoon proberen te onthouden dat in NL bijna niets gemaakt wordt van rauwmelkse kazen en als het wel zo is dat het 1) aangegeven moet worden 2) je de hoofdprijs betaald (en dat is dus zeker niet bij de V&D)

Lekker relaxen en lekker eten!

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hehe, voor eens en voor altijd duidelijk. Maar verdorie, krijg elke keer zo'n honger van dit topic, kappen nu :)

16. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik heb zelf anderhalf jaar bij het restaurant van V&D gewerkt. Als zwangere vrouwen vroegen of ze het mochten eten, moest ik van mijn leidinggevende altijd zegggen dat ze het NIET konden eten!
    Het is nu wel al 4/5 jaar geleden, misschien dat het nu veranderd is?
    Ik eet ze zelf in iedergeval niet tijdens mijn zwangerschap, wel jammer want smullen is het zeker :) .

17. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Voor de laatste keer: omdat we elkaar allemaal gek lopen te tikken met wat mag en niet mag. Jouw leidinggevende wist duidelijk niet wat rauwmelkse kaas is want ook 5 jaar geleden werd de roomkaas van V&D niet bereid met rauwe melk!

HET MAG!

18. Niet meer actief

ElleNY vind je reactie beetje rot... als ze toch ZEGGEN dat het niet mag?
    Ik snap best dat je het dan niet eet hoor... :rolleyes: het is gewoon een beetje dubbel, op smmige plekken zeggen ze dat het wel kan en op sommige niet beetje raar beleid van de V&D

19. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Excuus, niet rot bedoeld

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik denk dat iedereen het risico maar voor zich zelf moet nemen .......ik eet het gewoon hoor ....

Deel Deze Pagina