Misschien is het anwoordt hier al eens gegeven, maar zit met een grote vraag: Ik weet NOG niet of ik zwanger ben, dat weet ik 5 feb(als het goed is) Maar mag je nu gewoon Koffie en Thee drinken? Zo ja.... wat is de max? Sommige zeggen, nee je mag egen thee en koffie andere zeggen, dat mag gewoon wel. Wat is waar?
Je mag gewoon koffie en thee drinken maar zoals alles... met mate. Kijk even op www.voedingscentrum.nl voor de precieze hoeveelheden.
Dank je wel voor de link en je antwoord, dus het mag gewoon, alleen met mate. Is me een stuk duidelijker
Vier kopjes koffie OF thee per dag. Maar bij mijn weten mag rooibos onbeperkt. Dat drink ik dus ook bijna alleen maar (als ik zin heb in iets warms).
Ik geloof dat je dat maar beter kan laten staan omdat je daar een hoge bloeddruk van kan krijgen. Is normaal al niet fijn, maar met zwangerschap zeker niet.
Groene thee mag ook. Staat tegenwoordig ook op de zakjes van pickwick dat er geen theïne in zit. Daar moet je naar kijken. Maarruh, caffeïne-vrije koffie mag toch ook wel?
Staat dat erop? Normaal bevat groene thee wel cafeine namelijk! En je mag zoveel cafeine-vrije koffie als je wilt natuurlijk! Leuke banner overigens!
ja precies, het is de caffeine wat even niet goed voor je is, dus alle thee en koffie zonder caffeine mag je gewoon zo veel drinken als je wilt. en met caffeine max. 4 per dag.
wat verstaan jullie onder een kop koffie. ik drink tussen de 2 en 4 kopjes koffie per dag (soms 1tje extra) en op het werk 1 grote kop thee wat in verhouding met de koffie dus 2 senseokopjes zijn. er zijn ook wel is dagen dat ik maar 1 kopje koffie drink maar kan echt niet zonder. kan het echt kwaad of wat doet het precies met jou en de baby.
http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnVei ... ie+%28cafeïne%29/zwangerschap+en+cafe__ne.htm Voorbeelden van 300 mg cafeïne: 3 koppen koffie, 1 kop thee 2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola 2 koppen koffie, 3 koppen thee
In groene thee zit wel cafeïne, er staat nl op alle cafeïnevrije pakjes thee van Pickwick dat het cafeïne vrij is. Dus gewoon opletten als je thee koopt, er is gelukkig genoeg keuze! Ik was alleen vergeten dat er in cola ook cafeïne zit, toch handig die site van voedingswijzer.
Oh echt, pfff ik moet nog veel leren, ik heb ergens gelezen dat ze bij mij in de buurt een cursus geven over wat je wel en niet mag eten tijdens de zwangerschap, wordt hoog tijd dat ik die ga volgen...