Pijnlijke bekkenbodem!

Discussion in 'Gezondheid' started by Parel1985, May 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Parel1985

Parel1985 Actief lid

Oct 28, 2012
    352
    1
    0
    Herkent iemand mijn klachten?

Het begon met een wat zwaar gevoel van onderen. Nu, 19 weken zwamger, kan ik amper zitten of staan. De spieren die naast mijn vagina uitgang lopen ( enigzins voelbaar onder je grootte schaamlippen) tot aan mijn zitbeen doen zo pijn. Als ik hurk en eraan voel lijken ze helemaal opgezwollen en zijn ze erg druk pijnlijk.

Ik heb dus geen pijn aan mijn schaambeen( symfyse) of in mijn lies etc. Kan ook gewoon omdraaien in bed en op 1 been staan. Het Is ook geen bekkeninstabiliteit volgens bekkenfysio. Maar wat dan wel?

Alle houdingen waarbij er druk op mijn bekkenbodem komt( voonamelijk zitten en staan) is heel pijjnlik. Het is dan een stekende pijn en beurs gevoel.

Wie heeft dit ook en wat was het?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Had de bekkenfysio hier geen antwoord op? Dit is zijn/haar gebied.
    Fysio kan ook kijken of je misschien een (beginnende) verzakking hebt. Dit voelt ook zwaar en pijnlijk.
    Maar het kan gewoon je bekkenbodem zijn die slapper word. Hier bekkenbodem problemen en BI en hiervoor loop ik bij de bekkenfysio. Heeft verstand van allebei.
    Als ik een pijnlijk gevoel krijg of heel erg zwaar gevoel dan moet ik meer rusten/liggen. Is een teken dat je teveel gedaan hebt.

3. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Wel bijzonder dat de bekkenfysio dit niet met je heeft besproken... Zou idd een verzakking kunnen zijn, maar als je dit je eerste kindje is is die kans niet zo groot.

@droebeltje, een verzakking kun je zien/onderzoeken met een inwendig onderzoek, binnen de bekkenfysio is een zwangerschap een no-go voor een inwendig onderzoek (voor de zekerheid...) Ook kan je tijdens je zwangerschap niet te veel doen aan een verzakking.

@Nienke, als het te zwaar is voor je bekkenbodem, regelmatig even gaan liggen op je rug met je voeten omhoog (leuk als je werkt ;)) Je bent zwanger van 2 beebjes, dus van de steunfunctie van je bodem wordt het uiterste gevraagd... Gun het even pauze. Probeer als je zit of ontspant ook heel bewust je bodem even los te laten. Hierbij kan de bekkenfysio je ook helpen....
    Eventueel als een broedkip op een verwarmd kersenpitten kussen gaan zitten, door de warmte ontspant je bekkenbodem ook.

Succes!!!!

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Weet ik:) ik zeg ook, fysio kan kijken. Hij hoeft nie perse te voelen.Sommige verzakkingen zijn ook prima te zien Zonder te voelen. En als het bekkembodem is dan kan fysio tips, oefeningen en houdingen geven. Heb ik hier ook gehad en hier heb ik zeker wat aan gehad..

5. Parel1985

Parel1985 Actief lid

Oct 28, 2012
    352
    1
    0
    Als eerst bedankt voor jullie reacties!

Ik ben tot nu toe nog maar 1 keer bij de bekkentherapeut geweest en die had mij toen onderzocht voor mijn bekken en constateerde dus geen BI. Het zou idd mijn bekkenbodem kunnen zijn. Mogelijk te gespannen zei ze maar ik vind het dan vreemd dat het juist zo'n zwaar gevoel geeft en dat het net lijkt of ze naar beneden hangen.
    De therapeut is nu op vakantie dus kon er niet meer verder naar vragen vandaar.

Verder vind ik het bijzonder dat ikd eze klachten als zo vroeg krijg! het begon namelijk al bij 16 weken! zo zwaar zijn die kindjes dan nog niet?????:(:(:(:(

Ben bang over hoe het over paar weken zal zijn.

Ik probeer als veel te rusten. Als ik lig heb ik geen klachten dus ik lig zowiezo elke avond na het werk op de bank. Loop geen trappen meer etc. Eigenlijk doe ik helemaal geeen leuke dingen meer:( Omdat dat allemaal niet gaat. Zo balen. Kan bijv. niet eens meer uiteten omdat ik niet lang kan zitten

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    . Je baarmoeder word toch zwaarder je bekkenbodem houd natuurlijk ook je blaas en darmen tegen. En dat word onder invloed van de hormonen allemaal slapper.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    . Je baarmoeder word toch zwaarder en je bekkenbodem houd natuurlijk ook je blaas en darmen tegen. En dat word onder invloed van de hormonen allemaal slapper.

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Ik had juist rond 18-20 weken last van dat zware gevoel in mn bekkenbodem. Werd niet erger en ging ook weer weg en is tot op heden niet teruggekomen. Ik voelde het vooral als ik veel/lang had gestaan. Oefeningen hielpen bij mij wel.

9. Parel1985

Parel1985 Actief lid

Oct 28, 2012
    352
    1
    0
    Nou, ik hoop maar dat het tijdelijk is en in ieder geval niet erger wordt! over 2 weken weer naar fysio, hopelijk krijg ik dan nog wat aanvullende tips.

10. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

Nov 15, 2009
    311
    0
    0
    Het kan ook door iets heel simpels komen: vaginale spataderen.
    Heel sexy ;). Je hebt dan echt het gevoel of de onderkant eruit valt, zo zwaar voelt het. Nu ik 31 weken ben kan ik ze ook aan de buitenkant zien maar daarvoor voelde ik ze alleen maar in de vorm van zwaar zeurend geveol, zeker als ik hurk....Trekt na de bevalling vanzelf weer weg. Ik dacht ook aan een verzakking maar dat hoeft dus helemaal niet, sterker nog, een verzakking hoeft helemaal geen klachten te geven!

11. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Klinkt inderdaad heel bekend. Ik heb exact t zelfde... Ben nu 38week, nog wat, en ik kijk er naar uit dat die baby er uitkomt, want ik weet uit ervaring, dat het dan na een paar dagen over is....

Gewoon het gevoel dat alles er onder uitvalt. "een zware foef", noem ik het altijd gekscherend...:D Het liefst loop ik de hele dag met mijn foef in mijn hand, alsof ik een kerel ben die zijn ballen vast houdt...

Ik heb ook aan mijn vk gevraagd of er niet zo iets bestaat als steunondergoed, wat een stevig gevoel geeft. Ik draag tijdens mijn zwangerschappen namelijk ook altijd steunkousen voor spataders, maar helaas bestaat steunondergoed niet. Dan zou ik in huis er wel een stuk charmanter bij lopen;)

12. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Oja, dit is mijn derde zwangerschap...
    Bij de eerste kreeg ik er pas last van tijdens het laatste trimester,
    de tweede kreeg ik er last van tijdens het tweede trimester,
    Nou je raadt wel wanneer ik er deze keer al last van kreeg....:)
    Dus dat je jij er met 16 weken last van kreeg, sta ik niet van te kijken.....

Share This Page