Hallo allemaal, Binnenkort ga ik bevallen van ons wondertje. Dit jaar hebben we daarom na de zomervakanties vakantie aangevraagd, zodat ons kleintje dan alweer iets ouder is. We denken erover om naar Italie te gaan. In een paar dagen erheen en in een paar dagen terug. Niet te lang in de auto met het kleine mannetje.. Hebben jullie tips voor leuke bestemmingen in Italie met baby. En misschien ook van accomodaties (hotels, appartementen, bungalows, huisjes...). Bedankt alvast! Liefs, Leintje
Wij zijn een zomer naar Cisano (Bardolino) geweest aan het garda meer. Echt heel mooi en kind vriendelijk.
ik heb geen tip maar lees wel eventjes mee... is het gardameer trouwens in 1 dag te rijden? ik wil liever niet meer dan 1 dag reizen...
Gardameer is erg leuk en mooi. Je rijd er ongeveer in 14 uur heen, met koffiepauzes. Ik vind het Gardameer wel duur, een appartement kost zo 100. Wij zijn 1x in Sirimione geweest, en 2x in Bardolino.
Ik zou Cinque terre aanraden, dichtbij de zee en vlakbij Toscane (uurtje van Florence en Pisa). Wij zaten in een supermooi huis op een groot landgoed met veel olijfbomen en een zwembad. Het landgoed is bezit van een erg aardig ouder echtpaar en ze hebben een aantal oude panden op het landgoed opgeknapt en verhuren het nu. Je kan dus ook je eigen keuken hebben. Wat wij dan deden was overdag uit lunchen (kan prima in de buurt) en dan 's avonds het ritme van onze dochter volgen en thuis blijven en iets koken/BBQen. Agriturismo monteverde heet het, google er maar eens op.
Wij zijn het afgelopen jaar een aantal keer naar het Gardameer gegaan. 1x Limone en 2x Peschiera del Garda In Peschiera heb je camping Bella Italia zitten. Echt geweldig deze camping. Maar ik zag vandaag dat er ook een organisatie bestaat dat heel veel spullen voor je kleine ter plekke al heeft staan: http://www.petitparadis.nl/ Je kunt zelf een buggy huren. En tja.. dat scheelt weer een hoop plek in de auto. Ze zitten door heel europa volgens mij
Wij gaan in juni naar Pesciera aan het Garda meer, camping Bella Italia. Zijn we al eerder geweest en vonden wij een gezellige, schone camping. Paar jaar geleden hadden wij een bungalowtent gehuurd en dit jaar een stacaravan. Kun je trouwens ledikantje, kinderstoel enz huren. Het is een erg kindvriendelijke camping. Er waren vooral mensen met kleine kinderen. Wij gaan 's-avonds rijden zodat Mike kan slapen in de auto. Blijven een dagje in Oostenrijk en rijden van daaruit het laatste stukje. Het is ook in een keer te doen, dat deed mijn vriend vroeger altijd, maar ik vind dat zelf niet fijn. In de buurt van Pesciera heb je veel leuke plaatsjes waar je lekker op een terrasje kunt zitten, wandelen, boottochtje maken oid. Ook zijn wij vorige keer in Verona en Venetie geweest. Hadden nog geen kleintje dus weet niet of dat goed te doen is met een baby. Verder heb je in de omgeving een dierentuin met safarigedeelte en pretpark Gardaland met een peutergedeelte.