Thailand waar naartoe?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door novaa, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Wij zitten er aan te denken om deze winter lekker naar de zon te gaan en dachten aan thailand. Het liefst zitten we in een hutje pal op het strand, ver weg van al het toerisme en de drukte. Zijn er Thaise eilanden die jullie kunnen aanraden? Waar het heerlijk rustig is en vooral een mooie natuur.

Mocht je een andere bestemming aanraden waar je zoiets soortgelijks kan vinden dan wil ik dat ook graag horen :)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.448
    36.345
    113
    Ja, koh chang lonely beach. Erg mooi en (7 jaar geleden althans) ook nog rustig. Wij zaten in het siam beach resort, goedkoop en mooi. Bbq op het strand en vanuit het zwembad uitzich op het strand en de zee.

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.196
    4.501
    113
    Idd Koh Chang of een van de eilanden daaromheen (Koh Kut, ko mak). veel minder touristisch dan de andere nog bekendere eilanden, je kunt naar Trat vliegen of met een bus vanaf bangkok, en met een veerboot overvaren, is maar een klein stukje varen. zoek inderdaad wel een wat kleiner "resort" op, wij hadden de pech dat we met redelijk wat Russen zaten, die zijn echt erg! van het type het hele ontbijt bufet opscheppen en daarna niet opeten, verder mooie natuur, brommertje huren rond rijden, overal jungle bomen, apen, mooie stranden, boek een rondvaart/ snorkeltrip o.i.d. heel leuk om te snorkelen. oja en je hebt er olifanten (niet in het wild, maar in zo'n sanctuary ofzo)

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.196
    4.501
    113
    oja en ik heb goede verhalen gehoord over de perhentian eilanden in maleisie...misschien ook nog een optie.

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Bedankt voor de tips Suus1983 en mamameer!

We boeken het verblijf apart via airbnb. Een resort daar houden we niet zo van, sorry we zijn echt rustzoekers :D

Ik heb al even gekeken en op Koh Chang heb ik erg mooie accomodaties gezien.

Mijn partner begint nu alleen weer een beetje te twijfelen omdat hij vindt dat het voor een week daar blijven te kort is. De reis ernaartoe duurt hem dan te lang. Ik zou het liefste er ook wel twee weken verblijven maar de vakantiedagen zijn praktisch op...

Wat vinden jullie, is Thailand te doen voor een week? Of zeg 10 dagen? Of is dat echt zonde van de reistijd?

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.196
    4.501
    113
    Voor 10 dagen zou ik wel gaan hoor! ben zelf ook 10 dagen naar curacao geweest 10 u heen 11 u terug, en 11 dagen een korte roadtrip door de VS (las vegas, langs alle canyons) reistijd daarheen was ook zo 15 uur, met overstap etc.

Anders misschien kijken bij Eliza was here en een leuk adresje in europa zoeken, op een canarisch eiland misschien, in dec. nog mooi weer en iets als tenerife is ook erg leuk.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.448
    36.345
    113
    10 dagen wel, maar voor een week vind ik het ook wat te ver en bovendien is er in Thailand zoveel te zien. Wij gingen met de bus vanuit bangkok trouwens, duurt wel 5 a 6 uur, maar je ziet heel veel en het kostte maar iets van 3 euro pp.

8. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Zou bankok pas aan het einde doen mocht je dat willen.
    Zo overweldigend druk daar!
    Maar ook mooie dingen te zien.

Ik vind Chang Mai en Koi Samui echte aanraders!

9. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
  10. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
  11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Dit is echt een must-do, bangkok op een manier die echt alleen
    op de fiets te ervaren is.
    Ik ben al vaak in bkk geweest maar dit blijft bijzonder! :)

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
  13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Koh Lanta.. En als je een duikliefhebben bent. In januari/februari zijn er reuze manta's en walvishaaien!!!

Vanaf Koh Lanta kan je ook tripjes maken naar Koh Phi phi (the Beach)

Koh Samui / Koh Tao zijn ook heel chill

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik vond Koh Tao erg mooi, maar ben niet op andere eilanden geweest, dus kan niet vergelijken.
    Ik zou zelf niet voor een week gaan, daarvoor is de reis te lang en het tijdverschil te groot

15. Panos

Panos Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.313
    0
    36
    Eindhoven
    Op het forum van verreizenmetkinderen.nl staan ook veel tips voor Thailand. Wij zijn er afgelopen december 4 weken geweest met onze kinderen.

16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    #16 Zoe123, 26 aug 2014
    Laatst bewerkt: 26 aug 2014
    Samui is een fijn eiland, maar wil je een beetje rustig zitten, kies dan wel voor de Bo Phut kant. Bij Fishermans village, die kant op.
    De andere kant van Samui...nee dat is niet mijn ding.

De Perhentian islands zijn echt waanzinnig mooi, maar die kun je absoluut niet het hele jaar door bezoeken.
    Volgens mij is maart/april een no-go.

Overigens, voor 1 week die kant op....
    Ik zou het zelf niet doen.
    Zou dan eerder kiezen voor bijvoorbeeld gambia of Kaapverdie.
    Iets korter vliegen, minder tijdsverschil en rechtstreeks.
    Ik vind thailand zelf echt iets voor wat langer vakantie.

17. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Bedankt voor alle tips ladies!

We hebben inderdaad besloten om op een ander moment voor een langere tijd naar thailand te gaan (3 weken ongeveer). We oriënteren ons nu op Gambia.

Deel Deze Pagina