Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste een roos kan drogen? Heb al wat opties gehoord maar ik wil de roos niet verpesten ivm emotionele waarde. Dus, wat kan ik het beste doen?
vrij snel ondersteboven ophangen. echt als hij nog vrij vers is en dus niet al uitgebloeid. hou er rekening mee dat ie na 2 jaar ofzo toch wel helemaal uit elkaar valt van ellende
Op z'n kop in donkere, droge kast. Hier altijd goed gegaan. Heb zo zelfs eens een boeket rozen gedroogd. Ik had zomaar van een wildvreemde, mooie kunstenaarstype man een boeket rode rozen gekregen in Parijs achter de Sacre Coeur zonder verder echt met hem te spreken of te weten waarom. Ik zat met mijn moeder aan een tafel op het terras van een restaurant en zag hem lopen met de bos. Ik dacht bij mezelf 'wie zou zijn gelukkige dame zijn' en vreemd genoeg werd ik dat daarna?? Bijzondere ervaring en ik wilde die bos bewaren!
Bijzonder In de kast hangen is wel een goede idd. Mijn katten springen tegen de muur omhoog als ik m zo ophang Ik heb deze roos van mijn opa gekregen vorige week. Komt uit de kist van oma die een week geleden is overleden. Is haarlak wel goed ivm de sappen van een roos? Gaat dat niet rotten?
Ik bewaar vaker bijzondere/emotionele bloemen. Ik hang ze inderdaad aan een touwtje op de kop in een kast. Dat van die haarlak wist ik niet maar ga het volgende keer proberen.
Je moet hem niet helemaal nat spuiten maar net een laagje erop. Ik heb 4 jaar geleden mijn bruidsboeket ingespoten en opgehangen (ik had een hele grote roos gemaakt van rozenblaadjes)
Volgens mij moet je de roos wel eerst laten drogen voordat je hem inspuit met haarlak hoor. Ik heb het wel altijd zo gedaan... op de kop hangen, poosje laten drogen en dan na verloop van tijd inspuiten met haarlak.
Oh haha, ik heb mijn trouwboeket gewoon op de kast gegooid en daar ligt hij nu nog.. Is heel mooi gedroogd. Dus ik denk inderdaad ondersteboven hangen en er verder niet al te veel aan doen.
Ik heb een krans van rozen in hartvorm van mijn opa die vorige week overleden is. Was ook aan t kijken hoe ik die tbeste kan laten drogen.... Iemand een idee?
ik zou iets met sentimentele waarde in laten sluiten achter glas.. (zie je vaak met bruidsboeketten, kost wel wat maar blijft mooi en stofvrij) verder gewoon drogen en idd inspuiten met haarlak... mijn trouwboeket heb ik na 20 jaar weggegooid... omdat mijn huidige man zich eraan stoorde.. maar heeft 20 jaar het prima uitgehouden zo
Op de kop hangen? uuuh... oeps heb ik niet gedaan hihi Heb mijn bruidsboeket 2 1/2 jaar geleden ingespoten met haarlak en in een vaasje gezet, ziet er nog prima uit! oke... niet helemaal mooi rood meer maar misschien komt dat omdat ik hem niet op de kop heb gehangen? anyway... mijn maakt dat niet heel erg uit..