Tanden poetsen wat een strijd!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samba25, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn meisje is onzettend makkelijk, slaapt prima, eet goed etc, maar tanden poetsen, mijn god wat een hel. Wie heeft de gouden tip voor mij?
    Zodra ze de borstel ziet, zegt ze al, Nee nee mama. Ik heb al veel geprobeerd, liedjes, zelf doen wil ze ook niet. Ze gaat helemaal over haar toeren,trappen, schoppen noem maar op, ik vind dit niet leuk, omdat ze zo altijd huilend naar bed gaat. Wie weet er nog een manier om het leuk te maken voor haar? Ze is anderhalf.

2. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Hier ook tandenpoets drama's het enige wat op dit moment helpt is om haar te kietelen want dan moet ze lachen en dan staat haar mond open:D

Ja haha dat doe ik dan wel samen met mijn vriend;)hij poetst en ik kietel :p

Klinkt een beetje moeilijk allemaal maar ja vind het toch belangrijk dat we haar tandjes goed poetsen dus dan maar zo:)

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Jeetje wat lastig! Ik heb er nog geen ervaring mee, wat ik wel al doe is Zoë de tandenborstel geven, dan bijt ze er meestal op of een beetje wrijven (doe ik meestal tegelijk met mijn tanden poetsen). Maar ja, als je dochtertje dat niet wilt, schiet dat niet op natuurlijk.

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja het lukt me wel redelijk, want ze gaat zo vreselijk schreeuwen dat haar mond open blijft staan en ik moet haar in de houdgreep houden, maar dat vind ik zo niet leuk! Dat kind houdt er een trauma aan over, zijn er geen borstels met lichtjes of muziek of zo iets'?

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik heb helaas geen tips voor je.

Hier was het ook altijd drama met poetsen, maar het is gewoon iets wat moet ;) een trauma houden ze er echt niet aan over hoor ;) hier is de drama over en het eerste wat er s'ochtends MOET gebeuren van mijn zoontje is poetsen poetsen (=tanden poetsen ;)) dus het komt bij jullie vast ook wel goed ;)

Mijn zoontje is trouwens 2,5 jaar.

6. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Oke er is dus hoop, thank god!!
    Ik dacht zelf ook wel, ik mag niet hopen dat ze nog steeds zo doet als ze 16 is :D

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie heeft het ook poosje gedaan. Na leuke liedjes, shows van papa etc uiteindelijk de harde weg gekozen: De houtgreep.. Gewoon doen. Niet te lang doen. Ik geloof dat we 30 seconden deden. Maar wel doen.
    De keren dat hij meewerkte gingen we extra verhaaltjes lezen, of extra aandacht geven. Het heeft toen nog een kleine week geduurd ;)

8. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik zie ook maar een oplossing en dat is de houdgreep, zingen etc allemaal al geprobeerd. Ook in de houdgreep blijf ik zingen en praten en ik hoop gewoon dat het vanzelf beter gaat.

9. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    mijn dochtertje is wat jonger, maar ik doe het vaak smiddags. Ik heb gemerkt dat het erg scheelt als ze niet erg moe is.

En ze vindt mijn electrische tandenborstel erg interessant. Doe dus regelmatig een heel klein beetje op mijn tandenborstel en dan op de laagste stand poetsen. Ze laat hem steeds uit haar mond gaan, kijkt er dan even naar en doet haar mond dan weer open.
    Maar bij haar is het nu ook meer eraan wennen enzo.

Je moet ervan houden maar misschien iets van een stickerbeloningssysteem?! Als ze lief haar tanden heeft gepoetst krijgt ze een sticker, na zoveel stickers een cadeautje (zoals een nieuw stickervelletje;) )

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet niet wat jullie 'poetshouding' is, maar liggend poetsen brengt voor het kind vaak wat meer rust. En voor jezelf ook.
    Leg je kind gewoon op de grond (als je tapijt hebt, anders een beetje hard..) of op bed en ga er zelf achter zitten op je knieen met het hoofd van je kindje tussen je benen. klinkt misschien een beetje gek, maar eigenlijk net zoals bij de tandarts. Alleen dan zittend op de grond. Je kan alles goed zien en je kind kan zijn/haar hoofd niet de hele tijd naar achter doen, alleen naar links en rechts. En dan wat afleiden met een boekje/speeltje/schermpje boven het hoofd.. dat moet dan wel even iemand anders doen natuurlijk. en gewoon stug volhouden..

11. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij poetsen de tanden van ons zoontje op schoot.
    Hij zit dan bij mijn man op schoot en ik poets zijn tandjes. Als ik klaar ben, mag hij altijd nog eventjes.
    Onze kleine man is 1 jaar.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje wilde juist niet liggen. Dan leek het alsof hij in paniek raakte door het spuug/tandpasta dat achterin zijn mond kwam. Zittend ging het juist veel rustiger. Nu maakt het niet meer uit trouwens...

13. Maia

Maia Niet meer actief

pffff heel herkenbaar. Hier helpt het (na strijd, dwingen, gezellig liedjes zingen enz.) als zij met mijn borstel mijn tanden mag poetsen. En dan mag ik die van haar doen. Dus wel tegelijkertijd.

14. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik geef de tandenborstel overdag wel eens om te poetsen, het zelf doen idee werkt wel postitief ik laat haar even spelen en dan met aanmoediging van "ooooohhh wat een mooie tandjes" spiegeltje erbij.
    misschien kan je samen poetsen, jij ook je tandenborstel erbij nemen of laten helpen met de tandpasta erop te doen?
    misschien een boekje over tandenpoetsen met leuke plaatjes?
    succes

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    au! :p hebben we hier ook weleens gedaan, maar daar ben ik gauw mee gestopt... m'n hele mond werd beurs als m'n dochter poetste :p

je moet natuurlijk wel iets ;) maar hier was het niet de oplossing.

Overigens hier inmiddels ook een groot fan van tandenpoetsen.
    Soms zit ze nog wel te draken als we poetsen, dan bijt ze de tandenborstel vast tussen haar tandjes, zodat we niet kunnen poetsen. Maar als we dan dreigen met te stoppen met het poetsen... ojeeee! Nou dan werkt ze gelijk weer mee :p

16. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Nou mijn meisje vind op dit moment het tandenpoetsen geen enkel probleem. Ze heeft nu 2 tandjes en ik ga met haar op de badrand zitten en ze doet zelf haar mondje open zodat ik kan poetsen! Natuurlijk kan het best zo zijn dat dat straks veranderd, haha. Tips heb ik dus niet echt...

Maar ik ken het drama wel van mijn schoonzus met haar zoontje. Inderdaad liggend poetsen, afleiding geven. Geef wat om mee te spelen....

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier is het nog steeds drama en dat al vanaf het moment dat hij tandjes heeft (vanaf 6 maanden). Ik mijn eentje krijg ik het niet voor elkaar en ook wij hebben alles al geprobeerd. De voorkant van de tanden en de kiezen lukt nog wel maar aan de achterkant niet. Hij moet dan huilen en dan krijg ik de borstel wel in zijn mond maar als ik aan de achterkant wil poetsen dan zet hij zijn kaken stijf op elkaar en bijt de tandenborstel vast. Dan kun je dus niks meer. Hopelijk wordt het ooit beter maar ik heb er een hard hoofd is na 1,5 jaar. Binnenkort gaan we voor het eerst met hem naar de tandarts,ik hou mijn hart vast.

Deel Deze Pagina