ik weet niet of dit hier thuishoort maar moet het even kwijt...... De ex van mijn man heeft toen zij vertok schulden gemaakt op naam van mijn man.. Wij hebben dit allemaal betaald en het gaat hier gelukkig goed! onze advocaat zei dat we het wel aan haar terug konden verhalen maar dat dat erg moeilijk ging worden omdat zij niet werkt en dus niet kredietwaardig is! immers... van een kale kip kun je niet plukken... maar...... die kale kip heeft met haar nieuwe partner een huis gekocht. dat wil dus zeggen dat ze nu vermogend zijn en de nieuwe partner wel kredietwaardig is anders kun je geen huis kopen.... wij zijn dus in onze nopjes omdat ze nu wel geld kunnen verhalen. wij hebben vreselijk door haar in de s**t gezeten en zijn dit dus ook van plan. niet alleen voor ons maar ook in het belang van tygo! kom maar op sufferd met je 6000,- sorry maar moest het even kwijt. het trekt zoveel energie weg en er is nu eindelijk een lichtpuntje wat dit betreft Bedankt vast voor jullie 'luisterend' oor xx
dat geloof ik dat je daar heel blij om bent. Het is al erg genoeg dat ze schulden maakte op zijn naam en dan kun je ook nog niks verhalen omdat ze niks heeft. ik ben heel benieuwd
Ook even een reaktie op je verhaal: Ik ben bang dat een rechter dit niet terug gaat draaien, als dit tenminste in die tijd zo besloten is. Dit komt doordat de schulden nu zijn betaald, een rechter gaat niet met terugwerkende kracht dit wijzigen en zeker niet voor een bedrag van 6000 euro, sorry.. Je moet ook opletten dat een rechter en een advocaat naar een situatie kijken van 2 jaar terug. Dus ook naar inkomens van 2 jaar terug. Misschien heb je dr wat aan..
Juich niet te vroeg zou ik willen zeggen... Je hebt de 6000,- nog niet. In rechtzaken sta je soms heel raar te kijken van rechters.
weet ik... de advocaat zei dat het wel kon zij hebben toen de schulden nog liepen allebei!,zowel de ex als mijn man een contract ondetekend. daarin stond dat de ex ons elke maand 125 euro zou betalen dit is al 14 maanden niet gebeurt, dat is het addertje waarmee wij wel kans hebben op ons geld. we gaan er wel voor, mijn zwagertje had gespaard voor een autootje al zn geld gaf ie af anders zouden wij ook nog ons huis kwijt zijn wij hebben ons gelukkig gered... maar ik ga er toch alles aan doen om het te proberen
Is dat contract erkend door een notaris of door de rechter? Anders is het niet geldig. Ik wil je echt niet ontmoedigen maar ik heb ervaring. Je kunt het natuurlijk altijd proberen maar de kosten van een advocaat zijn ook niet mis. Je kunt aanspraak maken op vergoeding van je advocaat omdat ook daarvoor wordt gekeken naar jullie inkomen van 2 jaar terug, misschien was dat toen lager. Is je man toen officieel gescheiden via een rechter?
En hopelijk zijn de ex en haar nieuwe partner niet slim genoeg om alles alleen op zijn naam te zetten. Want dan heeft zij wettelijk gezien nog steeds niks.
ik vraag me af of je uiteindelijk niet meer dan 6000 euro kwijt zult zijn aan advocaten. en inderdaad op wiens naam staat dat geld en hebben de rechters zin in deze toestand die allang betaald is. ik heb geen idee maar heb het gevoel dat het alleen maar geld zal gaan kosten. vooral als het een slepende kwestie gaat worden. maar het blijft belachelijk dat ze op zijn naam weg is gekomen emt zoveel schuld waar jullie voor op konden draaien. bah, zulke mensen yeck...