Waarom zou het niet kunnen in deze tijd? Omdat je de naam momenteel veel hoort? Tja, dat is een eigen keuze of je dat wel of niet vervelend vindt. Komt de naam veel voor in jullie familie- en vriendenkring? Zo niet, dan zou ik er geen moeite mee hebben hoor. Ik vind Roos een hele mooie naam. Het is uiteindelijk de 2e naam van onze dochter geworden (Roosmarijn). We hadden het haar graag als eerste naam gegeven (Roosmarijn, roepnaam Roos), maar mijn man en ik hebben allebei al een Roos in de familie en 3 van mijn vriendinnen hebben een dochtertje dat Roos heet. (Waarvan er eentje ca. 2 maanden voor mijn dochtertje werd geboren. Dat was voor ons de druppel om het niet te doen.) Ik vind de naam ook goed passen bij Evan. Of je zou er eventueel Rose van kunnen maken. Past naar mijn gevoel nog iets beter.
Vind het ook erg goed passen!! Persoonlijk vind ik Rosa nog iets mooier dan Roos (maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een heel leuk, mooie meisje ken die Rosa heet).
Vind Roos een super lieve naam (mn kat heet zo, omdat ik toen gewoon een leuke naam wou voor dr haha)
Zoals je in mijn banner kunt zien, vinden wij Roos ook een erg leuke naam En wij hebben vel complimenten gekregen. Truwens..je geeft je kind toch gewoon de naam die je leuk vind? Ik zou me absoluut niets aantrekken van wat een ander vind...