Tatoeages

Discussie in 'De lounge' gestart door puzzelstukje, 19 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel tatoeages heb jij?

1. Geen

117 stem(men)
    59,7%
  2. 1 a 2

56 stem(men)
    28,6%
  3. Ongeveer 10

19 stem(men)
    9,7%
  4. Ongeveer 20

3 stem(men)
    1,5%
  5. Meer dan 20

1 stem(men)
    0,5%
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Op vakantie viel het mij op dat veel mensen tatoeages hebben. Variërend van 1 of 2 tot armen of benen vol.

Ik vroeg mij toen af hoeveel procent van de volwassenen een of meerdere tatoeages zou hebben. Puur interesse omdat ik het idee heb dat ik in de minderheid ben zonder tatoe.

Geen oordeel over wel of niet mooi, ik zou niet weten wat voor tatoe ik zou moeten nemen en of ik het durf.

Dus, heb jij een tatoeage, 1 of 2 of meerdere? En wil je er iets over vertellen?

Rozebeer vindt dit leuk.
  2. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.385
    1.324
    113
    Vrouw
    Ik heb er twee. De naam van mijn dochter op mijn pols, een vlinder op mijn voet. Als ons zoontje geboren is ga ik ook zijn naam laten zetten op mijn lichaam. :)

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Ik heb een Lynx op mijn linkerborst, nog steeds heel blij mee, maar ze moet wel bijgewerkt worden.
    En een roos op m’n rug, net boven de bikini- broekje lijn.
    Van de laatste heb ik eigenlijk spijt want het symboliseert totaal niet hoe ik ben.

Ik wil al een tijd er nog een, iets dat de band met mijn kinderen symboliseert.
    Heb er al een op het oog.

4. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wel een flink verschil 1-2 of meteen 10 :D Ik heb er 5. Leeuwin met welp op onderarm en wat bloemen, zoontjes naam op bovenarm, kleine tekst op pols van andere arm, leeuw op m’n schouder (abstract) en een L op m’n bil.

5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Ik heb er meerdere. Op de binnenkant van mijn linker onderarm staat Mama met een hartje en bloem, linker onderarm buitenkant staat tot net boven de elleboog vol met pioenrozen en soort mandela stukjes en 'kettinkjes', boven mijn linkerborst staat de tekst 'i am enough' (laten zetten na mijn laatste gewelddadige relatie), in mijn hals achter mijn rechter oor en vanuit daar naar onder staat de tekst 'againt all odds' (onderhuids heeft daar bijna 27 jaar mijn drain gelopen van mijn hersenen naar mijn buik), op mijn rechter onderarm aan de binnenkant staan 2 vlinders met een hartje en eraan vast het woord 'forever' in hartslag stijl (laten zetten ter gedachtenis aan mijn 2 miskramen), rechterarm buitenkant staat van hand tot schouder vol met een vrouwen gezicht met vlinder voor de ogen en mandela achtige stukken en een roos en bloemen etc, en op mijn rug onderaan mijn nek staat een symbool voor familie met de eerste letters van mijn moeder, oudste zus, neefjes en nichtje (mijn moeder en zus hebben dezelfde).

owly vindt dit leuk.
  6. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Ik heb een arm vol. En nog wat losse. Ik denk rond de 20.

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Valt mij idd ook altijd op, als je op vakantie bent en iedereen in badkleding ziet en dat zoveel mensen wel tatoeages hebben. ik voel me ook uniek zonder tatoeages, maar ik zie dat hier dat ik niet de enige ben.

8. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Ik heb er tot nu toe 1, op mijn pols een kleintje.

In her afgelopen half jaar zijn mijn moeder en mijn vader overleden, ik wil geaag nog iets ter nagedachtenis aan hen.
    Ook iets kleins

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Ik heb twee jaar geleden mijn eerste tattoo genomen (toen was ik 45, dus ik noem het gekscherend mijn midlifecrisis tattoo :roflmao:)
    En dat zijn geboortebloemen van mijn kinderen in een bosje (en daarin wel wat dichterlijke vrijheid), op mijn rechter onderarm.

En zo’n twee weken geleden de tweede samen met mijn oudste dochter. Moeder-dochter tattoo dus ❤️
    Allebei hetzelfde, infinity symbool met een hartje op onze rechter enkel

10. tuc

tuc Niet meer actief

0, ik durf niet:roflmao:

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Van 1/2 naar 10 :roflmao: Naja ik heb er ehm 3 a 4. 1 is naam van zoon en dochter, dochter is er 8jaar later pas bijgezet wat het dus van 2 nu 1 grotere tattoo maakt. Maar dus vandaar 3 a 4. Heb op beide enkels 1, van 1 heb ik spijt dus ooit nog eens wat anders er overheen of dikke scheit eraan hebben dat ie er is

12. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Ik heb er zes, plannen voor de volgende twee liggen er al. Mijn man heeft twee full sleeves en een chest piece.

13. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Ik heb er eentje, 4 maanden geleden laten zetten. De naam van mijn zoontje met hartje op mijn linker onderarm (binnenkant, net onder elleboog).

14. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Ik voel me ook altijd in de minderheid, zeker als je zoals ik nu 2 weken op het strand en bij meertjes ben geweest. Op mijn werk ook: mijn vriendin en ik zijn de enige op een team van 50 JB’ers die er geen eentje hebben o_O
    De waarheid is dat ik er geen eentje heb omdat mijn moeder het verafschuwde toen we jong waren en dat is nog steeds zo. En eerlijk? Als zij het niet wil, doe ik het niet. Zoveel respect heb ik voor haar wel. Waarom toch doen dan? Als zij er zo’n hekel aan heeft.
    Neemt niet weg dat ik een plan in m’n hoofd heb: als C overlijdt en m’n moeder is dan ook al overleden, dan laat ik er eentje zetten met de as van m’n moeder en C. Subtiel. Onder m’n horlogebandje. Maar ssshhhtttt als je m’n moeder kent :p

owly vindt dit leuk.
  15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb er 10.
    5 zijn er voor/namens/van/vanwege mijn kids en de andere 5 reflecteren mijn persoon.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Je tatoeages hebben een bijzonder verhaal!

Mim89 vindt dit leuk.
  17. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik heb er 3. Of ja, nu nog 2.5.
    Een semicolon aan de binnenkant van mijn linkerpols. Een kleine tekst aan de buitenkant van mijn rechter onderarm en 'papa' in zijn handschrift boven mijn linkerborst. Die is nog niet compleet. Daar komt nog een hartje boven gevormd door zijn vingerafdrukken, waar ook zijn as in verwerkt gaat worden.

Ik wil ook ooit nog iets dat voor mijn kinderen staat. Maar ik ben er nog niet helemaal uit wat dat dan moet worden.

18. Stevierowan

19 jul 2022
    31
    30
    18
    Ik heb 1 kleine tatoeage op mijn voet. Laten zetten toen ik 18 was. Het liefst zou ik hem laten weglaseren, maar dat vind ik het geld eigenlijk niet waard.

Ik hou meer van piercings. Al durf ik er daar geen van in m'n gezicht te nemen omdat het toch veel invloed heeft op hoe mensen je zien enzo (ook op werkgebied).

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    0 ik ben daar absoluut niet het type voor.
    Eigenlijk om verschillende redenen.

- Angsthaas voor naalden en pijn
    - Keuze stress
    - Spijt (zie punt 2)
    - Het past ook niet bij mijn voorkomen als karakter. :)

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb geen tatoeages. Om eerlijk te zijn vind ik ze meestal erg lelijk. Blij dat mijn man ze ook niet heeft of wil.

Serieuze vraag die me nu toevallig te binnen schiet: weet iemand of het kwaad kan voor je gezondheid? Ik lees hier van mensen die echt wel veel hebben, maar ik vroeg me dus ineens af of die inkt onder je huid nog gevolgen kan hebben.

WWJD vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina