Rooster per week, kinderopvang bijna onmogelijk?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door luckynumber4, 2 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Ik werk sinds een half jaar via een uitzendbureau. Ik krijg donderdags altijd de planning voor de daaropvolgende week.
    Nu gaan onze kindjes naar de opvang, alleen werken zij met een maandrooster. We hebben het nu zo geregeld dat we standaard de maandag, dinsdag en donderdag afnemen. De andere dagen ben ik altijd vrij. Maar we betalen nu dus ook als het helemaal niet nodig is, bijvoorbeeld als ik een week avonddiensten heb, betalen we dus 3 volle dagen, terwijl het helemaal niet nodig is. Ik vind dat zo zonde van het geld.
    Dit moet toch anders kunnen? Ik vraag mij af of er misschien gastouders zijn die zo flexibel zijn, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Heeft iemand misschien een idee hoe we dit anders kunnen oplossen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor gastouders zijn er zeker. En kdv's ook hoor.
    Maar ik ben zelf go en ik heb ook flexibele kinderen. Ze komen gemiddeld 2 dagen in de week. Kan de ene week 1 dag zijn en de andere week 3 bv. Zij komen verschillend op de ma, di en do.
    Ze betalen puur voor de uren en dagen dat ze geweest zijn.
    Wel is er een minimum aantal uren omdat ik uiteraard een plekje moet reserveren op die dagen ook al komen ze niet. Want ik kan natuurlijk geen ander kindje aannemen op die plaats.

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Er zijn zeker gastouders die dit doen. Onze gastouder heeft een opvangkindje waarvan de moeder in de zorg werkt en dus wisselt het per week wanneer ze komt

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

ze zullen er wel zijn denk ik. maar met 3 kinderen een stuk moeilijker te vinden. Logisch ook als de go 3 dagen 3 plekken bezet moet houden. Dat is de helft van de aantal kindjes. Misschien kun je een go aan huis krijgen welke op basis van uren werkt. Bijv minimaal 40 uur per maand. de ene week is het dan 20 de andere 0. Mocht je een keer 39 uur per maand hebben afgenomen betaal je maar 1 uur extra. heb je 41 uur betaal je 41 uur.

5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Als je flexibel afneemt op kdv is de uurprijs vaak hoger dan vaste uren, dus grote kans dat je nu toch goedkoper uit bent.
    Maar ik vind ze wel erg onflexibel met maandrooster, meestal gaat het per week. Kunnen ze geen uitzondering maken?

6. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is een gastouder aan huis dan misschien een optie? Dat is waarschijnlijk ook vrij flexibel te regelen? KDV zal lastig worden, omdat die plekjes dan niet meer naar een ander kind kunnen.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Er bestaan flexibele gastouders en kinderdagverblijven, hangt denk ik ook af waar je woont.
    Wij wonen in een dorp met 1 gastouder die helemaal vol zit, in de omliggende dorpen zitten de gastouders ook vol en op de kinderdagverblijven staan wachtlijsten van 1 a 2 jaar en is flexibele opvang niet mogelijk.
    Kan het uitzendbureau je niet meer vastigheid en duidelijkheid geven?
    Anders zou ik toch even rond kijken voor gastouders in de buurt.

Deel Deze Pagina