Wie van jullie heeft er misschien nog een tip tegen telefonisch stalken? Een persoon blijft mij lastig vallen. Ik heb al 3x van nummer gewisseld, maar die persoon belt familie/vrienden/studie/werk op, met een manipulerend verhaal om toch aan mijn nummer te komen. Dan belt die persoon weer, soms 27 keer achter elkaar op een avond en bij geen reactie gaat het over op sms'en. Deze sms'jes zijn van bedreigende aard en ontzettend vervelend. Wat ik zelf al gedaan heb om van het stalken af te komen: - verhuisd zonder adres achter te laten - 300 kilometer verderop gaan wonen - geen contact met familie/vrienden van 'toen' - niemand vertellen waar ik woon - selectief telefoonnummer afgeven - iedereen in mijn omgeving waarschuwen voor die persoon - anoniem in de gemeentebasisadministratie - 3x van telefoonnummer wisselen - e-mailadressen wisselen, e-mailadressen van stalker blokkeren - nummers blokkeren via telefoontoestel Ik heb de politie om hulp gevraagd. Ze hebben mij geadviseerd om een contactverbod op te stellen en dit heb ik ook gedaan en aangetekend verstuurd. Omdat het enkel 'slechts' telefonisch lastig vallen is, weigert de politie om stappen te ondernemen of om mij überhaupt te woord te staan. Ik moet maar een nieuw nummer nemen of naar het sociaal wijkcentrum gaan (why on earth would i do that?). Voor de rest heb ik het idee dat ze het 'aanstellerij' vinden en de situatie niet ernstig genoeg inschatten. Ik heb logboeken vol, foto's en dreigende teksten, maar omdat het hier gaat om een familieband, denkt de politie (volgens mij?) dat het allemaal wel mee valt. Ze zetten enkel meldingen in het systeem en doen zoals gewoonlijk weer eens niks. Ik heb contact opgenomen met de werkgever van de stalkende persoon in de hoop dat dat die persoon afschrikt. Ik heb een onderzoek in laten stellen bij de provider in de hoop dat er een permanente blokkade kan komen... Dit hele grapje is echter al vanaf 2009 bezig, en ik raak er moedeloos van. Wat kan ik doen om van deze persoon af te komen? Behalve een hitman inhuren dan... What else?
Ik zou eerst eens beginnen met je familie/vrienden te informeren dat ze aan niemand je telefoonnummer geven. AAN NIEMAND. Ook niet als ze een of ander zielig verhaal ophangen. Als die persoon mijn mobiele nummer al niet heeft, dan zal hij/zij vast niet belangrijk genoeg zijn. Daarnaast dringend op school EN op je werk vermelden dat het absoluut verboden is om derden een telefoonnummer van een student/werknemer te verstrekken. DAt is namelijk een privacy iets. En je kunt daar je studie/werkgever voor aansprakelijk stellen. En dan een weer een nieuw nummer nemen. Dat is het enige wat je nu kunt doen.
Zit met verbazing te lezen. Dus ook geen flauw idee wat je hiertegen kunt doen..... Als ik vragen mag; heb je een idee waardoor dit begonnen is? Veel sterkte!
Strijkkraal, bedankt voor je tip! Dit is echter ook gebeurd in het verleden. ECHTER is er iemand toch gevallen voor een verhaaltje. De stalker in kwestie werkt voor een bepaalde instantie en maakt regelmatig misbruik van de situatie door te zeggen 'ik bel van instantie X en ben op zoek naar de gegevens van persoon Joycey', waarop die persoon dan zegt: die ga ik niet geven, u moet zelf maar contact met haar opnemen. Waarbij die stalker zegt: prima, heeft u een telefoonnummer voor mij? En die persoon denkt: oh, het is van instantie X, dan kan het wel. Daarom heb ik ook contact opgenomen met de werkgever. En zo is het met familie net zo. Die zijn inmiddels wijzer geworden nadat ik er een paar zo hard uitgefoeterd heb, dat het echt duidelijk is geworden. De stalker in kwestie is ontzettend sluw en manipulatief, waardoor die persoon vaak het slachtoffer lijkt en heel lief/schappelijk/redelijk over komt. Ik sta vaak met mijn rug tegen de muur voor mijn gevoel. Het duurde zelfs eventjes voordat mijn partner erachter was, want hij leek haar in eerste instantie ook aardig te vinden. "Maak het nou maar gewoon goed, schatje..." zodat je jezelf de slechtste persoon ter wereld voelt, totdat ik de speakerphone aanzette in mei 2012 en hij alle doodsbedreigingen en verwensingen mee kreeg. Ik heb nu ook een recorder naast de telefoon liggen om die reden
Zo hallo, wat erg. Die stalker heeft ook geen leven zeg... Ik heb geen tips, hopelijk kom je er vanaf!!
Ik ben geboren uit de stalker in kwestie. 100 jaar geleden heeft zij mij op de wereld gezet. Mishandeld, verwaarloost, onderdrukt, emotioneel lichamelijk en mentaal ernstig tot op het bot toe beschadigd, totdat ik op een gegeven moment op de T-splitsing stond tussen: 1. ik ga mijzelf van kant maken als dit nog een dag langer duurt of 2. ik ga hier permanent weg. Ik koos voor optie 2, liet haar gerechtelijk uit de ouderlijke macht zetten voordat ik meerderjarig weg en ongeveer sindsdien is de sfeer grimmiger. Zij wil ten alle tijden de controle houden. Ze liegt, bedriegt, bedreigt, manipuleert, chanteert en gebruikt werkelijk alles wat zij kan om maar te krijgen wat zij wilt zonder rekening te houden met wie of wat dan ook - en helaas kan zij het ook nog overtuigend brengen alsof ze de onschuld zelve is. Niet alleen wil ze de controle houden over mij want ik heb nog meer broers/zussen. Zij ervaren er dagelijks nog last van, maar weten niet hoe haar uit hun leven te krijgen. Zij laten haar dus toe - met pijn in hun hart en de teleurstelling in zichzelf wanneer ze weeral tegen de muur gedrukt worden. Iemand heeft haar verteld dat ik zwanger ben (mijn dertienjarige nichtje die haar oma blij wilde maken) en sindsdien eist zij weer die prominente rol in mijn leven - die ik haar dus niet ga geven (even voor de duidelijkheid). Daardoor is het erger geworden. Omdat ze bij instantie X werkt, roept ze ook dingen zoals: ik ga een melding maken, en je moet nog maar afwachten of je jouw kindje mag houden. Puur omdat ze geflipt is en mijn 'nee' niet accepteert. Ik vind dat gevaarlijk gezien de invloed van die instantie. Ik heb gisteren dus contact gehad met haar baas van instantie X en hij schrok zich terecht rot. Ik heb hem het bewijs gestuurd via de e-mail en hij gaat haar erop aanspreken. Maar ja, weer een nieuw nummer; weer alles wijzigen. Hoe vaak moet ik dat nog blijven doen? Er lijkt geen einde aan te komen want dat dacht ik de vorige 2x ook - dat is schijnbaar geen permanente oplossing. Ze blijft het doen. En het is vervelend om telkens iedere instantie en DigiD te gaan lopen wijzigen op telefoonnummers.
Jeetje. De politie is verplicht om aangifte op te nemen wanneer er sprake is van een strafbaar feit. Die weigering verbaast mij eerlijk gezegd. Google dat maar eens. Ik kan je wel aanraden om eens contact op te nemen met slachtofferhulp. Zij kunnen je helpen met praktische tips (waar je er al veel van kent zo te lezen) maar ook met het doen van je aangifte en eventuele verdere stappen zodat de aangifte alsnog opgenomen wordt. Want eerlijk gezegd: een aangifte is misschien nog het enige dat nu helpt als ik zie wat je allemaal al hebt gedaan om de belaging te stoppen. Sterkte!
Jeetje wat erg voor je je eigen moeder....... Wat een situatie moet dit voor je zijn......wel heel erg dat niemand je kan helpen.
Wat ontzettend vervelend om dit mee te moeten maken. Aangifte kan je wel degelijk doen, laat je daarom ook niet weg sturen. Wel moet je een hoop "bewijs" verzamelen, zoals bijvoorbeeld je bel gegevens van inkomende gesprekken, smsjes, mailtje enzovoorts. Stuur een aangetekend brief naar je stalker waarin je duidelijk aangeeft dat je wil dat dit stopt en anders stappen onderneemt (dit om ook bewijs te hebben dat je hebt aangegeven dat je dit niet wil). Het is heel lastig om een veroordeling te krijgen voor stalking, daarom is het belangrijk zo veel mogelijk te documenteren. Ook duidelijk in de aangifte laten zetten wat de impact is van de stalking op jou leven (zoals verhuizen). Neem ook alle documentatie die je hebt mee naar de aangifte en laat dit kopieeren zodat je zelf ook wat kan bewaren. Stappenplan tegen stalking - Huiselijk Geweld Bekijk deze link eens. Het is een lange weg om te bewandelen maar hopelijk zorgt dit er wel voor dat het stopt.
Oh, ze opent overigens ook gerust rekeningen op jouw naam/adres/identiteitskaart waarbij ze schulden maakt - en belt dan poeslief op of ze jou geld kan lenen om dit alles af te betalen, waardoor je zogenaamd in het krijt staat bij haar. Dat was onder andere de reden van de vorige verhuizing. Ik ben sinds 2002 ongeveer zo'n acht keer verhuisd.
Hmm haar werkgever waarschuwen is wel hele verstandig geweest denk ik. Als ze het op een dag dusdanig in d'r bol krijgt dat ze je via je toekomstige kindje dwars wil zitten... Heb jij alvast een melding gemaakt dat ze jou stalkt. En meestal... Heeft de eerste klager toch een mininiem voordeeltje ten op zichte van de tweede.
En de politie doet hier helemaal niks aan? zow hee... pff wat heftig ik heb met verbazing zitten lezen.. Een andere indentiteit aannemen? kan zo ook maar niet denk ik.. ik wil je heel veel sterkte wensen
@Edelhertje; bedankt voor de tips! Deze zijn bij mij bekend. Het contactverbod is opgesteld met de wijkagent samen en aangetekend verstuurd! Over het aangifte doen bij de politie; er is letterlijk gezegd: neem maar een nieuw telefoonnummer, want er is verder niets aan de hand. De persoon staat niet bij jou op de stoep en van 'echte' dreiging is geen sprake. Dit klopt mijn inziens niet helemaal, want op het moment dat ze achter mijn gegevens komt - wat ik dus tot nu toe voorkom - is die dreiging wél realistisch. Maar ja, nu is het 'slechts telefonisch', dus kan ik er ook voor kiezen om niet op te nemen, op te hangen of wederom van nummer te wisselen.
Wat een enorm verdrietig verhaal! Nogmaals, geen woorden voor. Compleet van de aardbodem verdwijnen gaat natuurlijk niet. Zou het helpen om contact met de overheid op te nemen en idd een compleet andere identiteit aan te nemen? Ik heb echt geen idee... Nogmaals heel veel sterkte gewenst met deze nachtmerrie.
Om even een verduidelijking te geven: 27x worden gebeld - telefoon niet opgenomen: Sms'je: ik wilde even weten hoe het met je ging, groetjes mama. Jij denkt: goh, wat lief, is ze ineens verandert ofzo? Stel dát je erop in gaat, belt ze terug en begint ze aan een soortgelijk politieverhoor; met wie ben je, hoe heet je partner, waar woon je, ik wil jouw adres etc. En wanneer je dat niet geeft is het: misbaksel, miskraam, ik hoop dat je zelfmoord pleegt, je wil mij de dood injagen, ik ga mijzelf tegen een boom aan kapot rijden en dat heb jij dan op jouw geweten, je had nooit geboren moeten worden, ik wou dat je dood was, vies... * Nou ja, jullie snappen het. Dit was een letterlijke quote. Vervolgens belt ze anderhalve maand later: "Hoi, met mama, hoe gaat het?" - Ik wil geen contact met je, dat weet je best "Nog steeds niet? " - Nee nog steeds niet "Oh Waarom dan? Ik ben toch jouw moeder?" - Je weet best waarom "Nee, ik ben mij van geen kwaad bewust" - Omdat je zulke gemene dingen zegt "Dat is helemaal niet waar, je liegt dat je barst ongelooflijk k*tkind, misbaksel, miskraam, je maakt mij kapot, ik heb ieder recht om te weten hoe het gaat. Je bent wel uit mijn k*t gekropen" - Helaas wel ja "Helaas? GA DOOD, MORMEL, als ik je te pakken krijg dan..." *hangt telefoon op* Blablablabla, en dan begint het over een maand weer opnieuw. En opnieuw, en opnieuw, en opnieuw en .....
Als ik het zo lees denk ik dat je weet om wie het gaat. Ook omdat je de werknemer hebt ingelicht. Wat was je relatie met je stalker? Familie, ex vriend of iets anders? Is er een reden dat hij je stalkt? Wil hij iets of is het gewoon om je te besten/bang te maken
Jemig wat een verhaal. En ik dacht dat mijn stalker erg was. Wat mij is geadviseerd is een app die telefoon en sms blokkeert dit heeft bij mij tot nu toe goed geholpen. Als ik anoniem gebeld wordt neem ik niet meer op.
Dat is waarschijnlijk een agent die of niet wil werken of niet weet hoe het zit. Daarom zou ik nogmaals langs gaan bij een politie bureau om alsnog de aangifte te doen, desnoods bij een politie bureau in een andere buurt. Weet je al of het contactverbod is geaccepteerd en dus van kracht is? Telefonisch contact opnemen is ook contact hé en daar zullen dan ook voorwaarden op staan.