Mijn baby is nu 4,5 maand en heeft reflux gehad, hier heeft ze toen 2verschillende medicijnen voor gehad. Na ongeveer 2 maanden had ze er geen last meer van. En nogsteeds heeft ze er geen last van gelukkig. Maarrr.. Ze geeft nu tussen twee voedingen (bv) nog ongeveer 10x terug, en niet een beetje maar hele sloten. Zoals ik al zei heeft zij er geen last van maar ik word er toch wel gek van zo langzamerhand. Ik kan haar zo'n 5x per dag omkleden ondanks de slabbetjes en zit regelmatig zelf ook helemaal onder. Net zoals de bank, het boxkleed, het wippertje... Is dit nou normaal?
Haha leuk dat wassen! Ja om gek van te worden maar ohhh wees blij dat ze er geen last van heeft....Ik zou er alles voor over hebben om 10 x per dag te moeten wassen zolang ze er geen last van zou hebben. Als ze goed groeit en geen pijn heeft is het niet erg alleen vervelend. Zijn veel kindjes die tot ong. 1 a 1,5 jaar veel blijven spugen.
Mijn dochter begon bij 8-9 mnd minder te spugen ongeveer, maar dat wisselt heel erg wanneer het maagklepje goed gaat sluiten. Een vriendin van mij heeft ook zo'n extreme spuger. Die is 10 mnd inmiddels, maar spuugt nog net zoveel als een jonge baby! (en dan dus niet alleen melk maar ook bijvoeding wat terug komt, nooit langer dan 30 minuten een schoon shirt) Tot die tijd vrienden blijven met je wasmachine!
Of het normaal is weet ik niet. Hier ook veel extra wassen gedraaid en inderdaad plekken op de bank. Ook mijn dochter leek er totaal geen last van te hebben. Soms was het echt heel veel! Ze kwam altijd in de reserve kleding terug van het kdv. Heeft zeker tot 8 maanden aangehouden. Weet eigenlijk niet precies wanneer het helemaal over was, maar al zeker 2 maanden geen last meer van.
Oh ja ons zoontje doet het ook. En echt hele sloten ineens ook gerust een uur na de voeding. Dat je denkt WTF?? Ik ben allang blij dat ik geen vloerbedekking heb
Deed mn dochter ook, met een maand of 8.5 ging het ineens beter en nu spuugt ze amper nog! Er is dus hoop! Zolang je kindje er geen last van heeft is het alleen een "wasprobleem".
Mijn zoontje is nooit zo'n extreme spuger geweest, maar spuugde toch wel met regelmaat een paar keer per dag. Hier ging het echt beter toen ik brood ging geven, doordat hij bovenop z'n fles steeds een boterham kreeg. Die boterham leek ervoor te zorgen dat de melk geen weg terug kon vinden ofzo En de fles 's avonds eigenlijk ook geen problemen meer mee, maar die drinkt hij dan ook niet zo goed eigenlijk. Ik merk nog wel dat als ik hem push om even z'n fles leeg te drinken, dit alleen maar averechts werkt en hij dus juist gaat spugen. Hopelijk wordt het snel minder!
Meerdere langspugers dus, haha. Als de bijvoeding ook uitgespuugd word lijkt het e og lastiger ja! Ik ben benieuwd straks et bijvoeding, ik hoop dat het beter gaat doordat het meer bind.. Ik vind het ook zo zonde van al die leuke setjes, verwassen tot op het draad Maar ik ben allang blij dat ze er geen last van heeft.. Afwachten dus... Edit: snachts heeft ze er trouwens geen last van (gemiddeld 2 nachtvoedingen) ik denk dat het dus ook te alen heeft misschien met 'geschud' van de maaginhoud en/of aanspannen van de (buik)spieren ofzo. Want snachts ligt ze na de voedingen natuurlijk gewoon weer op haar rug..