Hallo, Ik ben 14 weken zwanger, en nu heb ik sinds dat ik terug ben uit Frankrijk een soort muggenbult die heel erg jeukt en nu ook steeds meer gaat irriteren. Normaal smeer ik er dan wat spul op maar aangezien ik zwanger ben maak ik me wel zorgen! Ik ga morgen zobijzo naar de ha, maar misschien heeft iemand dit eerder gezien?
Die kring er omheen doet het zeker op een tekenbeet lijken, kan nooit kwaad om de HAP te bellen, zij adviseren je verder. Beterschap!
Tekenbeet of ringworm. Misschien even de hap bellen omdat je zwanger bent. Overleggen of je eerder moet komen.
Inderdaad bellen. Lijkt op tekenbeet en dan ben je er op tijd bij hoor . Je krijgt dan veelal ABkuur en dan is het klaar. Dus maak je niet teveel zorgen.
Volgens mij idd een tekenbeet, en die heb je liever niet met zo'n rode ring eromheen (is mij altijd geleerd) omdat dat op Lyme kan duiden. Inderdaad even naar huisarts morgen!
Schimmelinfectie/ringworm Komt erg vaak voor tijdens zwangerschap. Komt vanuit honden en katten. Het jeukt indd en kan ook op andere besmettelijk zijn. Beste kan je hormoonzald smeren lichtete versie maar ha zal je verder adviseren Erover.
Ik betwijfel of het ringworm is. Zit er dan ook zo'n prikpunt exact in het midden? TS, hoe is het nu met je?
Kan een tekenbeet zijn maar mijn muggenbulten zien er doorgaans ook zo uit. De arts vandaag even laten beoordelen. Laat even weten hoe of wat.
Dat klopt wat je zegt. Bij ringworm zit er geen puntje in het midden. Dit is een tekenbeet. Naar de huisarts gaan die kijkt of de teek er nog inzit en geeft je antibiotica. Verder goed Letten de komende weken op klachten die kunnen duiden op de ziekte van Lyme zoals algehele malaise en koorts..
Ik heb vaak muggenbulten die er zo uit zien! Een soort overreactie.. Ik zou het zeker laten checken, als het wel een tekenbeet is wil je er graag heeeeel snel bij zijn! Succes!
ik ken dit juist weer van een ringworm infectie... maar kan ook heel goed tekenbeet zijn. ivm kans op lyme of besmetting als het ringworm is, gelijk laten behandelen!