wat drinken na een jaar?

Discussion in 'Voeding' started by SmvEenC, Apr 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SmvEenC

SmvEenC Lid

Nov 17, 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van bijna elf maanden loopt al richting het jaar.
    En omdat ik niet van plan ben langer geld uit te geven aan iets wat niet nodig is (hij eet verder genoeg groenten, fruit, brood etc) wil ik dan stoppen met de opvolgmelk. Wij drinken zelf allemaal karnemelk. Is dit voor hem voldoende? Ik lees vaak over volle melk, voldoende vetten etc. Wanneer hij boter op brood en jus en kaas krijgt, is dat niet genoeg aan vetten? Of is vet uit melk ook nog belangrijk? Kan ik dan beter een drankje van volle yoghurt maken?
    wie heeft hier kennis van?

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Wij zijn met 11 maanden over gegaan op halfvolle melk. Volgens mij is karnemelk heel mager. De vetten uit gewone melk kunnen die kleintjes nog wel gebruiken. Maar ik denk dat als je karnemelk afwisselt met gewone melk dat dat geen probleem is.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

het belangrijkste aan zuivel is calcium en de vetten zijn een goeie bonus. Deze kan je ook op een andere manier opvangen, bijvoorbeeld door volle kwark als toetje te geven. Als karnemelk bij jullie gewoon is, dan zou ik gewoon lekker karnemelk geven.

4. Fashion88

Fashion88 Actief lid

Mar 19, 2009
    345
    0
    0
    Ik geef mijn zoontje halfvolle melk en karnemelk.

5. fafje

fafje Niet meer actief

ik zou als karnemelk bij jullie nromaal is en je zoontje dat gewoon drinkt, dat geven...zolang de calcium per dag maar voldoende is...
    extra laagje roomboter of olijfolie brengt ook al goede vetten met zich mee...en je kan natuurlijk wel ipv van magere kwark of yoghurt...iets vols geven als toetje ofzo..

hier ontbijt zoon vaak bijv met volle yoghurt en iets erdoor heen

Share This Page