Friso normaal mengen met comfort

Discussion in 'Voeding' started by Doris, Oct 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doris

Doris Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    1,197
    0
    0
    Wij hebben van het cb het advies gekregen om friso normaal te mengen met friso comfort, maar nu zag ik dat je comfort met gekookt water moet mengen en bij friso normaal moet dat juist niet...
    Hoe kan ik dat nu het beste gaan doen?
    Iemand ervaring hiermee?

Groetjes Doris

2. Doris

Doris Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    1,197
    0
    0
    En nog een vraagje:

De Friso normaal maakten we altijd met 2 voedingen tegelijk klaar, dat zetten we dan in de koelkast en als het tijd was voor de fles warmden we het op in de magnetron, mag dat met die comfort ook?

Groetjes Doris

3. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

met de gewone friso kun je dat ook doen.

Ik heb ook afgekookt water voor de friso. Of je t eerst opwarmt in de magnetron of kookt en laat afkoelen tot de juiste temp,,,,,,,

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Je moet de normale Friso niet met kokend water maken, hoor! Dan kunnen er voedingsvezels verloren gaan. Het beste kun je het als volgt doen:

1/2 water opwarmen tot koken
    mengen met de comfort
    1/2 water koud erbij doen
    normaal erbij.

Als je het zo doet dan is de fles ook zo goed als op drinktemperatuur.

5. sim

sim Niet meer actief

nee dat is niet waar, ik heb het nagevraagd, friso normaal kun je met kokend water maken, maar je mag het niet laten koken, dan pas gaan de voedingsstoffen kapot. je kunt de poeder gewoon met elkaar mengen en op de comfortmanier klaar maken :)

6. boveetje

boveetje Lid

Mar 31, 2007
    45
    0
    0
    ik doe het al weken zoals sim het zegt, bij friso zeiden ze dat dat mocht.

veel sucses

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hmm, tegen miij werd gezegd dat dat niet mocht. Hoezo lekker op 1 lijn!

8. Doris

Doris Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    1,197
    0
    0
    Oke, dan doe ik het gewoon met gekookt water!
    Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Doris

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt het allebei aanmaken met water dat net van de kook af is. Maar je moet het wel per voeding aanmaken! De Comfort werkt het beste als je het meteen na het maken geeft, zodat de vezels in het buikje hun werk doen. Zet je het in de koelkast dan raken ze uitgewerkt.

So wie so moet je voor kinderen jonger dan 6 maanden de voeding nooit langer dan een uur van te voren maken, i.v.m. eventuele bacterieinfecties.

10. sim

sim Niet meer actief

dat klopt dat hebben ze mij ook verteld, bovendien is het voor mijn gevoel ook beter, ivm bederf...

succes :D

11. Suus81

Suus81 Actief lid

Jun 22, 2006
    265
    0
    0

Op het CB zeggen dus weer hele andere dingen. Tegen ons werd gezegd dat we de voeding in voren mochten maken en dat dat met de Comfort niets uitmaakt. Ook in de koelkast bewaren was geen probleem!
    Hoezo iedereen zegt wat anders!

12. Doris

Doris Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    1,197
    0
    0
    De friso normaal mochten wij idd ook van te voren maken, de kraamverpleegkundige vertelde dat je het dan in de koelkast tot 8 uur mocht bewaren...
    Wordt af en toe wel onzeker hoor door al die tegenstrijdige adviezen :(

Groetjes Doris

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    CB's en kraamverzorgsters die zeggen dat je kunstvoeding voor een baby onder de 6 maanden langer dan een uur in de koelkast kunt bewaren hebben de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen. Dit advies is in strijd met wat de makers van kunstvoeding adviseren, en ik neem aan dat die toch het beste weten hoe je met hun product omgaat!

Share This Page