Hallo dames, Ik zit even in een dipje. Mijn zoontje van 8 maanden weigert brood te eten. Niet eens 1 klein stukje. Ik heb alles al geprobeerd....diverse beleg, wit/bruin brood, in de warme melk dopen, eierkoek. Hij doet zijn mond niet open, kokhalst of spuugt het uit..... Ik wil heel graag een fles vervangen voor brood (zoals het schema van 8 maanden) maar zolang hij het niet eet doe ik het maar niet anders ben ik bang dat hij te weinig binnen krijgt. Zijn schema nu is: Fles 180 Pap Fruithap Fles 180 Groentehap Pyamapap 240 En ergens tussendoor nog een ligatje Wie herkent dit? En wanneer ging jouw kindje uiteindelijk brood eten? Of heeft er iemand tips v.w.b. zijn eetschema? Groetjes, Wendy
hoi..hij krijgt aardig wat binnen op een dag dus misschien heeft hij geen honger als hij zijn brood krijgt...toen onze dochter brood ging eten heb ik de pap laten vervallen..misschien kun je dat proberen
Bedankr voor je reactie. Als ik het zo een beetje vergelijk krijgt hij volgens mij inderdaad toch genoeg binnen. Hij krijgt om 7.30 uur zijn eerste fles en om 11.30 pap en voordat hij zijn pap krijgt probeer ik altijd een boterham dus zou je denken dat ie toch honger zou moeten hebben......
Ja ..inderdaad. Heb je al een krentebolletje geprobeerd? Of gewoon voor hem neerleggen of in z'n handje ipv een stukje in zijn mond doen, kijken wat hij doet. Dat werkt hier soms nog steeds als mevrouwtje niet wil eten. Ik schenk dan even geen aandacht aan haar en na 5 minuten staat ze het op te eten. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken en het gewoon blijven aanbieden.
Mijn dochter van 8 maanden krijgt als ontbijt een papfles en dan pas tussen de middag weer een half melkflesje en een boterham. Dan heeft ze best honger en dan gaat die boterham er zo in. 's middags een beetje fruit, om 17.30 warm eten en een toetje en dan 's avonds weer een papfles om 19.30 of later. Misschien moet je de melk en de pap 's ochtends halveren, of ook 1 papfles gaan geven. En dan eerst beginnen met een korstje brood in het handje geven. Hopenlijk helpt het.
Je zou 's ochtends alleen een fles kunnen geven, dan in de loop van de ochtend fruit en dan bij de lunch brood met daarna een flesje. Dan 's avonds groentenhap gevolgd door een fles, eventueel een papfles.