Dames, Ik ben erg benieuwd hoe jullie schema eruit ziet voor een kind van 16 maanden. Geven jullie nog een laatste fles? en ochtend? Ik ben erg benieuwd Alvast bedankt!
Wij gaven toen af en toe een laatste fles, maar dit kon ook thee of sap zijn. En daarna tandjes poetsen en slapen. Hing ook een beetje af van hoeveel ze gegeten had. S morgens wel altijd een flesje, die kreeg ze in bed mee terug, zodat ze daarna nog een uurtje kon slapen. Verder gewoon 2 x brood, 2x fruit meestal, of 1x fruit + 1 x rozijntjes/koekje etc. en dan warm eten savond met toetje.
Okay! ik zal niet meer weten wanneer ik Lynn haar laatste fles had afgewend Nu vind het ze het nog wel lekker, maar wil dan proberen om na het avondeten/toetje de fles wel te geven (tegen zeven) De middagfles komt al steeds meer te vervallen. Dus vanmorgen een fles gehad, en vanavond dan... Poeh, ben anders best bang dat ze honger krijgt Vandaar dat ik me afvroeg hoe het daar gaat
Gewoon hetzelfde schema als wij zelf en dezelfde maaltijden als ons Dus ontbijt, lunch en avondeten met toetje en af en toe iets tussendoor. Flessen worden hier al vanaf 9 maanden nietmeer gegeven
mijn dochter is morgen 16 maanden smorgens bordje pap en vit D 10 uur fruit en limonade 12 uur broodje en fles halfvolle melk 3 uur koekje en limonade 6 uur half 7 met de pot mee eten toetje en flesje drinken slapen alle melk is halfvolle
Luca eet ook sinds 11 maanden emt ons mee. ontbijt, 11 uur fruit. 12 uur brood, 16 uur koekje, 18 uur eten en yoghurt toe. Verder niets bijzonders.
Ons schema: 07:00 uur: Boterham met beker halfvolle melk 09:30 uur: Fruit met sap 12:00 uur: 2 boterhammen en beker halvolle melk 14:30 uur: tussendoortje (koekje, ontbijtkoek of fruit) en beker sap 18:00 uur: avondeten met de pot mee met beker water en vit D Voor het slapengaan af en toe nog een flesje met warme melk (ligt eraan hoe druk ze is). Ze gaat om 19:00 uur naar bed.
Ik lees even mee uit nieuwsgierigheid, want ons zoontje is pas net 1 jaar. Maar het verbaasd me dat er nog zoveel de fles wordt gegeven en dan met name voor de nacht? Ik gaf vanaf 9 maanden de fles voor de nacht niet meer. Op aanraden van het CB deze vervangen voor een bak yoghurt bij het eten. De overige flessen vervangen voor (tuit)bekers halfvolle melk. Doordat ons zoontje begon te spken snachts hebben we de beker melk voor de nacht weer tijdelijk ingevoerd, maar dat is slecht 100cc om iig uit te sluiten dat ie wakker ligt van de dorst...
Ok! Dan weet ik dat.. was al erg benieuwd. Ze krijgt er nog twee, maar dan vervang ik dat voor melk... Dit schema bevalt me wel. Groetjes van mij
Met 16 maanden gingen wij zelf een beetje van het ene schematje naar het andere over. Zal dus het schematje neer zetten wat wij met 17 maanden ongeveer hadden. Tijden zijn overigens altijd een beetje verschillend maar staan erbij om een beetje inzicht te krijgen in het ritme van de dag ! 06.30 - 07.00 165cc kunstvoeding met 2-3 schepjes bambix fijne granen. 09.30 - 10.00 Fruit, vers, zoveel ze lusten. 12.00 - 13.00 Boterham met boter en (soms) beleg + water/thee. 15.30 - 16.00 Water/Thee + tussendoortje (niet elke dag koek/snoep) en (verdund) sap. 17.00 - 18.00 Avond eten, met de pot mee, vers, zoveel ze lusten. 19.30 - 20.30 165cc kunstvoeding. Evt nachtvoeding. Hier dus smorgens nog een fles kunstvoeding, dit omdat ze geen boterham willen eten smorgens, daarom dus die bambix erdoor als vervanging van de boterham. En ook savonds krijgen ze voor het slapen nog een fles met kunstvoeding, dit omdat we er anders 100% zeker van kunnen zijn dat ze voor een nachtvoeding gaan komen, en als dat zo op te lossen is deden we dat graag gezien we alles best vinden, maar was tegen die tijd hoogzwanger van de derde en zag het niet zitten om M 1 nachtvoeding te geven, R 1-2 nachtvoedingen te geven en dan ook de baby er nog bij met 2-3 nachtvoedingen ! En nu krijgen ze die fles ook nog altijd en komen ook nog soms voor een voeding snachts, en ze zullen het wel nodig hebben, anders zouden ze er niet om vragen (daarbij kunnen ze het ivm gewicht ook best gebruiken )! Liefs, Hanneke!