Boek babybooties haken, maten kloppen niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lauwra, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Heeft iemand het boek babybooties haken? Ik kreeg het voor sinterklaas maar het lukt mij niet een slofje te haken die mijn zoontje past ze vallen altijd te klein! Heeft iemand hier uit gehaakt en kan mij helpen? Er staan echt zulke leuke patronen in maar heb er zo niks aan!:(

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Misschien haak je te strak/ dat je wat losser moet haken? (ik roep maar wat hoor)

3. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Al geprobeerd, ook dubbel garen maar dan krijg ik schuiten die ik zelf bijna aan kan:D en grotere haaknaald werkt ook niet, word het heel raar grof, grote gaten erin. Is niet mooi...

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

hoeveel groter neem je dan? neem je 0,5 of 1 groter of ga je gelijk 3 groter ;)

Ik heb niet zo heel veel verstand van haken hoor, ben alleen aan het meedenken.

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Fijn hoor dat je ff meedenkt :)
    Allemaal al geprobeerd, verschillende garens en verschillende naald diktes.
    Ik heb alleen de zolen gehaakt maar blijven altijd te klein, of te groot en te grof.
    Of heeft mijn zoon zulke grote voeten:D

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat raar joh? doe gewoon net als ik vroeger op school: wij moesten een dier breien en ik wilde een olifant maken. Uiteindelijk leek het nergens op, dus trok ik hier en daar een beetje en heb ik hem ingeleverd als vlinder :p:p:p

Ik zou je dus geen advies kunnen geven (behalve oprekken :D) Hopelijk iemand hier die er meer verstand van heeft (en daar hoef je niet zo heel veel kennis voor in huis te hebben om mij op dat gebied te verslaan, breien en haken zijn dingen die boven mijn pet gaan)
    Gek genoeg vind ik het wel leuk om te doen, het wordt alleen nooit iets :)

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    Staat in het boekje toch wel beschreven hoe je het patroon moet aanpassen voor verschillende maten? Ik haak veel, maar zou het zo niet voor je weten.
    Kijk anders eens op de fb groep haken en haakpatroon daar worden ook veel vragen gesteld en krijg je vaak veel antwoorden en hulp.

8. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Juist ja heel herkenbaar:D heb in mijn zwangerschap een babydekentje gehaakt, dat gaat best, maar zodra er een vorm in moet... haha

Mirjamrn: bedankt, dat ga ik eens proberen!
    Er staat in het boek idd wel beschreven hoe je een maat groter moet maken, maar dan zijn ze nog te klein voor de voetjes van mijn zoon.

Maar er is dus niemand die dit boek heeft en er slofjes uit gehaakt heeft voor een kind van 6-12 maanden?:)

Deel Deze Pagina