hoeveel uur tussen de voedingen? (2 weken oude baby)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Cinderella22, 15 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    hallo

mijn zoontje is nu 2 weekjes en krijgt om de 3 uur 90cc waarvan hij altijd wel iets overlaat ( zo rond de 20 cc) is dat iets waar ik me zorgen om moet maken? hij is verder heel tevreden maar valt altijd in slaap en krijg hem niet wakker. hij laat wel een boertje en gaat dan tevreden slapen. Hij heeft ook genog plasluiers maar toch maak ik me zorgen.

het lijkt ook zo snel achter elkaar. ik heb het gevoel dat om de 4 uur beter is want hij geeft ook over alsof hij teveel binnenkrijgt. het lijkt wel alsof ik net klaar ben met voeden ik alweer de volgende fles moet klaarmaken.

weet iemand ook welke speennummer ik nu mag gebruiken? ik gebruik nutriton en hij moet echt zijn best doen om te zuigen (nr1) heb nu nummer 2 en dat lukt wel als ik het bij 1 schepje nutriton hou. Doe ik meer schepjes nutriton dan lukt dat ook niet.

Hoeveel schepjes moet ik daarvan gebruiken dan? op de verpakking staat 2 tot 4 maar dan wordt het te papperig en krijgt hij er niks uit.

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hai Cinderella,

Welke fles heeft je zoontje en heb je al geprobeerd om hem 10 min tegen je borst aan te houden na de voeding?

3. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    hoi roxyrox,

ik gebruik avent

ja heb dat ook al geprobeerd. sinds ik nutriton gebruik gaat het heel erg goed alleen vandaag heeft hij weer wat overgegeven. misschien omdat ik weinig nutriton gebruik?

4. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    @ tijd: 4 uur tussen de voedingen is niets mis mee. De meeste voedingsschema's zijn ook op 4 uur gebaseerd: 7 uur - 11 uur - 3 uur - 7 uur - 11 uur + nachtvoeding. Als je denkt dat je zoontje het daar beter op doet gewoon om de 4 uur geven geven.
    @ de speen en de nutriton. Waar gebruik je de nutriton voor? Tegen het spugen? Kijk bij hoeveel schepjes hij niet meer spuugt. Dat is wat je nodig hebt 4 per 100 ml is het maximale wat je geeft. Het is even uitzoeken welke dosering voor jou kind het beste is.
    Verder zoek je bij die dikte een speen. Afhankelijk van welke fles je gebruikt. Wij hebben bijv. al heel lang een Difrax optifles en gebruiken de standaard speen die je bij die fles koopt (Difrax verkoopt die specifieke S speen niet los, heel handig). Wij geven ook bijna de maximale dosering nutriton. Gebruik je een Avent fles dan kun je evt. de 3 speen proberen of een 3 standen speen.

Het is gewoon even zoeken, want ieder kind is anders en zuigt anders. Wij hebben hier inmiddels een compleet assortiment flessenen spenen opgebouwd ;).

5. ProudMum

hier sluit ik mij helemaal bij aan

6. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    dank jullie wel!

Hij krijgt geen nachtvoeding want slaapt van 24:00 tot half 8 soms 8, mag het dan nog om de 4 uur?

en ik ga zo de Difrax optifles aanschaffen heel erg bedankt voor de tip

7. ProudMum

Hier de smalle optifles, daar passen ale spenen van difrax op!

Lekker laten doorslapen hoor

8. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Idd lekker laten liggen als ie niet vanzelf wakker wordt en dan geef je als ie wakker wordt om de 4 uur de fles. Succes meis ;) !

9. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    dank jullie wel meiden. Ik voel me al veel beter. Wat kan zo'n kleintje je toch zo onzeker maken

10. ProudMum

Daarom ben ik zo blij met dit forum!

11. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Graag gedaan! Geniet van je ventje!

12. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    ik voel me weer zo onzeker. Hij heeft net 90 cc op met 1 schepje nutriton. Het ging er dit keer zonder moeite allemaal in maar na een kwartiertje moest hij heel wat overgeven. Het was ook erg geel. ik maak me zo zorgen. moet ik de dokter bellen?

13. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Hoi Cinderella, als je je zorgen maakt kun je gerust de dokter bellen hoor! Liever 10 x teveel dan 1 x te weinig. Hij is nog zo klein en jij bent een nieuwbakken moeder dus logisch dat je onzeker bent en wat advies nodig hebt.
    Het kan zijn dat ie misschien heel snel gedronken heeft en daarom alles weer uitspuugt. Als hij er verder niet van huilt en zich niet anders gedraagt zal het niet veel te beteken hebben. Maar bel anders even de HAP dan ben je waarschijnlijk sneller gerust gesteld. Succes ;).

14. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    hoi meerkat

hij heeft er ongeveer een half uurtje over gedaan en heeft 1 klein boertje gelaten. ik maak me zorgen omdat het zo geel was. hij is verder heel erg rustig en kreeg gelijk een glimlach van 'm. hij ligt nu weer lekker te slapen en huilt echt bijna nooit. Ben alleen bang dat er wat aan de hand is ( ziekte) zonder dat ik er vanaf weet :(

15. ProudMum

Hoi Cinderella,

Als je twijfelt bel dan even naar de huisartsen post! Die zitten er niet voor niets meid. Als jou dat gerust steld moet je dat gewoon doen.

Denk dat je ventje te snel heeft gedronken, probeer het straks eens met 2 schepjes. spuugt hij weer zoveel, dan prober je er 3. het is even aftasten wat genoeg is voor je beebje

16. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    ze zijn constant in gesprek, ik baal ontzettend.

Lees op internet dat als het vaker is dan 3 keer op een dag ik de huisarts moet raadplegen. Nou gelukkig komt het niet vaker voor dan 1 keer per dag.
    maar ik lees ook dat ik de huisarts moet raadplegen als hij waterige ontlasting heeft. Dat heeft hij ook maar dat kon ook komen door de nutriton had ik begrepen?

ps heel erg bedankt voor jullie steun

17. ProudMum

Joey heeft constanr dunne luiers door de nutriton ja.

Maar van welke aandoening zijn die symptomen dan?

18. Lara11

Lara11 Niet meer actief

is het echt overgeven (dus de hele fles er uit in golven) of is het 'mondjes opgeven'? (dus van die 'kwakjes' die terugkomen?)
    Soms lijkt het namelijk meer dan het is. Als het echt overgeven is, zou ik inderdaad bellen hoor. Als het mondjes opgeven is, hoef je je volgens mij geen zorgen te maken. Mijn meisje gaf enorm veel op, maar dat kwam helemaal goed toen ze ouder werd. Het maagklepje van je kindje is op dit moment nog niet helemaal volgroeid.

succes
    Amber

19. Cinderella22

Cinderella22 Actief lid

17 aug 2007
    330
    0
    0
    hier even een update. Het gaat al sinds 2 dagen super! hij heeft 2 dagen niet overgegeven gelukkig.
    ik ben ook overgegaan op de difrax optifles dus waarschijnlijk heeft dat geholpen. enorm bedankt voor de tip!

ik snap die fles alleen niet zo goed. de medewerkster aan de kassa vertelde ons dat je de onderkant elke keer moet opendraaien wil je dat er lucht uit de fles wordt gehaald. het is zo lastig als je aan het voeden bent. wie doet dit ook ?

20. ProudMum

Hai Cinderella,

Dat klopt maar dat doe ik nooit hoor. ik haal altijd even de speen uit zijn mondje en dan gaat de lucht er vanzelf uit. Fijn dat jij er net zoals ik ook goede ervaring mee hebt.

Deel Deze Pagina