ik vroeg me dat dus af. ik zit zelf heel erg te twijfelen wat ik moet doen. eerst dat ik een mirena maar lees er zulke slechte dingen over.. toen dacht ik de prikpil maar dat lijkt me toch ook weer niks, wete ook niet hoe dat zit met borstvoeding. toen kwam ik uit bij de nuvaring, maar is dat goed betrouwbaar? ik mag echt niet weer zwanger worden zo snel, ben nog aan het herstellen van mn erge b.i. dus vandaar mijn vraag
Wij gebruikten gewoon condooms, omdat ik niet aan de hormonen wilde. Ik wilde relatief snel weer zwanger raken. Er is onlangs bij 'na de geboorte' ook een topic gestart over voorbehoedsmiddelen. Daarin werden ook een aantal van de middelen besproken die jij noemt. Wie weet heb je daar wat aan? En anders kan je huisarts je ook verder helpen!
Op dit moment gebruiken wij condooms omdat ik ruim 10 maanden geleden met de pil ben moeten stoppen ivm ontstekingen. En soms gebruiken we niks (idd 'gevaarlijk' en absoluut geen advies ). Maar na de bevalling van de jongste ben ik na 1 maand begonnen met cerazette (om vervolgens dus te stoppen). Na de bevalling van de oudste twee ben ik geloof ik na een maand of 4/5 begonnen met cerazette maar ook toen gestopt (andere reden als beschreven). Maar eigenlijk beviel mij die pil prima en zou er best naar terug willen. Ik heb nu dus alleen op de poll anders ingevuld gezien ik die pil niet meer slik (en geen idee wanneer en of ik hem nog ga slikken). Liefs Hanneke.
Hier ook aan de condooms of niks... (dat laatste is dus idd geen aanrader voor jou! ) Wij hebben wel wat moeilijkheden gehad met zwanger worden en ik wil never, nooit, niet meer aan de hormonen!
Hier gewoon Cerazette, bevalt me prima, ik was voordat ik zwanger raakte aan de Microgynon 30, toen ik hiermee stopte was ik meteen zwanger dus geen enkel probleem verder gelukkig. Cerazette was in het begin eventjes vervelend, ben 4 weken (licht) ongesteld geweest maar nu alweer een paar maanden helemaal niet gelukkig
Na de eerste hebben we condooms gebruikt, dat beviel ons prima. Na de tweede (en voor ons is dat ook de laatste) heb ik een mirena laten plaatsen. Dat is nu een maand geleden. Het plaatsen deed mij geen enkele pijn, alleen de rest van die dag heb ik flinke 'menstruatiekramp' gehad. Met een paar paracetamols was dat prima te hebben. Ik verlies sindsdien wel de hele tijd een beetje bloederig slijm, dat vind ik wat minder. Hopelijk stopt dat gauw! Ben volgens mij intussen 1 x ongesteld geweest, maar de bloeding was zo gering dat ik me afvraag of het wel echt zo was...
cerazette. na de eerste ook gebruikt. geen last van tussentijdse bloedingen, nog niet ongesteld geweest nu.
ik heb ook cerazette, nog geen bloedingen gehad dus dat is fijn! Ik voel me ook minder "hormonaal" dan bij mijn oude pil, de diane35. Maar ik maak me afentoe wel zorgen om de hormonen die in de moedermelk terechtkomen. In de bijsluiter staat dat er 2,5 jaar onderzoek is gedaan en dat die kinderen geen achterstand in hun ontwikkeling hadden... maar ja, wat is nu 2,5 jaar? Wat als mijn mannetje na 5 jaar toch ineens borstjes krijgt of graag in een jurkje naar school wil
heb 6 weken na bevalling eerst de prikpil...(dus voor de komende 3 mnd)...daarna ga ik over op de pleisterpil...we willen snel nog een kindje en ik wil geen pil slikken elke dag of een spiraaltje
maar bij de cerazette is het toch zo dat al neem je hem niet standaard elke dag om dezelfde tijd, hij niet meer werkt? ik ben zo verschrikkelijk snel zwanger geworden, en met de pil kan ik hem nog wel eens wat later innemen.. ben voorlopig niet van plan om nog een keer zwanger te zijn, pas over een paar jaar weer als alles goed gaat
Het is geen minutenwerk hoor Net zoals bij combinatiepillen is het bij Cerazette belangrijk dat je elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip een pil inneemt. Het maakt niet zoveel uit op welk moment van de dag dat is, als het elke dag maar ongeveer hetzelfde moment is. Dit werkt het gemakkelijkst als je de inname koppelt aan een bepaalde handeling, bijvoorbeeld s ochtends bij het tandenpoetsen of s avonds voor het naar bed gaan. Je mag Cerazette maximaal 12 uur te laat innemen. Doe je dit later, dan kan de werking verminderd zijn. (Hoe gebruik je Cerazette?) (
Dus het is bij Cerazette net zoals bij andere pillen. Ik heb 20 jaar de pil geslikt en dat ding nooit op dezelfde tijd ingenomen, daar zat soms een behoorlijk tijdsverschil tussen.
@op tijd innemen mijn gyn heeft me net uitgelegd dat bij die het wel heel belangerijk is om het op hetzelfde tijdstip in te nemen...elke uur erom heen kan de kans alweer vergroten.. :S
tussen mn eerste en mn tweede zwangerschap hebben we heel trouw connies gebruikt. nu is onze tweede ruim een half jaar en we hebben tot nu toe niets gebruikt, steeds geen zin om de connies te pakken... ik geef nog steeds bv, en heb nog geen cyclus... maar goed de kans dat mn cyclus op gang gaat komen wordt steeds groter, dus hebben we afgesproken toch maar weer met connies te beginnen. Ik wil geen pil gebruiken omdat er nog een wens is voor een derde op niet al te lange termijn, dus wil niet al die hormonen in mn lijf... als de derde er is (mocht het ons gegund zijn) dan ga ik weer aan de pil (na de bv-periode).
Hier gebruiken we condooms. Dat deden we daarvoor ook al anderhalf jaar. Ik heb geen zin in hormonen.
ja ik had nooit verwacht dat er zoveel mensen condooms gebruiken eigenlijk ik vind het zelf 10x niks dus ben hem ook gewoon vergeten ertussen te zetten maar goed de pil, een bonk hormonen, vind ik ook niks als je nog niet ongesteld geweest ben na je bevalling, ben je dan niet vruchtbaar eigenlijk? misschien ga ik toch maar voorlopig voor de cerrazetta dan...
Hier ook condooms en net voor m'n ongi soms zonder. Voel m'n eisprong erg duidelijk dus die kan ik haast niet missen.
Wij doen het onveilig, kijken op de kalender en gebruiken af en toe een condoom. Dat is dus anticonceptie van het niveau lik me t vestje