We hebben een nieuwe keuken en nu moet er een stukje parketvloer aangelegd worden omdat de keuken een andere vorm heeft dan de oude. Nu hebben we 1 parket-bedrijf laten komen en die zeggen dat ze dan onze hele benedenverdieping moeten schuren, omdat je anders kleurverschil krijgt. We zouden alle meubels in een opslag moeten brengen en 2 nachten ergens een anders moeten slapen, omdat we niet over de vloer kunnen lopen als hij net behandeld is. Nu gaat me dat een beetje ver allemaal voor 2 reepjes vloer die extra bijgelegd moeten worden. Heeft er iemand ervaring met het deels schuren en lakken van een houten vloer? Zie je ernstig kleurverschil? Of heeft er iemand wel zijn hele vloer laten behandelen maar dan zonder die 2 nachten uit logeren? Handige tips & trucs?
@livelifelovely: Ja dat denk ik natuurlijk ook ja Nu is het wel zo dat de rest van de vloer wel een opknapper kan gebruiken hoor. Maar ik wou eigenlijk het nog een paar jaar uitstellen, tot er geen loopauto meer door de gang scheurt zeg maar.
Ik zou in de keuken een andere (bv tegel)vloer aan laten leggen. Zie je sowieso erg vaak en misstaat zeker niet. Scheelt je sowieso een hoop geld, gedoe en tijd.
Gelakte vloer kun je niet deels bijwerken, geoliede vloer wel. Je krijgt idd kleurverschil helaas. En die twee nachten zou ik echt wachten. Je kunt m wel eerder gebruiken maar dat ga je zeker zien. Ik spreek helaas uit ervaring.
Mjaa een tegelvloer in de keuken zou kunnen... Maar ik vind dat in een open keuken toch niet zo mooi. Maar toch bedankt voor de tip! Ik hoopte eigenlijk op ervaringen van iemand dat het kleurverschil wel mee valt ... Ik baal gewoon als ik de halve verhuizing nog eens over mag gaan doen voor een paar reepjes parket
De vraag is hoe erg het is. Wij hebben bijvoorbeeld visgraat, en ik olie altijd een paar plankjes helemaal, dan oogt het kleurverschil redelijk natuurlijk. Als je aanrecht bv ook een schaduw werpt op de grond, dan heb je kans dat een beetje kleurverschil niet zo opvalt.
Echt? Ik heb laatst stukje bijgewerkt en dat zie je niet, maar het is de olie die ik van de parketman heb gehad nadat hij de vloer had opgeknapt. Zelfde blik dus. Misschien scheelt dat?
Ik denk dat het wel meevalt met het kleurverschil en zou dat gewoon accepteren gezien de kosten en gedoe
Je krijgt helaas echt kleur verschil. Hout verkleurd met de tijd zowel behandeld als onbehandeld. Als je dat voor lief neemt, het kleurt na een lange tijd deels bij maar kans dat de kleur verschillend blijft is nu eenmaal aanwezig. Je zou altijd Tzt dan alles een keer kunnen laten schuren en behandelem
Wij hebben donkere kleurolie. Door slijtage/zonlicht is 'ie na een paar jaar iets lichter geworden (ook onder het vloerkleed). Stukjes die we opnieuw hebben gedaan zijn donkerder. Zelfs de kleurloze onderhoudsolie maakt de vloer donkerder (verzadigder). Maar ik vind dat dat wel mag bij een natuurproduct als hout.