Ik vind meisjesnamen zo moeilijk omdat ik mijn all time favoriet al gegeven heb Toch komt de naam Rosalie wel steeds terug (en past ook bij de naam van mijn andere meisje) Wat vinden jullie Rosalie of Rosie? Of een andere variant op Rosalie?
Blijft een mooie naam! Hij is wel vrij zoet. Daarom mijn keuze voor Rosalie. Rosie vind ik wel echt voor een jong meisje. Geen volwassen carrière vrouw.
Rosie leuk als bijnaam of koosnaampje, maar ik zou Rosalie als officiële en roepnaam doen, erg mooi. Rosie vind ik wat kinderlijk.
Rosie! Mooi hoor. Ik hou zelf niet van 2e namen of doopnamen. Als jij dat wel hebt, zou ik Rosalie doen als doopnaam.
Rosie is leuk als koosnaampje, maar als ‘echte’ naam zou ik voor Rosalie gaan. Mooie naam. Rosa vind ik ook leuk.
10000% Rosalie! Heeft hier een jaar of 7-8 op #1 gestaan voor een meisje (maar dan met de franse uitspraak, en daarom last minute alsnog afgevallen omdat we bang waren dat veel mensen het op zn boerenhollands zouden gaan uitspreken). Rosalí hadden we daarom ook nog als alternatief, maar ook daar weer de vrees (en vond uiteindelijk ook de spelling niet mooi genoeg). Rosie vind ik alleen leuk als je ook daadwerkelijk in Engeland woont. Te engels dus hier in NL in mijn ogen.. Ik hoor bij deze naam ook direct de plathollandse uitspraak 'roosie' (zoals je het uitspreekt als je van roos een verkleinwoord maakt). Vind ik niet mooi. Ik vind het echt vre-se-lijk als mensen hun kind één geschreven naam en een andere roepnaam geven Dus daarom niet op optie 3 gestemd. Een naam afkorten vind ik overigens ook niet tof als een ander dan de ouders dat doet, dus hoop niet dat Rosalie later Rosa genoemd gaat worden..
Dit doen we wel bij nummer 2, past ook echt bij hem. Ik verwacht dat als we voor Rosalie gaan, Rosa en Rosie net zo vaak gebruikt worden. Roos vind ik net wat minder leuk.