We hadden eerst als geboorte naam roosmarijn en dan als roepnaam roos. Nu belde me vriend dat hij graag wilt dat de kleine rosanne of rozanne gaat heten bij de geboortenaam. Ik wilde een korte naam en dat zou roos worden de verlengde naam mocht hij uitzoeken. Nu weten we alleen niet wat mooier en handiger is. Kwa schriven denk ik datje met rozanne minder schrijf fouten krijgt dan bij rosanne. wat vinden jullie een mooiere en / of handigere naam?
De algemene schrijfwijze is volgens mij Rosanne. Ik denk dat je anders continue moet zeggen Rozanne met een z.
Ik zou kiezen voor Rosanne met een s. De naam spreek ik trouwens ook uit met een s hoor! Volgens mij is het ook gebruikelijk met s hoor. In ieder geval bij Nick en Simon...
Dat denk ik juist precies omgekeerd. Ik denk dat de meeste mensen het standaard met een S zouden schrijven, dat vind ik ook mooier bij deze naam.
Ik zou zelf gaan voor Roos-Anne maar tussen de s en de z zou ik kiezen voor Rosanne......mooi vind ik nog Roseanne maar miss. dat mensen het dan op zn engels uitspreken......