Zowel jongens als meisjesnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Yenthe12, 25 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yenthe12

Yenthe12 Nieuw lid

25 mei 2008
    2
    0
    0
    Persoonlijk hou ik niet van namen die voor zowel jongens als meisjes kunnen. (ik vind bijv. robin heel mooi maar een echte jongensnaam, maar zou hem niet aan mijn zoontje willen geven omdat er ook meiden zo heten tegenwoordig) Nu hebben we voor de naam van mijn dochter toch wel een probleempje. Wij vinden de naam Nikki dus echt stikleuk, maar ik hoor ook weleens jongetjes die zo heten (al is de schrijfwijze dan anders bijv nicky of niki) Wat vinden jullie? Vinden jullie dit een echte meidennaam? Ik wil niet dat mensen zich altijd maar afvragen als je het over Nikki hebt of het dan over een jongen of over een meisje gaat.
    Ik hoor graag jullie meningen en reacties!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk dat mensen zich dit toch afvragen als ze alleen de naam horen. Ik heb mijn hele basisschooltijd in de klas gezeten met een jongen die Nikki heet dus voor mij is het een jongensnaam, maar ik vind Nicky wel ontzettend leuk voor een meid hoor.

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik vind persoonlijk nikki (in welke schrijfvorm dan ook) een echte jongensnaam. Ik ken wel meisjes die zo heten.

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik vind het voor een jongen.

Ik hou ook niet zo van unisex namen, daar is dit er dus echt wel een van ;)

5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik vind het een meisjesnaam

nikky

maar nicky weer een jongensnaam qua schrijfwijze dan

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    vind nikkie wel leuk voor een meisie

wij hadden die ook op ons lijstje maar hebben nu een naam die je zelden hoort

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Nicky is de schrijfwijze voor jongens en Nikki voor meisjes.
    Maar bij het uitspreken klinkt het hetzelfde natuurlijk, dus ja, mensen zullen altijd denken is het nu een jongen of een meisje.

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik ken zowel jongens als meiden die zo heten

9. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Bij Nikki moet ik denken aan dat jongetje uit Heiplaat dat vermoord is, waar Peter R. de Vries regelmatig aandacht aan besteed... :cry:

10. martjemar

martjemar Actief lid

11 mrt 2007
    150
    0
    0
    Brabant
    Ik ken ook iemand die zijn zoon nicky noemde. Vind het persoonlijk een meisje naam. Vind Nick wel leuk voor een jongen

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heet zelf Nicky, geen afkorting van iets, gewoon Nicky. Ik heb nooit het idee gehad dat het een jongensnaam is... Ik weet dat er ook jongens zijn die zo heten, maar ik kom ze niet tegen. De vrouw van mijn man's vader heet ook Nicky en mijn buurmeisje van zeven heet Nikki. Hier dus een volle overtuiging dat het in ieder geval ook een meisjesnaam is. Voor jongens vind ik overigens Nick veel leuker dan Nicky....

12. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    vind het echt een meisjesnaam,voor een jongen vind ik het veel te soft

13. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Kan voor beide,zo heet mijn dochter Jamie,dat kan ook voor beide ;)

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind Nikki een meisjesnaam. Ik heb een neefje die Nicky heet, maar dan nog vind ik het veel meer een meisjesnaam, vind het zelfs helemaal niet leuk voor een jongen.

Ik vind Robin geweldig voor een meisje :rolleyes: , en hoewel hij meer gebruikt wordt als jongensnaam, vind ik het helemaal niet zo spannend meer als een jongen Robin heet, veel gewoner. Smaken verschillen nogal dus merk ik :)

15. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Het kan voor beide, in welke schrijfwijze dan ook.
    Voor een jongen vind ik Nick of Nicko/Nikko mooier dan Nicky of Nikki. Voor een klein jongetje klinkt Nicky wel lief, maar voor een grote brede vent van 35?! ...

Nikki (in die schrijfwijze) staat bij ons trouwens op het meisjeslijstje. ;)

16. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Wij vinden Nikki ook geweldig...
    Ik vind het echt een meiden naam, maar lees toch ook veel reacties over dat het een echte jongensnaam is. Dus wij moeten er ook nog over nadenken

17. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Ik vind dat het voor zowel jongens als meiden kan. Alleen Nikki (Nicky) vind ik wel beter bij een meisje passen...
    Mijn vriend heet eigenlijk ook Nicky maar hij is 1m98. Vandaar dat hij zich sinds zn puberteit maar voorstelt als Nick haha!

18. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Ik vind het een echte meidennaam! Lekker stoer...
    Tja...nu ben ik nou eenmaal van de unisex namen. M'n dochter heet Sam!
    Nikki stond ook op ons lijstje, wie weet voor de volgende.... :)

Deel Deze Pagina