Hoi allemaal, Ik heb even een vraag. Zoals iedereen weet hoor je geen "rauw" vlees te eten tijdens de zwangerschap, maar ik hoorde vandaag in de supermarkt iets anders van een aanstaande moeder. Zij zegt: Als je rosbief of filet american met peper en zout eet, dat er niks schadelijk voor de baby kan zijn. Zij had dat elke zwangerschap nog gedaan en er was niks mis mee zoals zij vertelde. Heeft iemand hier ervaring met dat soort dingen? Liefs
Volgens mij mag het gewoon echt niet... Al kan 1 boterham echt geen kwaad! Maar met of zonder zout en peper het is en blijft rood vlees
Ja dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik het maar even navraag. Niet dat ik dadelijk naar de winkel ren om een pakje te halen en het helemaal opeet. Ik wacht nog wel een paar maandjes, zodat ik zeker weet dat het geen kwaad kan. Bedankt voor je reactie Liefs
nee mag je niet hebben anders kan je ook wel een tartaartje of biefstuk eten als je die zout en pepert. gewoon netjes laten staan.
inderdaad gewoon laten staan rosbief en biefstuk mag je alleen eten als het door en doorbakken is en dan nog niet teveel rood is rood
Je mag het inderdaad niet hebben.En nu zal inderdaad 1 boterham echt geen kwaad doen. Want dat peper en zout zorgt er net voor dat het rauw vlees opeens niet meer rauw is. Dus de grootste onzin die er maar is
hahaha dat dacht ik ook yoyo maar goed die mevr moet zelf weten wat ze gedaan heeft of doet natuurlijk.
Moest er wel een beetje om lachen hoor, alsof zout en peper ervoor zorgt dat vlees niet meer rauw is... Ach, 1 toastje filet americain zul je niets van krijgen en je baby ook niet, maar maak er geen gewoonte van.
Het zal maar net die ene boterham zijn met toxoplasmose erin. Dan kan 1 boterham echt wel kwaad hoor. Je kindje kan eraan doodgaan. Ook met zou en peper.
ik zou het niet durven ! je weet dat het niet goed is het staat overal en de dokter en VK zeggen het ook ...... ik zou mezelf de rest van de zwangerschap er niet goed bij voelen ...
tis pure flauwekul wat zij zegt over als je er peper en zout bij doet mag het wel....maar als je af en toe eens echt trek hebt in een broodje filet of een broodje ros..tja doe wat je goeddunkt zou ik zeggen.. bij tijd en wijle kan ik het echt niet weerstaan hoor, en neem ik een heerlijk vers croisantje met een beetje (heel verse niet voorverpakte) filet, evenals rosbief...half onsje af laten snijden en direct opeten, dus niet laten liggen voor de avond, of de dag erna.. maar ach dat is weer ieder voor zich... gr.smoekie
Weet niet hoe vaak het voorkomt. volgens mij is het wel zo dat als je veel rauw vlees eet/hebt gegeten voor je zwangerschap, de kans dat je het al hebt gehad. Weet niet precies hoe dat zit hoor.
als je nu een toastje filet pakt dat al een halve avond op tafel staat zeg ik 'niet doen',maar anders.... ik neem het altijd maar een beetje met een korreltje zout wat wel en niet mag. Mensen in weet ik veel wat voor een landen zijn al lang blij dat ze uberhaupt iets naar binnen kunnen werken die maken zich ook niet druk over wat ze allemaal niet mogen eten. Maar misschien ben ik daar wat nuchter in.
chorizo mag je bijv. gewoon eten doordat het bereid is met erg veel zout. maar dit heeft ze denkt ik gewoon zelf bedacht.
je kan je bloed laten testen of je al eens in aanraking bent geweest met toxoplasmose, als dat het geval is dan kan het geen kwaad. Ik at voor mijn zwangerschap altijd biefstuk, rosbief en bakken met filet. Maarre de resultaten van het bloed gaven aan dat ik nog nooit toxoplasmose heb gehad.. jammer, moet ik het nu toch echt laten staan. Maar je kunt het ook zo bekijken dat het weinig in het rauwe vlees voorkomt, anders had ik het zeker al een keertje gehad moeten hebben. Eerlijk is eerlijk, voor de kleine laat ik het netjes staan, ik kan er best een paar maandjes zonder hoor!
Whahaha geweldig, als je peper en zout erop doe mag het wel. Ik snap werkelijk waar niet waar sommige hun fantasie vandaan halen. En ook 1 toastje of 1 boterham met filet americaín KAN schadelijk zijn. Het is jouw kindje/zwangerschap, dus doe er mee wat je wil