Hoi, net nieuw hier en bombardeer jullie meteen met een vraag Ik ben nu 13 weken zwanger en heb sinds enkele weken last van een soort van beknelling in bijn bil (onder je ""zitbotje"), welke soms uitstraalt naar mijn been (alsof been slaapt) soms tot aan de enkel en soms juist naar 1 van de 2 kuiltjes in de onderrug. Het voelt heel erg pijnlijk en autorijden is een hel, werken ook daar ik een zittend beroep heb en fulltime werk. de huisarts dacht aan magnesium tekort maar blijkt niet het geval te zijn mijn bloedwaardes en vitaminepeil was perfect (bloed laten prikken) en verder "hoort het er gewoon bij". Nou had ik mijn verloskundige gebeld en die zei dat er een zenuw bekneld zat en dat ik dit alleen maar kon verminderen door het been warm te houden. Mijn vraag is is dit het wel zelfde als zwangerschapsischias of wat anders? ook heb ik als ik loop last van een "knakkende"wervel onderaan mijn rug. en wat kan ik nog meer doen hiertegen? Ik kon namelijk vanochtend de trap niet eens af en ik slaap hierdoor ontzettend slecht, het onmoedigt me een beetje om te weten dat ik nog 27 weken moet. is het daarom ook wel verstandig om fulltime door te werken? Ook heb ik een ontzettend beurs gevoel rond mijn schaambeen, alsof ik een knietje heb gehad. excuus voor het lange verhaal, maar ik weet het niet meer, het enige wat ik hoor is pech het hoort erbij, maar zo kan ik niet genieten! groetjes myra
hoi Myra, het klinkt inderdaad als ischias. Dat is niet erg maar wel heel vervelend. het wil overigens niet zeggen dat je daar n de rest van de zwangerschap last van zult hebben hoor. je kunt wel nu naar de fysio gaan om wat tips voor houding en beweging en oefeningen. Dat kan zeker verlichting geven en dat raad ik je dus aan. Mirjam