Laat ei door de griep?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door truus81, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Mijn cyclussen zijn altijd zo n btj rond de 28-32 dgn. Heb 1 uitschieter gehad van 39 dgn vanwege een flinke verkoudheid. Nu afgelopen week in mijn vruchtbare week maar wederom griep. Nu op dag 17 maar geen eisprong te bekennen (ovulatietesten)
    Ik snap dat er niks anders op zit dan wachten en doortesten. Op dag 14 wel vruchtbaarslijm maar negatieve test.

Wie herkent dit. Ik vind het vervelend dat mijn lijf schijnbaar zo gevoelig is dat mijn eisprong al verschuift van een griepje of een jetlag.
    Zijn er nog meer van die gevoelige hier ;)
    Ik word er onzeker van

2. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Had ik een paar rondes terug ook! Had griep en koorts, ei was een paar dagen later dan normaal.

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Jeetje truus, wat irritant! Heb zelf geloof ik niet zo'n last van trage eitjes bij verminderde weestand, maar het lijkt erop dat dat bij jou wel zo is... Inderdaad wel blijven doortesten! Hoop dat-ie snel komt :)

4. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Ja super irritant. Vorige ronde al door operatie een slechte ronde en nu dit weer. In nov schoof het uiteindelijk bijna 10 dgn op. We klussen gestaag door😜

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb het ook! Is ook heel normaal meid! Bij m'n jetlag van de zomer was m'n ei 1,5 week later!! (Grote stress natuurlijk ook ;)) en als ik koorts heb rond de eisprong, ook dan paar dagen later :) en zelfs de spanning voor iui 2 vertraagde m'n ei met een dikke week!!

Gewoon blijven doortesten! En niet teveel stressen ;) komt ie nog later van :D

6. sanzon

sanzon Actief lid

11 jul 2009
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit kan zeker, ik heb altijd een cyclus van 28 dagen.
    Toen ik griep had, was mijn cylcus 35 dagen.

7. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Okay goed om te horen! Voor jullie minder leuk ;) maar blij dat dit echt niks abnormaals is of een slecht teken ofzo. Mag hopen dat dit dan een super goed gerijpt ei is en het ei der eieren :)
    Dank je meiden

8. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ik heb het ook een keer gehad na voorhoofdholte ontsteking met koorts en na een operatie. Beide keren kwam de eisprong een week later. Volgens mijn gynaecoloog is het geen probleem.

9. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Helaas ken ik het, ik zit nu op dag 47 van mijn cyclus terwijl ik sinds het stoppen met de pil (augustus 2014) altijd een regelmatige cyclus heb gehad. Inmiddels ben ik naar de huisarts geweest en zij heeft mij verteld dat het overslaan niet erg is en door meerdere factoren kan komen (ziekte, stress etc.) Pas wanneer het 3 maanden uitblijft, moet ik terug komen voor onderzoek.

10. guusj

guusj Lid

24 sep 2012
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey,

Heb afgelopen weken zelfde mee gemaakt.
    Normaal cyclus van 26-28 dagen.
    Deze maand follikel metingen gehad en flink griep.
    Normaal heb ik mijn ei rond dag 14 nu was dat rond dag 18.
    Ik had op dag 13 en 14 hele flinke griep.
    Dat is waarschijnlijk de oorzaak dat mij ei wat langer is blijven zitten.
    Andere maanden waarin ik een follikel meting heb gehad verliep de eisprong anders. Dus het kan zeker dat je eisprong later komt.
    Sommige vrouwen krijgen al een latere eisprong bij lichte stres.

Groetjes en succes bij het klussen;)

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Is allemaal vrij logisch ook. Het lichaam zorgt er zo voor dat een zwangerschap kan ontstaan op het meest gunstige moment.
    Ziekte en stress zijn niet de meest gunstige omstandigheden voor de ontwikkeling van een baby.

Maar balen is het wel! Al die onzekerheid!

12. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Jeeeej positieve ovulatietest vandaag op dag 17 hopelijk ook echt een eisprong en niet net als in nov een nieuwe piek een week later. Vanavond en morgen aan de klus en dan maar weer wachten. Goed om te horen dat ik niet de enige ben. Dank dames

13. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #13 MLady, 16 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2015
    Hoop het ook Truus! Zou gezellig zijn, ik heb donderdag m'n 1e IUI, zitten we gezellig op het bankje ;)

14. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    O mlady spannend! En fijn iemand om mee te wachten ;)
    Hier gisteren "drama". Vriend kon niet klaar komen want voelde te veel druk. Allebei eens stevig gejankt na maanden van frustratie en ruzie gemaakt. Was eigenlijk wel goed even al die spanning eruit. Uiteindelijk natuurlijk het toch maar even goedgemaakt ;)
    En zondagmiddag geklust. Hopelijk zat het qua timing goed deze maand

15. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Oh meid wat rot is dat toch... Wel een feest van herkenning voor mij... Wel in een iets andere vorm, maar de spanningen lopen hier soms ook wel op hoor...:( Fijn dat jullie uiteindelijk wel weer tot elkaar zijn gekomen (in dit geval zelfs letterlijk! :D).

Mannen gaan toch anders met hun emoties en verlangens om als wij vrouwen... Soms bekruipt mij het gevoel dat ik de enige van ons 2 ben die dolgraag een kindje wil. Dat is beslist niet zo, maar hij laat zich er veel minder over uit. Hij is heel erg van de ratio en ik meer van de emotie. En hij is echt een introverte waar ik juist extravert ben. Voor ons werkt het om leuke dingen doen en dan goede momenten vinden om dan toch te praten over hele het gaat en hoe we ona voelen.

Ik kikker enorm op als hij toch periodiek laat merken dat hij nog steeds heel graag wil. En voor mij is zp echt een uitlaatklep! :D

16. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Ik voel wel heel sterk dat hij het ook graag wilt maar is daarin veel relaxter. Het komt wel. Is het deze maand niet dan maar een andere. Dat vertrouwen voelen wisselt bij mijzelf erg. Het is vooral dat ik geen kansen wil laten liggen. Ik wil mijn ei vinden en het iig dan "gedaan" hebben. Hij is relaxter en laat zich niet forceren Zeg maar. Of ik het nou wel of niet zeg. Hij weet het gewoon ofzo.
    Wat ik irritant vind is dat wanneer ik nu het voortouw neem hij gelijk vraagt "O krijg je een ei ofzo?" Terwijl dat toch echt heel vaak niet het geval is. We hebben idd fijn gepraat dus dat is goed.
    Jij heeeel veel succes donderdag en nog meer met wachten. Wat een ramp vind ik dat iedere maand ;)

17. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ooh ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben en dat dit ook niet hoeft te betekenen dat ik nu steeds een veel langere cyclus heb :D Ben na mijn menstruatie heel ziek geweest (griep) 2 weken lang en had uiteindelijk mijn ei pas rond cd 25 vermoed ik. Deze ronde is dus een lange zit!

18. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Haha nee schijnbaar werkt het bij ons juist heeeeeel goed. Mijn lijf verspeelt geen eieren als ik niet fit genoeg ben om zwanger te worden. Dat is een positieve gedachten toch

19. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ooh ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben en dat dit ook niet hoeft te betekenen dat ik nu steeds een veel langere cyclus heb :D Ben na mijn menstruatie heel ziek geweest (griep) 2 weken lang en had uiteindelijk mijn ei pas rond cd 25 vermoed ik. Deze ronde is dus een lange zit!

20. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Dankje... Ben nu onderweg naar huis van m'n werk en nu komt het besef echt: morgenochtend is het al zover! :$ :D Zou mijn lf eigenlijk langer zijn dan anders (11 dagen)? Zal het morgen eens navragen...

Hoe was je ovulatietest vandaag eigenlijk?

Deel Deze Pagina