rose varkenshaas gegeten en nu?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door jols, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff wat baal ik van mezelf, ik ben nu 16 weken zwanger en sinds we begonnen met proberen om zwanger te worden heb ik heel bewust gelet op mijn voeding. Geen alcohol, geen filet american, eieren goed doorkoken etc. Nu hebben we vandaag een heerlijk kerstdiner gehad waarbij ik een halve varkenshaas (ongeveer 150 gram) heb gegeten. Later bedacht ik mij tot mijn schrik dat de varkenshaas van binnen nog rose was. Help, ik heb het al gegeten en kan er niets meer aan veranderen maar bah wat levert het toch weer een stress op. heeft iemand hier kennis van / ervaring mee? hoe groot is de kans dat er nu wat mis gaat met mijn baby?

2. Username

Username Niet meer actief

Joh relax!!! Geen man overboord. De kans dat je er wat van krijgt is heel klein. Net als wanneer je niet zwanger bent. En bovendien merk je het snel als je er ziek van wordt. Dus maak je niet te druk, je kunt er nu toch al niets meer aan veranderen.

En rosé lijkt me geen enorme ramp. Natuurlijk liever doorbakken natuurlijk, maar rood lijkt me veel erger.

3. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Idd. Varkenshaas rose is vaak al heet genoeg geweest. En dan de kans dat het besmet was. De kans dat je baby hier wat aan over houd is bijna nihil. Je kan met een gerust hart straks naar bed.

4. Marianne78

Marianne78 Actief lid

10 feb 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    De kans is niet heel groot dus niet teveel zorgen om maken ;)
    Ga lekker rustig slapen, de kans dat dit effect heeft op je kindje is echt te verwaarlozen!

Ter geruststelling... Tijdens mijn zwangerschap heb ik filet americain gegeten... En brie... En ik heb een wolk van een (kerngezonde) dochter gekregen :).
    Je moet er alleen geen gewoonte van maken ;)

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Waarschijnlijk is de stress die het jou nu oplevert, schadelijker dan het eten van een stukje rose varkenshaas.... Lekker gaan slapen en niet meer aan denken....

...en je mag gewoon brie eten...(alleen geen (zeldzaam te verkrijgen in Nederland) rauwmelkse variant.

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Niet te gestrest doen! Je moet ook niet panisch aan alles vasthouden. Tuurlijk wil je het beste voor je kindje en let je extra op. Maar een keer kan geen kwaad. Eet regelmatig varkenshaas en soms is hij nog iets roze. Gisteren bij gourmet ook een wat roder stuk biefstuk. Komt best goed.

En brie mag overigens gewoon hoor Marianne. Alleen hele sowcifieke niet maar die zal je niet bij de super vinden.

7. jols

jols Bekend lid

26 dec 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties! ben weer een beetje gerustgesteld. Wat kan je het jezelf soms moeilijk maken he?

Deel Deze Pagina