Hoi hoi, Wie heeft er ervaring met zwanger zijn en astma hebben? Ik moet normaal gesproken 2x per dag m'n pufje (Symbicort) nemen Maar mag hem nu niet omdat ik zwanger ben. Ik dacht, dan probeer ik het een tijdje zonder, maar merk nu al dat dat echt niet gaat. Welk medicijn hebben jullie gekregen ivm de zwangerschap en bevalt ie goed?
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap echt van alles gebruikt wo Qvar... Nu volstaat vertolking gelukkig....en dat helpt prima! Succes hoop dat je gauw iets vind wat helpt voor je astma..
Ik zit zelf normaal ook aan o.a. de symbicort. Dat is door de longarts nu vervangen door Qvar icm ventolin. Ik heb er ook echt heel veel last van en gebruik de ventolin erg veel, maar dat is geen probleem volgens de longarts. Beter als ademnood gaf hij aan! Ik zou in jouw geval dus ook vragen naar de Qvar en Ventolin als vervanging van de Symbicort. Overigens, het helpt wel maar het is geen symbicort... Ventolin helpt direct bij de aanvallen maar Qvar zorgt er (in mijn geval) niet voor dat ik minder aanvallen heb. Ik merk een groot verschil tov de Symbicort, maar is ff doorbijten! Succes!
Ik had ook symbicort, maar die mag idd niet en ik gebruik nu bleclometason (volgens mij hetzelfde als Qvar??) en ventolin! Gaat erg goed.
Dank je wel allemaal! Ik ga morgen gelijk bellen voor Qvar! Hebben jullie ook ervaring met luchtweginfecties? Dit heb ik standaard in de winter. Normaal krijg ik dan een stootkuurtje prednison. Dat zou nu ook wel niet mogen dan? Hopen dat ik het deze winter niet krijg
hoi ik heb ook qvar ventolin en dan nog atrovent. en ook 10 mig. prednison per dag dus dat mag wel. Als ik nog benouwder ben krijg ik ook een stoot kuurtje verhoogd naar 20 mg. Maar het kan dat je nu helemaal geen infecties krijg. In mijn eerste zwangerschap ging het veel beter met mijn astma. Nu helaas minder. Ik heb ook altijd last van veel infecties maar die gelukkig nog niet erbij gehad. Veel succes en hopelijk verloopt je zwangerschap minder benauwd met de goede medicatie
Hier ook Qvar en Ventolin...zit alleen bijna aan de maximale dosering en het hooikoorts seizoen moet nog beginnen =S
Ik heb normaal gesproken ook symbicort en ventolin. Nu heb ik qvar en ventolin maar ik zit aan de maximale dossering en nog gaat het niet goed. De longarts heeft dan ook gezegd als het nog slechter word ik aan de prednison ga. Het mag dus wel maar ik ben er niet erg blij mee. Het is toch een paardenmiddel. Ventolin mag ik zoveel als nodig hebben beter ventolin dan benauwd. Eigenlijk het zelfde verhaal als velen van jullie.
Uh ik mocht 4 jaar geleden geen prednison en ben toen ik geloof aan de beclomethason gegaan en nog iets...ze had t niet verwacht maar dat heeft wel geholpen toentertijd....
Ik heb bij alle drie de zwangerschappen regelmatig gebruik gemaakt van Bricanyl, heeft niet voor problemen gezorgd.
Hier gelukkig ook minder benauwd op dit moment. Zou dat door de zwangerschap kunnen komen? Wist niet dat prednison gewoon mag tijdens je zwangerschap. Er mag al zoveel niet dus wel fijn om te weten dat als ik een luchtweginfectie krijg dat ik er iets voor kan krijgen
Ik gebruik ook symbicort. Tijdens de zwangerschappen ben ik overgestapt naar beclometason (dagelijks) en salbutamol (zonodig). Dat beviel matig. Hoe verder ik kwam in de zwangerschap, hoe benauwder ik werd. Dat was gelukkig over zodra ik bevallen was, toen kregen mijn longen eindelijk weer de ruimte. Ventolin hielp ook eigenlijk niet bij die benauwdheid; deze werd nl veroorzaakt doordat mijn longen in de verdrukking zaten, ik droeg nogal hoog. Verder reageer ik altijd vrij beroerd op ventolin, word er heel onrustig van, met hartkloppingen en al. Niks gebruiken was voor mij geen optie, en zo te lezen voor jou ook niet. Vergeet niet dat een benauwde mama erger is voor je kind dan de medicatie die de placenta passeert.
Enige die je mag en is nog op eigen risico want er is verder niet veel bekend is de euhm...verdorie kan niet op de naam komen!! Die blauwe....word ook aan kindjes voor geschreven enz... sorry aan mij heb je dus niets..als ik erop kom dan kom ik het melden!
ventolin!!! dat was het hahaha...qvar is ontstekingsremmend toch? Mijn HA en gyn stonden daar niet achter...vooral in het begin niet......dus hier alleen ventolin.
beclamethason oftewel becotide oftewel qvar is het voorkeursmiddel bij astma bij zwangeren icm met ventolin ( salbutamol) Huisarts heeft toendertijd overlegd met de longarts
Ik had altijd de bruine (Beclometason geloof ik) die mocht ik niet meer nemen omdat het iets met je slijmvliezen doet of zoiets en dus ook de slijmvliezen in je baarmoeder en ik heb salbutamol/ventolin die mag ik wel wanneer ik het nodig heb...