Hallo iedereen, Ik vroeg me af of iedereen hier ook echt minder gaat eten als ze zwanger zijn. Ik zit op dit moment nog helemaal niet met overgeven en dergelijke, maar wel heel veel met kokhalzen. Ik heb ook eigenlijk nooit echt meer het gevoel dat ik honger heb, heb echt het idee alsof ik net een vol bord leeggegeten heb. Dus ik heb echt dat ik veel minder eet dan normaal, meerendeel wat ik nu al eet dwing ik mezelf meer omdat het niet gezond is om helemaal niets meer te eten. Zijn namelijk weinig momenten dat ik er echt ook trek in heb. Drinken doe ik nog wel normaal, dus het is echt het eten dat hier zo moeilijk gaat. Zelfs er gericht aan denken is al even teveel. Maar ik vroeg me dus af of meerdere dat hebben en of iemand er misschien nog handige tips voor heeft.
Ik herken het wel. Was bij mij iets van de eerste paar weken. Toen ook erg misselijk geweest. Ging vanzelf weer over. Probeer wel te blijven eten hoor!
Dit had ik heel erg bij mijn eerste. Ik was helemaal niet misselijk, maar ik had gewoon echt geen trek, lustte een heleboel dingen niet meer en als ik dan at zat ik na 3 happen al propvol naar mijn idee . Eten was echt een 'verplichting'. Op een gegeven moment ben ik ook eens gaan bijhouden hoeveel calorieen ik binnenkreeg en dat waren nog geen 1000 kcal per dag... Ben dan ook eerst 6 kg afgevallen, voordat ik vanaf ongeveer 16 wkn ging aankomen. Toen werd overigens ook mijn eetlust weer beter. Dus waarschijnlijk echt een HCG effect, aangezien dat na 16 wkn duidelijk afneemt. (uiteindelijk toch nog 14 kg aangekomen en mijn zoon was bijna 9 pond ) Ik zou proberen gewoon gezond te eten, veel kleine maaltijden, zonder te forceren. En multivitaminen voor zwangeren. Je krijgt je eetlust vanzelf weer een keer terug.
Bedankt voor de reacties, toch fijn dat ik niet de enige ben met dit probleempje. Hier is ook inderdaad precies hetzelfde wat jij beschrijft Kache. Ik weet alleen niet op hoeveel kcal ik zou zitten per dag, maar denk ook zeker dat het te weinig zal zijn. Maar ik ga dan inderdaad maar even kijken voor kleinere en gezondere porties, is inderdaad veel beter dat wat ik binnen krijg dan nog eens gezond is. Zeker als dit nog eens tot de 16e week aan zou kunnen houden. Multivitaminen heb ik hier gelukkig al, die zitten in één met het foliumzuur.
Ik denk dat het niet zo erg is, zolang wat je eet, in elk geval wel gezond is. Dus niet dat je alleen nog leeft op chips en augurken, omdat je die nu net zo lekker vindt, haha. Zelf had ik er in het begin niet veel last van, maar nu wel, omdat m'n maag nogal in de verdrukking zit. Ik zit gewoon snel vol.
Ik herken het wel. Ik heb af en toe wel trek maar in wat?? Niets staat me echt aan. Uiteindelijk ik meer om maar gewoon iets in mijn maag te hebben en samen met de vitamines te kunnen nemen. Ik ben tot nu toe ook maar 1 keer misselijk geweest.
Tot 9 weken en 3 dagen nergens last van.. Maar nu.. Ppff de hele dag misselijk en doordat ik niet kan eten doet me maag ook pijn die knort maar ik kan niet eten. Ik probeer het wel maar ppff vreselijk!
Ik heb t ook, ik ben inmiddels al 3 kilo afgevallen... Eten is echt een gevecht, helemaal nadat ik overgegeven heb...
Ik heb ook weinig zin in eten en snel maagzuur. Misselijk ben ik niet echt, tot nu toe 1 x gebraakt door lasagne wat totaal verkeerd viel. Ik eet veel kleinere porties dat voorkomt dat je gammel word
Ik had in het begin ook echt nergens trek in, alleen in rijstepap Ik heb ook nog geen X overgegeven en qua misselijkheid bijna geen last van gehad
Als je de eerste tijd minder goed eet kan dat niet zo veel kwaad hoor, de kleine krijgt genoeg voedingsstoffen binnen want het heeft nog niet zo veel nodig. Ik had de eerste tijd (week 6-12) dat ik veel misselijk was (niet gespuugd in die tijd) en steeds een vol gevoel had. De darmen zijn namelijk vaak in de war door de aanmaak van (andere) hormonen. Nu ik bijna 30 weken ben, kan ik ook minder eten omdat er gewoonweg minder plek is. Er zit een baby en vruchtwater die ruimte in beslag nemen. Dus ik eet nu ook minder, anders krijg ik last van maagzuur en een vol gevoel. Om te voorkomen dat je iets te kort komt, kan je als aanvulling zwangerschaps multivitamine nemen. Daar zit een dosering in die zeker geen kwaad kan voor de kleine.
Ik heb het inderdaad ook. Zit vrij snel vol en heb de hele dag eigenlijk brandend maagzuur, maar nog niet storend of pijnlijk. Ik probeer op de momenten dat ik trek heb een cracker te eten of een stukje ontbijt koek. Ik ben nu 7 wk en 1 dag zwanger. Ben wel misselijk, maar gaat juist over van iets eten.
Ik begrijp je volledig... vooral warm avondeten valt me tegen. Heb al helemaal geen zin in vlees en dergelijke. Als ik honger heb, dan voelt dat erg mottig aan, dus ik zorg ervoor dat ik tussendoor iets knabbel... rijstkoeken zijn momenteel erg in trek bij mij En fruit doet het ook erg goed. Het moeilijkste vind ik: bedenken wat ik vanavond weer eens zal klaarmaken. Ben dan ook 2 kilo vermagerd... maar ik probeer te blijven eten... en als ik dan onmiddellijk een vol gevoel heb, dan eet ik niet verder.. Dus beetje naar je lichaam luisteren, maar ook goed in het oog houden hoeveel je (maar) eet.
Ik herken het ook. Van misselijkheid had ik heel weinig last maar omdat mijn dochter met haar billen tegen mijn maag aan duwde, had ik niet zo heel veel trek. Het hielp bij mij om bij datgene wat ik wel at, zo gezond mogelijk te eten zodat ik toch mijn vitamines binnen kreeg. Kleine beetje eten hielp bij mij ook, grote maaltijden kreeg ik niet weg. Niet te vet of gekruid eten (maagzuur **burp**) helpt ook.