Chinees

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fleur24, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,

Ik heb zo onwijs veel trek in babi pangang van de chinees. Weet iemand of dit gewoon mag? Of kan je dit beter laten staan?

Groetjes

2. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hier hetzelfde hoor! heb echt al vaak gehad dat ik zin had in chinees, echt alles wat er ook bij hoort dus.. en ik heb er niks over gevonden dat het niet mag..

3. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    ik eet gewoon chinees hoor! Het is toch gekookt, gebakken of gewokt? Volgens mij is het niet erg, ware het niet dat het natuurlijk niet heel gezond is...

Maar goed sla moet je ook al extra wassen, dus wat is er wel gezond?

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Zouden Chinese vrouwen honger moeten lijden als ze zwanger zijn? ;)

5. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    ze zeggen dat chinezen heel slordig zijn in de keuken wat betreft hygiene... maar ik eet bijna elke week een x chinees, het kan niet echt kwaad denk ik...

6. ducatigirl

24 aug 2008
    38
    0
    0
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap nu ook al verschillende keren chinees gegeten, en er eigenlijk nooit bij stilgestaan of dit kwaad zou kunnen...
    Heb zoiets van: we eten het toch niet rauw, is toch allemaal gebakken ofzo..

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Volgens mij kan het geen kwaad hoor...
    Gewoon lekker eten...

Ik vond het zelf op een gegeven moment niet lekker meer tijdens mijn zwangerschap en de behoefte is ook nog niet terug... maar dat is wat anders ;)

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

tuurlijk mag dat..het is toch niet rauw.

zou idd wel opletten of dat het er allemaal netjes uitziet maar het kan absoluut geen kwaad hoor.

9. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je mag het gewoon eten hoor, er wordt alleen voor gewaarschuwd in het algemeen, dus ook voor niet zwangeren, omdat er veel smaakversterkers in chinees eten zitten, dat is alles ;)

10. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Weet je dat ze zelf heel vaak wat anders eten?

on toppic; jawel kan geen kwaad, bij wokrestaurant vraag k wel altijd of ze het vlees wel goed laten doorbaken...

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Met enige regelmaat iets gehaald bij de chinees en ook weleens gewokt tijdens mijn zwangerschap. En heb nu een gezonde dochter!

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tuurlijk! Alles mag! (maar een paar dingen worden afgeraden en die vind je op voedingcentrum.nl)

13. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    lekker eten hoor, je word er zlef wel een keer zat van whaha had ik tenminste op het laats had een keer chinees gegeten en alles kwma er savonds weer uit erna kon ik het heel lang niet ruiken of zien hihi. nu wel weer. weet niet neit hoe het straks bij deze word hahaah.

15. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ja ze eten chinees...(geen stampot). Maar ze eten het niet altijd hetzelfde wat ze hier verkopen..Geloof me..Ze bereiden het vaak anders..

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    In China eten ze echt geen babi pangang en bami hoor!
    Dat 'chinese' eten is NoWay Chinees :)

Het gaat er denk ik om dat het ongezond zou kunnen zijn omdat het niet het eten is dat je 'normaal' eet.. Ivm kruiden en zo.

Maar inderdaad, als het niet rauw is kun je in principe alles eten.

17. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik had gehoord dat het niet mocht, heb t dan ook nooit gegeten tijdens zwangerschap.
    Kwestie van de versheid van de saus ofzo dacht ik, als die niet genoeg verhit is (aangezien die niet vers is)...

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Lekkerrrrr, babi panggang spek! :-D

Deel Deze Pagina