even een vraagje ik was wo bij de verloskundige en mijn bloeddruk was te hoog zei ze 130/80 ik moest het rustiger aan gaan doen, terwijl ik nu halve dagen werk en thuis ook niet veel meer hoef te doen.. ze vertelde me dat computeren ook nog te zwaar is dus echt op bed gaan liggen of op de bank en niks doen.. ook loop ik 2 weken achter met mijn zwangerschap wat nog niet heel veel kwaad kon zei ze.. o p dat moment had ik niet echt meer vragen maar nu thuis maak ik me er toch wel heel erg druk om.. ik doe niet veel meer als ik thuis ben en lees boekjes op de bank omdat ik niet wil dat mijn bloeddruk te hoog word.. ik heb afgelopen 2 maanden 2 bekende gehad die een vroeggeboorte hadden en waarbij het maar net goed af liep met moeder en kind wat ook allebei begon met een te hoge bloeddruk rond 28 weken.. ik hoef ook pas over 3 weken terug te komen maar maak me echt druk erom.. mijn vraag aan u is is mijn bloeddruk nou echt hoog of gewoon iets verhoogd en is dit veel voorkomend rond 29 weken? en betekend dat ik 2 weken achterloop met mijn zwangerschap nu dat ik een klein kindje krijg of kan het nog heel erg gaan groeien in het verloop van de zwangerschap?
HOI Luuus, Je bloeddruk is prima, 130/80 is bijna volgens de boekjes. Misschien dat je de vorige keren een wat lager bloeddruk had en dat deze daar tegen over wat hoger was, maar hier hoef je je geen zorgen over te maken. Rust is belangrijk voor de groei van je kindje, ga elke dag echt even een uurtje plat. (wissel het af met een lekker uurtje in bad met een boekje!) Als je verloskundige zich druk maakt over de groei dan had ze je eerder terug laten komen en een groeiecho afgesproken. Laat je niet gek maken. En geniet! Imke