zijn mijn vliezen gebroken? ja of nee? ik twijfel.

Discussie in 'De bevalling' gestart door mejon, 15 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi,

ben vandaag 40 weken en 2 dagen zwanger van nummer 2.
    vanmorgen wilde ik ons dochtertje uit bed halen en toen ik naast haar bed stond voelde ik een knapje en verloor wat vocht.
    niet superveel, maar een scheut.
    toen ik tussen mijn benen voelde was het nat en het was helder.
    heb maandverband ingedaan maar zie er niks op.
    heb verloskundige gebeld met de mededeling dat ik "denk" dat mijn vliezen gebroken zijn en ze adviseerde me een kraamverband in te doen omdat je dan beter kunt zien wat je aan vocht verliest.
    maar volgens mij verlies ik verder geen vocht meer.
    zijn dan toch wel mijn vliezen gebroken?
    heb soms wat lichte buikijn-rugpijn en dit trekt dan weer weg.
    kindje is ook beweeglijk, lekker duwen enzo.

heeft iemand dit ook gehad?
    alvast bedankt voor het lezen.

mejon

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    blaas eens op de rug van je hand verlies je dan vocht dan zijn het je vliezen.

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Je kan er ook aan ruiken vruchtwater heeft een zoete geur

4. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    dat blazen doet niks....
    en ik hb geroken, maar of het echt zoet is....vindt ik moeilijk te zeggen.
    lastig zeg.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mmmm... ik denk dat er misschien een scheurtje in je vliezen zit? Omdat je ook een knapje hebt gehoord... Ik zou gewoon de VK nog eens bellen en vragen of ze even langs wil komen voor de zekerheid;) Spannend hoor!

6. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik heb de verloskundige gebeld en zij zegt dat ze denkt dat mijn vliezen niet gebroken zijn, maar dat niet 100% kan zeggen.
    ik moet nog maar afkijken hoe het verder gaat lopen.
    dus ben er niet zoveel mee opgeschoten dat ik haar gebeld heb (vindt ikzelf).

7. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb hetzelfde van de week meegemaakt, en ze heeft gekeken en me vliezen waren intact wel kan het een puntje aan de bovenkant zijn geweest zijn ze, maar goed ik loop nog steeds rond en mijn kleintje is enormmmmmmm druk!

8. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    oh nou dan zullen we het wel zien.
    kan toch niet meer doen dan wachten.

9. 4days

4days Niet meer actief

Eigenlijk is het haast niet te missen als het vruchtwater is, het ruikt echt zooo...... typisch. Lijkt totaal niet op normale afscheiding vond ik zelf. Ik verloor zelf ook niet superveel vocht. Toen ik opstond kwam een scheut en toen ik op de wc ging zitten nog wat, maar erna bijna niets meer. Mijn vliezen waren bovenaan gebroken.

10. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Hoi,
    Ik denk dat je vliezen wel gebroken zijn maar niet aan de onderkant. Ik heb dat zelf ook gehad. Het vruchtwater kwam er na die ene keer nauwelijks meer uit omdat het "gat" aan de bovenkant/zijkant zat. De bevalling kwam alleen hierdoor niet uit zichzelf op gang. Ik werd om deze reden 72 uur later in het ziekenhuis ingeleid ivm infectierisico. Maak je dus geen zorgen, ontspanning werkt het beste om een bevalling te laten beginnen!
    groetjes

11. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Bij mij waren ook de vliezen aan de bovenkant gebroken, ik voelde een duidelijke "knap" en toen verloor ik een scheutje vruchtwater, niet veel. Op het toilet nog een klein beetje en verder niks meer. De "sloot" kwam pas toen ons beebje eruit kwam. Zoals je het omschrijft lijkt me wel dat je vliezen gebroken zijn hoor!

12. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Als het kindje is ingedaald dan verlies je toch ook niet zoveel vruchtwater omdat het hoofdje de uitgang dan blokkeert...? Mejon heeft hier vandaag nog niet gereageerd, dus wie weet is het toch begonnen...

13. liebrando

mijn kindje is niet ingedaald dus daar kan het niet aan liggen. Ben wel nat geweest en nu met afvegen heb ik wat rosige gloed op papier weet niet echt wat dat nu weer is!

14. 4days

4days Niet meer actief

Dat lijkt me eerder een beetje slijm van de slijmprop ofzo, dat rozige.

15. liebrando

wie weet de prop zit er nog en de kleine ook helaas nog even afwachten dus heb nog 5dagen tot DE datum haha

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    het kan je vliezen zijn, bij mij is het in scheutjes gekomen, je moet even laten controleren.

17. liebrando

ze heeft me bij de eerste keer gecontroleerd en kon niks vinden, maar ik heb wel steeds het gevoel dat ik leegloop. Er loopt niks langs me benen, maar me onderbroekje is wel elke keer nattig en ik ruik mezelf af en toe ook :$

Deel Deze Pagina