Ladies en de sporadische man. Ik ben verslaafd aan ijskoffie. Het is alleen een beetje duur om steeds bij de Hema of de AH een bekertje te kopen. Iemand een lekker, makkelijk en snel recept om het zelf te maken?
Een beetje roomijs in je koffie is ook erg lekker. Dan kun je er nog een koffiesiroop door doen en een beetje slagroom erop.
Laatst zat ik op een terras. Ober komt. #Heeft u ijskoffie? Nee. #Oke.. Hmm.. We kunnen het wel voor u maken! #Nou, lekker. Krijg ik een dubbele espresso met ijsblokjes. En goor dat het was, brrrr. Thnx!
je hebt van geloof nescafe van dat poeder je strooit het in melk en dan roeren dike schep vanille ijs erin jam jam. daar kun je dna variaties van doen ook gewoon in de blender doen dan krijg je gewoon dik. zelf vindi k gewoon een schep ijs erin het lekkerst.
Hier heb je allemaal koffierecepten van DE (Douwe Egberts) o.a. Ook ijskoffie (caffe ice) : Douwe Egberts | Recepten
de aldi heeft ook lekkere tot 31-07 kun je ze krijgen voor 0,49,- cent IJskoffie aanbieding van supermarkt Aldi :: Super je rijk
Senseo heeft die ook een tijd in het assoriment gehad zo'n 3 jaar geleden. Ik vond die echt lekker, maar helaas zijn ze er uit gehaald!
Ik maak zelf altijd een mengsel, ik doe alleen niet aan afwegen enzo dus alles gaat op gevoel. 2 bolletjes vanille roomijs pp Scheut vanille aroma Scheut slagroom ( ongeklopt ) 1 kop koffie pp ( darkroast ) Schepje suiker.. Klinkt heel zoet maar valt wel mee. Alles mengen met elkaar en voila lekkere ijskoffie.. Trouwens, als ik het zelf maak zet ik in de ochtend al de koffie en laat deze de hele dag in de koelkast staan zodat die goed gekoelt is.
Mijn schoonmoeder maakt dat al jaren zodra het warm wordt! Gewoon nescafe oplossen in een beetje heet water zodat je supersterke koffie krijgt, en dan megaveel suiker erbij. En daar ijskoude melk en ijsklontjes of een bol vanilleijs in. Supersimpel, veel goedkoper dan een pak, alleen even kwestie van uitproberen welke verhoudingen je het lekkerst vindt. In Indonesie doen ze vaak avocadosap door de ijskoffie. Klinkt misschien vreemd, maar smaakt echt verrukkelijk!
Je kan een aantal dingen doen, net wat je lekker of handig vind. * Ijsklonten, melk, suiker/koffiesiroop, koffie * Ijsklonten, melk, suiker, oploskoffiepoeder * Roomijs, melk, koffie * Roomijs, melk, oploskoffiepoeder.
Wat ik lekkere ijskoffie vind, is dit: heel sterke espresso maken (ristretto, zeg maar). Daar wat suiker bij in doen, goed roeren. Daarna over ijsblokjes heen gieten. Ik drink m'n koffie nooit met suiker, maar dit soort ijskoffie is niet lekker zonder. Die heel romige ijskoffies vind ik niet zo lekker. Ik drink ze af en toe wel, maar ik heb het liever zwart-met-suiker.