Rot belastingdienst !

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Eens maar is soms wel lekker om af te geven op een instantie :D

2. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wij kregen ze ook in december.
    Ze zijn aan het controleren was wel op het nieuws geweest.
    Door de vele fraude met de toeslagen.
    Tis een puinhoop momenteel daar.
    Zit niks anders op dan betalen. Als je er geen recht op hebt heb je er geen recht op.
    Wij krijgen dit jaar geen toeslagen meer. Helemaal goed, weet ik zeker dat ik ook niks terug moet betalen.

3. Samama

Samama Niet meer actief

Balen!

Ik heb standaard al mijn toeslagen stop gezet. Krijg geen zorgtoeslag, geen kgb en zo min mogelijk tegemoetkoming in de BSO kosten (weet even niet meer hoe je dat noemt). Ik krijg nu ieder jaar geld terug van de Belastingdienst.

N.B. moet er wel bij zeggen dat wij een eigen bedrijf hebben en het inkomen dus enorm wisselt per jaar, vandaar ook voor deze optie gekozen om geen tot zo min mogelijk toeslag te ontvangen.

4. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het ook mee eens. Het is echt je eigen verantwoordelijkheid om alles wat wijzigt direct te veranderen.
    En het kan best zijn dat ze zelf een keer iets opsturen wat niet klopt, of een verandering doorvoeren waar je je niets bij voor kunt stellen.. Dan is het toch simpel om zelf weer terug te veranderen.

En TS, als je achteraf nog een uitkering hebt ontvangen, had je dat eigenlijk gelijk aan moeten passen bij je inkomen bij toeslagen.nl.

En ik wil niet zeggen dat je daarom nu niet mag balen van de extra aanslag hoor. Want dat is natuurlijk nooit fijn!;)

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    nou zelf telkens netjes doorgegeven en toch zorgtoeslag gekregen kijk je op de site staat er iets hele anders in gevuld. had dat eerst niet door maar merkte het toen ik over de 1000 euro moest terugbetalen. wij hadden het goed doorgegeven maar waar zij hun genoemde bedragen vandaan haalde geen idee??. moet nu voor 2 jaar terug betalen echt niet leuk.. heb nu alles maar stopgezet krijgt toch niks.. maar omdat wij t goed hadden doorgegeven en ik toch geld kreeg dacht ik tja dan zal dat wel kloppen, want ze hebben de juiste gegevens.. nou niet dus hun hadden iets hele anders op papier staan dan wat wij hadden doorgegeven.. tip altijd zelf toch nog controleren ( tja dat hadden wij na het doorgeven niet meer gedaan)

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zonder koopwoning ook een aanrader!
    Wij hebben al jaren een adviseur die elk jaar de aangiftes doet en aanvragen voor toeslagen. Zelfs toen we nog in een huurwoning zaten. Nog nooit geen gedonder gehad met de belasting dienst.
    Voor 80euro per jaar heb ik dat meer dan over.

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik moet kot terug betalen volgens hun.. Eerst kreeg ik een definitieve 0 EUR terug betalen en 3 dagen later 11 duizend geloof ik .. Absurt hoog.. Ik was alleenstaande moeder toen.. Kind ging 2 dagen naar Kdv 1 kind dus en ik ontving studiefinanciering.. Het gaat over het jaar 2010 ff 4 jaar geleden bijna stelletjes flikkers.. Bah gelukkig werkt vriendlief bij de belasting dus we gaan natuuuurkijk in bezwaar met alle bewijzen erbij ...
    Echt ze naaien je waar je bij staat.. Ik had gewoon recht op die toeslag zo simpel is het ...

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Heb je de contracten nog? Ik heb dit namelijk ook gehad toen ik nog alleenstaand was in 2011, en dan vragen ze gewoon de contracten en maken een correctie. Gelukkig had ik alle contracten nog bewaard.

9. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben al jaren een adviseur en helaas betekend dat ook niet altijd alles.

Vorig jaar ruim 1200euro terug moeten betalen door verkeerd ingevulde gegevens. Stom van ons natuurlijk dat we zelf nooit de aangifte hebben nagekeken, daar heb ik nu wel van geleerd en alles wordt nog een keer door gekeken door mijzelf.

Ik vond zelf dat ik nog zoveel zorgtoeslag kreeg terwijl ik wel een goed salaris heb en heb er dus zelf achteraan gebelt, daardoor kwamen we achter een aantal fouten bij mij en mijn man.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Daar kun je je adviseur verantwoordelijk voor stellen. Wij hebben daar gewoon een verzekering voor

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier juist andersom! Had m'n toeslagen gestopt kreeg ik een brief dat ik er recht op heb en of ik het wou aanvragen (neehee, woon niet in Nederland..)

En mijn grootouders hadden eens 600 euro teveel gekregen, en ze mogen er 6 jaar over doen (de belastingdienst) om dat terug te vragen, is nu alweer 8 jaar geleden..

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Helpt in dit soort gevallen niet. De Belastingdienst zelf maakt veel fouten op dit gebied (was pas nog bij Omroep Max).

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens de Belastingdienst ben jij ZELF verantwoordelijk voor de dingen die ingediend worden.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja helaas hier ook veel fouten meegemaakt met de belastingdienst. Ondanks zelf goed invullen en in laten vullen.
    Uiteindelijk is het allemaal wel weer recht gezet, maar t*ring wat een geregel is dat zeg. Ik ben er echt uuuuuren mee bezig geweest, als ik al die uren nou eens uitbetaald zou krijgen dan hadden wij een lekker weekendje weg gekund.
    Ik heb gewoon GEEN toeslagen meer, niks nakkes nada. Dan kijk ik achteraf wel of ik ergens recht op had.
    Ik vind het belachelijk dat ik het zo moet doen, en gelukkig hebben wij het niet nodig. Maar als je het wel nodig hebt, is het erg zuur.

15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Eens! De Belastingdienst doet gewoon zijn (of haar? :p) werk.

16. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik heb ieder jaar hetzelfde gezeur inkomens van man n mij worden door bd gewijzigd naare compleet foute boel ik Wijzig het terug en weer GT het fout ieder jar krijgen we de toeslagen en ieder jaar is het een half jaar terug betalen. Ik K hoop dat het nu een x goed gaat

17. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vorig jaar voor het eerst gedaan, omdat ik alles goed wilde hebben vanwege mijn bedrijf. Dit jaar voor het eerst terug moeten betalen over 2012, en wel 4000 euro.

Nooit meer dus, ik doe het zelf wel.

18. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat kan niet altijd. Staat in de algemene voorwaarden van veel adviseurs.

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier zelfde gezeik gehad maar dan met huurtoeslag. ik had salaris van hubby omhoog gezet en zij bleven m steeds lager zetten want ze vonden dat hij minder verdiende. nou niet dus. heb t 4x moeten aanpassen. kreeg in dec een rekening van 300,- omdat we teveel huurtoeslag hadden gekregen want salaris was hoger dan zij hadden ingeschat. ja DUH!! dat probeer ik al 4x te veranderen losers! ik kan er zó boos om worden he GRRRR

20. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    dat deden ze bij ons ook steeds.
    vul je zelf de juiste gegevens is en zij pakken gegevens van een paar jaar geleden!!

zo zijn we ook al 2 jaar of 3 jaar steeds aan het terug betalen.

nu zijn we er gelukkig vanaf.
    ellende met die lui.

ze zijn nu nog steeds aan het kloten krijgen geen voorlopige teruggaaf van het huis en ze innen de wegenbelasting niet :(

Deel Deze Pagina