Rot belastingdienst !

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar dat merk je dan toch omdat je ineens een ander bedrag ontvangt?

Stel ik ontvang elke maand 150 euro en ineens krijg ik er 200 terwijl ik niets gewijzigd heb, dan controleer ik het echt wel eventjes.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Meestal een paar weken later, tot de wijziging is bevestigd ben je alweer 8 weken verder dan pas krijg je namelijk een bevestiging thuis gestuurd. En dan staat alsnog je eigen wijziging erop, als ik dan inlog op mijntoeslagen.nl zie ik dat hun ook wat gewijzigd hebben daar heb ik nog nooit post van ontvangen.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    idd hier precies t zelfde. ze veranderen t heel sneaky, hoor en zie je niks van. ze sturen nooit een brief. wij zaten hier midden in een verhuizing, alles inpakken, 2 kids erbij, nieuwe huis klussen want dat was een ravage, oude huis netjes maken enz enz. nou voor je goed en wel lekker in je nieuwe huis zit en je alle papieren gaat nakijken enzo, dan ben je zo 3maanden verder en dan zie je dat je al maanden teveel krijgt en krijg je daarna vrolijk een rekening omdat je teveel krijgt

4. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Hier ook over meerdere jaren gedoe met zorg en huurtoeslag.. Hoppaaa bijna 2800 geloof ik in totaal.. Nou moet je het in 24 maanden terugbetalen geloof ik, dus ook maandelijks 128 euro naar hen toe..
    Dalijk word ik werkloos en mogen ze met de toeslag waar ik dan weer 'recht' op heb, de schuld weer afbetalen :D
    Zo blijven we lekker bezig joh ;)

5. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    #65 kikker1, 28 jan 2014
    Laatst bewerkt: 28 jan 2014
    Het lijkt wel één groot complot zo.

;)

6. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    n.a.v. eerste post van ts:
    hier ook zoiets, maar dan 809 euro, ohja en nog eentje van 48 euro geloof ik. Gelijk maar betaald (in termijnen komt er 3% rente bij geloof ik), maar jeetje idd zoiets is balen.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Maar als je in 5 jaar nooit zoveel geld gehad hebt kunnen ze het toch ook niet terug vragen? Heb je al gevraagd wat je precies terug moet betalen?

8. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Dit kan alleen gebeuren als er boetes overheen zijn gekomen door het niet betalen van de rekeningen die eerder zijn gekomen. Net als de bekeuringen heeft de belastingdienst ook een mooie verhoger in zijn systeem zitten. En ja dan wordt een klein bedrag al snel een giga bedrag. En als het wel onterecht is, gelijk aankaarten en blijven bellen tot dat je bevestiging van ze hebt. Dus niet af gaan zitten wachten van het is twee maanden later en ik heb nog niks. Ze worden je vanzelf zat als je iedere dag belt;)

9. lydian

lydian Niet meer actief

Op het moment is er heel veel gezeur bij de belastingdienst he! Misschien zitten ze fout? Kijk het iig even goed na!

10. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Inderdaad, het wordt verandert zonder dat je hier bericht van krijgt. Zeker in zo'n situatie als jij ben je hier niet op verdacht.
    Bij mij was het ook veranderd, mijn jaarinkomen was een paar duizend euro lager geschat, afgelopen oktober. Hoe ze er bij komen mag Joost weten. Zag het toevallig op tijd in Mijn Toeslagen. Heb er niets aan veranderd, mijn ervaring is dat het dan namelijk ook niet goed komt. Ik houd er dan maar rekening mee dat ik komend jaar een flink bedrag moet terugbetalen. Ze zijn zo makkelijk hè, die BD... ;)

11. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zeggen paar mensen hier wel dat het je eigen verantwoordelijkheid is.. Daar ben ik mee eens.. Maar wat vele zeggen is absoluut waar, ze veranderen het om de haverklap zonder het meldde en jij veranderd het weer in de goede cijfertjes en hun doen jet WEEEER veranderen!!
    Bij ons ook zo..
    Wij zijn in juni 2013 getrouwd en kregen 2 maanden later een brief dat we van het gehele jaar 2013 zorgtoeslag terug moesten betalen!! Ff gebeld waarom?? Hun rekenen dat je gewoon vanaf januari al getrouwd ben en niet vanaf juni! Stom iets! Dus we betalen dat ook terug.. Kgb kregen we ook teveel omdat hun elke keer automatisch mijn mans salaris verlaagde,, ook weer terug betalen!
    Wij hebben in 2012 op 1 salaris geleefd en kregen de JUISTE hoeveelheid huur toeslag.. In 2013 ging mijn man verdienen en nu zien hun dat ook als inkomen van 2012 (?????) dus nu ook dat nog terug betalen! We hebben alles inmiddels op 0 gezet! We zij net spuugzat.. Die 14 euro zorgtoeslag en 26 euro kgb kan ik ook wel missen

12. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Hier idem dito, december brief gekregen dat je moet bewijzen dat je rekeningnummer op jouw naam staat. Partner en ik allebei op gestuurd. Nu al 2 maanden geen enkele toeslag ontvangen en hun zeggen gewoon doodleuk we hebben geen gegevens ontvangen. Heel vreemd en die van mij maar ook die van mijn partner is niet ontvangen. Allebei apart opgestuurd?? We mogen het nu weer opsturen, gaat weer 10 werkdagen overheen om het te controleren en dan nog eens 10 werkdagen om het uit te betalen. En ondertussen zwerven er wel ergens onze kopietjes id kaarten rond en gegevens van de bank. Dus eind februari ook geen toeslagen. In totaal straks al 3 maanden geen, huur,zorgtoeslag en kgb ontvangen. Tel maar uit!! En als je belt, met een beetje geluk kom je er na 30 minuten een keer doorheen, en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Die zegt het is ontvangen, die zegt het is niet ontvangen. pppffff

13. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hier ook iedere keer in de shit door die belastingdienst.
    Wat er nu iedere keer verkeerd gaat met die toeslagen ???

Begon al toen ik voor de jongste KOT wilde aanvragen.
    Heeft serieus een half jaar geduurd voor eindelijk aan het licht kwam waarom wij dat niet konden aanvragen.
    Ondertussen wel de rekeningen mogen betalen aan de kinderopvang.

De tip om je inkomen hoger te zetten en minder uren aan te vragen heb ik ook gehad van onze adviseur.

Maar toch krijg ik een rekening van bijna 1400 euro.
    Hoe het kan,ik weet het niet.

Mijn man heeft gister geprobeerd om weer te bellen met de belastingdienst.
    Hij belde om 19.00 uur en kreeg uiteindelijk om 20.00 uur iemand aan de lijn maar is er weer niet wijzer van geworden.

14. chntl

chntl Bekend lid

5 apr 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Heel herkenbaar! Voor ons werd over 2012 maar even besloten dat wij een gezamelijk jaar inkomen hadden van bijna 26.000 euro. Het tegendeel bleek van onze kant toch waar te zijn. Geen 26.000 euro, wat hun geschat hadden voor ons, maar bijna 12.000 euro over heel 2012. Wat een grote fout van hun kant. Over die 26.000 euro moesten we dus terug betalen. Uitstel daar voor aangevraagd, bevestiging van uitstel ontvangen, de juiste gezamelijk jaar inkomen vast gelegd vanuit een kantoor, vervolgens krijg je een brief dat er word ingehouden op de zorgtoeslag! Onacceptabel! Nu zitten we al 7 dagen te wachten op een terug bel verzoek hierover. Want zolang er een bevesting ligt van de uitstel en bezwaar mogen ze niks inhouden! En toch hebben ze afgelopen uitbetaling een deel van ingehouden.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Heb jaren geleden ook zo'n stunt gehad met de BD. Nadat ik getrouwd was en samenwoonde, kreeg ik ineens nog aanslagen binnen van de jaren daarvoor. Dat ik onterecht bepaalde heffingskortingen had gekregen omdat ik het inkomen van mijn partner niet had opgegeven. Euh, nee, die kende ik toen nog niet eens! Dus bellen en meer bellen en formulieren invullen etc. Een half jaar later kwam de definitieve aanslag en kreeg ik nog een bedrag terug. Dus wat zijn ze er mee opgeschoten? Niks. Stom hoor.

Deel Deze Pagina