[FONT=courier new,courier,monospace]Voor mij geen pil meer! Ik ben het nu he-le-maal zat met die rothormonen in mijn lijf.[/FONT] Ik slikte Cerazette (minipil) vanwege de borstvoeding die ik geef. Maar oh wat een rotpil, zeg! Ik raad hem dan ook niemand aan. Ondanks dat dit de lichtste pil is (met maar één hormoon i.p.v. twee) heb ik continu menstruatiekrampen, heftige migraine aanvallen en steeds bloedingen. Ben net ongesteld geweest en gisteren begon het wéér met zelfs heftige krampen in buik & benen. Ben nu dus weer heftig ongesteld. En het ligt echt aan de pil. Want ik ben tussendoor een tijdje gestopt en ja hoor, de klachten verdwenen heel snel. Toen weer begonnen en de klachten kwamen bijna direct weer terug. Dus de strippen die ik over heb gaan de prullenbak in! I'm done! Heb het thuis besproken met vriendlief en we gaan maar weer romantisch over op de rubbertjes. Want euhh..ik doe nog liever aan geheelonthouding dan dat ik nog langer aan de pil moet.
Jeetje wat vervelend zeg! Dat gedoe met die rubbertjes is ook niet alles Ik heb ook Cerazette gebruikt toen ik nog borstvoeding gaf, maar had gelukkig helemaal nergens last van. Zo zie je maar hoe verschillend elk lichaam op bepaalde stoffen kan reageren.. Had je voorheen ook al problemen met de 'gewone' pil dan? Of is het echt de Cerazette die het hem doet?
hier issie tijdens de eerste bv-periode al na 3 maanden de prullenbak ingegaan.... had ook constant klachten... en bloedverlies.. etc. etc.... Nee rubbertjes is niets..... maar voor mij ook geen cerazette meer!!
ikheb m gebruikt als normale pil (dus niet ivm borstvoeding), nooit problemen gehad, zelfs geen bloeding tussendoor. Wat naar voor je zeg! Kan me voorstellen als je zo slecht reageert op deze pil, je nu voor wat anders gaat kiezen!
Hier precies hetzelfde verhaal. Ik kreeg me daar een migraine van de Cerazette, echt niet normaal. En ik bleef maar aan het vloeien, gek werd ik ervan. Gestopt en alle klachten waren over. Nu zitten we al een paar maanden aan de rubbertjes, maar dat is toch ook niets. Ik vind het een gedoe en in 'the heat of the moment' vergeten we het ook wel eens... Volgende week laat ik de Mirena plaatsen, hopen dat dat wel goed gaat (fingers crossed)
hier mocht ik er niet eens aan beginnen omdat hij in mijn geval (slikte de micrgynon) maar 70% betrouwbaar bleek tezijn!! maar dat vertellen ze en natuurlijk niet bij. gelukkig in een vriend van mij apotheker
wat vervelend zeg. Zo zie je maar dat iedereen anders reageert op zo'n pil. Ik gebruik hem alweer een jaar, en heb nergens last van. Ben zelfs nog niet ongesteld geweest, en ook geen krampen oid. Ben er juist super tevreden over!
Voor mij was Cerazette het "ideale" voorbehoedsmiddel. Door al die bloedingen die maar niet ophielden hadden we praktisch geen sex. Erg veilige methode dus. Ik heb hem op een gegeven moment ook in de kliko gemikt en ik zal die pil ook nooit meer gebruiken!
Ja, bij mij was dit ook precies zo. Ook alleen maar bleodingen. Ook wij zijn toen maar met condooms verder gegaan. Nu ik na een jaar gestopt ben met de borstvoeding ben ik wel weer aan de gewone pil. Eerste maand ook weer onwijs veel bloedingen gehad, maar vanaf de tweede maand gaat het eigenlijk heel goed!
wat een rotpil he! ik heb hem ook gehad was 3 weken ongesteld en 1 week niet na 3 maanden was ik hem ook spuugzat!
Ik bleef ook maar bloedingen houden, en migraine. volgens de dok duurt dat een half jaar. Ik heb het ook niet volgehouden!
hallo dames, nou niet veel positiefs over de cerazette ik gan hem vanaf dit weekend voor het eerst gebruikne na 4 andere ac pillen/methodes. Ik hoop dat ik er wel regen kan ......duimen maar. groetjessss