Rot collega's wat doe ik eraan of ermee?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamalieske, 23 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hallo dames

heb dit ook bij de augustus mama's geplaatst maar wilde toch eens weten wat de anderen met dit soort collega's zouden doen.

Hier vandaag een rot dag, denken jullie natuurlijk.... en het is nog zo vroeg op de dag.... tja collega's je moet het er van hebben hé

Collega van me is ook zwanger en is nogal een *piep*wijf, ik vraag al maanden serieus geintreseerd hoe het met haar gaat ivm ijzer tekort is ze moe moe en nog eens moe enz.
    Ze vraagt nooit wat aan mij dus de laatste weken spreken we elkaar amper, zij werkt 's ochtends en ik begin pas rond 10.00 dus we hebben weinig contact.
    Het is trouwens ook een totaal ander type als ik, stug en niet echt sociaal.

Nu haalde ik een kopje thee in de kantine, staat ze tegen anderen te vertellen dat ze graag met mijn klachten wilde ruilen want dat stelde allemaal toch niet zoveel voor. Nog ff een trap na geven om te zeggen dat ze niet begrijpt waarom ik op hakken loop. (lees hakken van 3cm hoog en een blokhak dus je voelt amper dat het hakken zijn)
    Dan dr bij heb ik t advies van de fysio zo lang mogelijk hakken te dragen ivm het kantelen van je bekken naar voren. Bevordert dus mijn houding.

(ik heb dus b.i. door vroeger trauma, bekkenbreuk op 2 plaatsen enkele jaren terug, het vermoeden is nu dat in mijn schaambeen nog steeds een scheur/breuk zit op de botten zelf zit veel vochtophoping, daarbij heb ik colitis ulcerosa een chronische ziekte aan mijn darmen, mijn lichaam denkt dat mijn darmen een vreemd iets in mijn lijf zijn en veroorzaakt onstekingen en probeert zo mijn darmen af te stoten daarvoor moet ik over n aantal weken naar de gyn)

Ik heb er verteld dat een ander niet zo moet veroordelen als ze het verhaal niet kent, hoe durft ze wel. *piep*wijf en met dat soort mensen moet ik dan "gezellig" werken.
    Denk dat ik toch eens serieus ga nadenken over een andere baan, en tot en met het verlof de ziektewet.
    Ik heb geen zin om me te verantwoorden aan een collega, vind mn baas wel voldoende dacht ik zo.
    Hoe durft ze denk ik dan, maar ik ga me niet verlagen tot haar niveau. Dan zit ik liever thuis. Maar ja zo zit ik dan weer niet in elkaar..... me ziek melden als ik niet echt ziek genoeg ben.

Wat denken jullie hiervan, zo kan ik toch niet ontspannen gaan werken?
    Het intreseert me werkelijk geen reet wat ze van mij vind maar lekker werken is er zo niet bij.
    Ik zit me meer druk te maken en me te verdedigen als dat ik effectief aan het werk ben.
    Wat zouden jullie doen: gaan werken of de ziektewet in?

2. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hoe reageren je andere collega's en je werkgever?

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik je kan adviseren, ik bedoel ik zit nog steeds thuis in afwachting van de arbo. En bij mij is het verhaal andersom krijg van collega's begrip van mijn werkgever toont onbegrip...

En anders kun je het misschien opnemen met je VK of HA dat ik heb tenminste gedaan...

suc6 en ik hoop dat je er toch uit kunt komen want wat ik van je verhaal begrijp vindt je je werk wel echt leuk om te doen (op die collega na dan)

veel liefs,
    Marlene

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou kvptje, de anderen vragen en zeggen ook bar weinig, de sfeer is gewoon niet fijn.
    Mijn werkgever baalt als een stekker want er is dadelijk al iemand met verlof en zoals het er nu uit ziet ben ik rond de 20ste week (na gyn bezoek) ook 100% thuis.
    Het begrip is er dus vanuit de baas niet zo, en vanuit pz wel goed te noemen.

Tja ik baal er van en zou het liefst n potje gaan zitten janken, of ik er wel om gevraagd heb allemaal.

4. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Misschien is het een idee om het met pz te overleggen? Als hij wel weet wat er aan de hand is kan hij misschien met een (discreet) gesprekje wat dingen recht zetten. het is toch altijd anders als iemand anders dan jezelf het voor je opneemt.
    Ik zelf zou er moeite mee hebben me ziek te melden als ik dat niet ben. Omdat je daar namelijk ook anderen mee treft en niet alleen dat "piepwijf".

(Vind dat trouwens wel een erg grappig woord :D )

5. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    pfff dat schiet dan niet echt op he?
    Tis idd idioot dat je je moet gaan verantwoorden waarom jouw zwangerschap anders verloopt dan die van je collega.. Eigenlijk is haar gedrag gewoon heel erg onvolwassen! Ik heb zelf ook meer kwaaltjes dan anderen in mijn omgeving die zwanger zijn, maar ja het hoort erbij en elke zwangerschap is anders...

Maar idd ik zou een gesprek proberen aan te gaan met pz en als dat niet lukt even opnemen met je VK of HA

Ik vindt het echt een &%$#@ situatie waar je inzit!
    Hoop voor je dat het snel achter de rug is

Veel liefs,
    Marlene

6. Niet meer actief

wat raar dat ze zegt met jouw klachten te willen ruilen (alsof ze jouw lichaam kan aanvoelen) ja gewoon lekker erboven staan hoor en zeggen dat jij ook heel graag wilt ruilen :p

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik zou me ook niet ziekmelden als je niet ziek genoeg bent. Ik zou gewoon gesprek aangaan met haar of met je baas of samen. Gewoon alles zeggen, gewoon voor jezelf opkomen.

Deel Deze Pagina