Tips voor maaltijd op werk

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaBenjamin, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Wie kan mij helpen aan leuke ideen?

Mijn man werkt in ploegendiensten en steeds vaker krijgt hij de middag en/of avonddienst dienst. Hij eet dus vaak op het werk. Je kan daar ook maaltijden kopen, maar dat is behoorlijk prijzig. Ik zou graag wat tips willen voor een makkelijke maaltijd. Gezond uiteraard.
    Ze hebben daar een magnetron en een koelkast. En er is een tosti-ijzer:D

Hij is wel uitgekeken op soepjes, macaroni en tosti's:D
    Ik ben zelf geen keukenprinses en aan uitgebreid koken kom ik 's morgens gewoon niet toe dus het moet óf snel te maken zijn, óf makkelijk te bewaren zijn in de koelkast. Uiteraard kan het alleen opgewarmd worden in een magnetron. Ik heb al appies/groenten/vlees voorgesteld, maar opgewarmd vlees vind hij niet zo lekker;)

Wie heeft er tips?

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    chili con carne, rijst met kip en saus, stamppot, pastasalade met tonijn of kip of feta, couscous met groente en kip.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    gewoon zijn gedeelte van de vorige ( of dezelfde dag ) opwarmen. ipv vlees een stukje rookworst ofzo? maar snap eerlijk gezegd niet wat er mis aan is met een gehaktbal uit de magnetron? ok biefstuk en een taaie snitzel zal minder zijn maar een gehaktbal, stuk kipfilet of een vers worstje gaat prima hoor.

4. MamaBenjamin

Stamppot inderdaad! En dan rookworst erbij? Of een bal gehakt..

Ik snap ook niet wat er mis is met gehakt of kip. Maar het is ook best een moeilijke eter soms:) Sorry mop, mocht je dit lezen:D

Ik ben ook best Toos Inspiratieloos op dit gebied. Ik vind het prima als hij daar eens mee-eet, ook al is het duur. Of af en toe een bak Chinees meenemen kan ook geen kwaad. Maar deze week bijvoorbeeld eet hij de hele week niet mee. Het moet dus wel gevarieerd zijn en daar hoort bij mijn mening ook vlees bij. Dus toch maar een balletje gehakt maken.

Gelukkig is dit werk maar voor tijdelijk, vind het helemaal niet gezellig:(

5. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Lekker soepje of nasi/bami hete kip met rijst etc. Ik werk ook al behoorlijk lang ook late diensten dat ik op m'n werk eet en ook ik vind vlees uit de magnetron niet zo lekker hoor. Maar ik eet dan gewoon aardappels/groente.

6. MamaBenjamin

En vleesvervangers? Is dat wel lekker opgewarmd? Eet dat zelf nooit...

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man werkt al jaren in drieploegendienst. Ik weet niet beter. Hij neemt gewoon brood mee, hij houdt niet van 'met eten slepen' en ik hou er dan rekening mee met wat we thuis eten.

Werkt hij in de middagdienst, dan zorg ik voor een wat uitgebreidere lunch - soep, tosti etc. Ook altijd salade erbij. Op het werk eet hij brood en als hij 's avonds thuiskomt eet hij dan nog wat kleins.

Dagdienst eet hij gewoon brood tussen de middag natuurlijk.

Nachtdienst eten we op de gewone tijd warm eten (is dan voor hem ontbijt maar daar heeft hij geen moeite mee). Hij neemt voor de nacht brood mee maar dan wel met wat extra's: bijvoorbeeld gehaktballetjes op brood, of een sandwich met kaas, groene peper, peterselie. Soms als ik zelf gevulde broodjes heb gebakken neemt hij die mee.

8. MamaBenjamin

Thanks Eylem, een sandwich is ook een goed idee. Lekker uitgebreid en het vult goed!

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    volgens mij gaat dat ook wel hoor;)

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Een wrap met bonen etc er in die hij op kan warmen of een koude wrap met sla, kaas en vleeswaren. Quiche kan ook makkelijk mee.

11. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Nagenoeg alles kan toch in de magnetron? Okay, een opgewarmde biefstuk is niet lekker maar rijst met roerbakgroentes en vlees, spaghetti bolognese, bami, stamppot, kip kerrie, etc smaken prima hoor.

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou ook gewoon extra koken en dat meegeven aan hem. Ik snap dat hij idd bepaalde vleessoorten niet lekker vind uit de magnetron maar verder kan alles toch wel zo opgewarmd worden?

13. Koon

Koon Niet meer actief

Ik kook vaak gerechten als nasi, soep, pasta of stamppot extra en dan gaan er een paar porties in de vriezer. Ik heb zelf regelmatig avonddiensten (zorg) en wil ook geen kant en klaar zooi (oké, uitzondering daargelaten) of brood mee.
    Ik neem zelf ook altijd veel rauwkost mee. Voor vandaag tomaat, komkommer en radijs in een bakje en druiven en mandarijnen. Ook al is het restje uit de vriezer dan niet zo veel, ben ik toch goed gevuld.

14. kili

kili Niet meer actief

Ik neem altijd restjes mee.
    Voor vlees, evt. sate balletjes van bv mora oid ?
    Die zijn prima uit de magnetron.

Wat ik ook wel eens doe, is quiche, die kan je ook prima koud eten.
    Of een salade neem ik ook vaak mee.

Succes ermee

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier helemaal geen gedoe over het opwarmen. Vriend heeft om de week een late dienst. Ik kook dan gewoon voor twee en eet alleen. Hij warmt zijne ten dan de volgende dag rond 12 uur op en eet 's avonds brood. Hij klaagt zelden dat het vlees niet lekker is na het opwarmen. Misschien ligt het ook aan hoe snel je het eten in de koelkast zet en in wat voor schaal.

Ik heb nu deze schaal (de platte) en doe het eten er flink warm in en dan meteen de koelkast in. dan blijft het meestal goed te eten. Sommige dingen zijn gewoon niet lekker als hij ze opwarmt, maar dat is meer al doende leert men.

16. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Is samen smiddags warm eten geen optie? Dat doen we hier wel eens als ik savonds (en snachts...) moet werken.

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Spaghetti op voorhand maken en meegeven?
    Of een paar extra porties saus maken volgende keer (voor de diepvries) en 's ochtends snel de pasta koken en meegeven?

Hier heeft mijn man overigens 1 week op 3 late shift tot 10 uur (de andere weken vroege shift of dagshift). Wij eten gewoon nadien. Ik zorg dat het eten klaar of quasi klaar is als ie om half 11 thuiskomt. 's Middags eet ie brood en hij pakt fruit mee voor tussendoor.
    Het helpt wel dat wij anders - de andere weken en in 't weekend - ook bijna nooit voor 9 uur 's avonds eten.

Uitgebreide resten van de dag ervoor worden hier door ons alle twee wel es meegenomen voor 's middags ipv brood. Maar kook wat extra en je kan het ook als volwaardige warme maaltijd zien.

18. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Hier vaak de salades van de albert heijn. Die zijn erg lekker. Maar of die goedkoper zijn dan de maaltijd op het werk is even de vraag. Een salade is tussen de 3 en 5 euro.

19. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Hier ook een vriend met ploegendienst. Avonddienst neemt hij brood mee met fruit en vaak bladerdeeg gevuld met feta oid. Hij warmt ook liever zijn eten niet op. Als hij thuis komt zorg ik altijd dat er nog iets voor hem klaarstaat.
    Nachtdienst eigenlijk ook brood, toetje en fruit. Avondeten ietsje later rond 19:00.

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.680
    1.441
    113
    Hier eet manlief gewoon tussen de middag warm en Quinten en ik in de avond, soms kook ik 's morgens en warmen wij oo en soms komt het beter uit om in de avond te koken en tussen de middag op te warmen.

Hij heeft ene tijdje rotdiensten gedraaid van 8.00-20.00 en dan gaf ik wraps mee, of kippenpoten, gehaktballen, worst (dat smaakt koud ook goed) of salade's of pastasalades.

Deel Deze Pagina