Rot geschrokken vannacht brand in de straat

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Oeh bah, brand is mijn grootste nachtmerrie. Heb maar liefst 7 rookmelders in huis hangen. Als hier brand in de straat zou zijn zou ik ook voorlopig niet slapen hoor.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier al eens buiten bed gestaan ivm de brandmelder
    Achteraf zat er misschien stof in ofzo... Maarja echt lekker slaap je dan toch niet meer hoor.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    eng he....hier pas een tijd geleden bij onze buurvrouw....

ze was niet thuis! En ik kwam met mijn moeder en de kindjes van iets thuis....hoorde wel een 3 tonige piep (irritant dachten we nog) maar nieuwbouw wijk, er gaan hier zoveel piepen af in die nieuwe huizen.....alarmen enz... We dachten dat het inbraakalarm was...verder niets te zien dus.

Ineens word er hard aangebeld, we waren binnen gegaan en was 15 minuten later dus. (binnen hoorde je het trouwens niet meer....terwijl het bij ons echt naast was!)

Stond de overbuurman aan de deur, zegt hij, als de wiedeweerga naar buiten er is brand bij je buren.....dus ik naar binnen. (was nog zwanger) Mams, hier je sleutels (had ik ondertussen van de deur naar keuken uit haar jas gevist) Zet je auto aan de kant! (stond voor de buren de deur) Ze kijkt me aan, ik pak ondertussen de wandelwagen, en pleur daar mijn mams haar tas op en de luier tas die toevallig nog ernaast stond. Tegelijk gooi ik mijn jas over de stang heen (had ik samen met de sleutels mee genomen) Pak mijn dochter op, gooi die in de wagen. Zet de oven uit (had ik net eten in gezet) en pak de kat onder de arm die toevallig net langs kwam lopen.

Tegelijk zeg ik er is brand hiernaast we moeten eruit, en ik zou de auto nu aan dek ant zetten voor de brandweer.

Dat deed ze dus, en ondertussen ben ik naar buiten gelopen met kat en kind...duer achter me dicht gedaan. En daar was de brandweer al....en politie...

Andere buuf kwam de poes even pakken, ze zei ik doe hem wel ff bij mij binnen! en mijn moeder kwam van de parkeerplaats terug gelopen...ze wou weer naar binnen om de sleutels te halen van mijn man zijn auto...maar dat mocht niet meer van de brandweer.

Toen kwam er een brandweerman, die zei de doucheraam staat open bij jullie...die moet dicht, dus ik zeg ja we mochten niet naar binnen......vroeg ik of hij het wou doen, maar dat wou die niet.........maaaaan wat stonk het in huis!!! Heb zeker 4 uur de ramen overal open moeten hebben naderhand.

Maar na 2 uur mochten we weer naar binnen, was veel rookschade enz..maar vuur viel mee! Het was in een dichte kast ontstaan (dvdspeler) en die heeft het vuur lang tegen gehouden!

Alarm heeft toch in totaal (er was later iemand die zei dat het al zeker een half uur voordat wij thuis kwamen stond te peipen) Maar niemand herkende het als dusdanig!! totdat de overbuurman thuis kwam....(brandweerman!!) en die heeft meteen gebeld, hielp ook dat er toen wel al rook uit het zolderraam kwam......

Al met al..super eng!! Kan me niet indeknen als er slachtoffers waren gevallen....brrr...zoiets blijft op je netvlies...heb er zeker wel 2 weken last van gehad...en steeds alle stekkers enz eruit getrokken. Nu is het wel veel minder! Maar ik blijf goed checken of er niets op de aparatuur ligt en of alles goed werkt in huis enz...

sterkte met verwerken!

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Oh wat erg als je je huis en spullen zo verliest :( Ik hoop dat jullie buurman snel opknapt.

Het is hier ook mijn grootste nachtmerrie... ik zit snachts wel eens te bedenken wat ik moet doen als er brand uitbreekt... Deze week ben ik alleen met de kinderen... pfff welke volgorde van kinderen uit bed sjorren etc... We hebben rookmelders op elke verdieping en op zolder hangt een touw mochten we daarvandaan moeten vluchten. Mijn foto's heb ik gebackupt en de backup ook gebackupt en dat gaat nog naar een ander huis, voor het geval dat...

Vanmorgen hoorde ik ook steeds een piep hier in de buurt, twijfelde over een wekker of rookalarm. Op onderzoek uitgegaan en het was idd een rookmelder die als een diebiel stond te piepen. Nou dat was wel 10 huizen verderop maar kon het goed bij ons huis horen, terwijl daar geen ramen open waren.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Klopt inderdaad. Was daarna een paar dagen vrij dus niks meer over gehoord

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.261
    4.489
    113
    Ik moet tot mijn groote schaamte bekennen dat wij dwars door de brand bij de overbuurvrouw zijn heen geslapen.
    En dat terwijl de brandweer, politie en ambu pal voor ons huis stonden te loeien :$
    Ze heeft toen zelfmoord proberen te plegen door haar bank in de fik te steken.

Een paar jaar geleden paste ik op het huis van onze buurvrouw, wilde s'morgens even de post weghalen (deed ik om de dag), doe de deur open en alles wat pikzwart. Hadden ze via de brievenbus brand proberen te stichten. Gelukkig hing er geen jas ofzo in de gang en heeft het zichzelf gedooft. Maar het arme mensje voelde zich niet veilig meer en is verhuist.

2 weken later gebeurde hetzelfde bij de buren 2 deuren verder, gelukkig zijn daarna de daders (jongens van een jaar of 16) opgepakt.

Sindsdien hangt er hier standaard ook een rookmelder bij de voordeur, voor de rest in het trapgat (rook trekt immers altijd naar boven) en bij onze zoon op zolder een rook/koolmonoxide melder.

7. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik kan mij goed voorstellen dat je geschrokken bent.

Vorig jaar juni stond verzorgingshuis bij mij achter in de brand (in Nieuwegein). Ik was thuis, weet het nog zo goed.

Ik was boven net wakker toen ik de brandweer met loeiende sirenes aan hoorde komen. Ik dacht nog, vals alarm gebeurd zo vaak. Tot ik de tweede brandweer hoorde aankomen in de wijk. Foute boel. Deed rolluik open en wist niet wat ik zag. Een grote vlammenzee. Ik ben naar beneden gegaan en het eerst wat er in mij op kwam is HELPEN! Helpen die mensen uit het verzorgingshuis te krijgen. Brandweer en personeel kwamen met de bedden met bewoners aan en wij, omstanders, namen het over. Het heeft diepe indruk gemaakt.

Nu nog als de brandweer komt krijg ik rillingen. Laatst kwam 's nachts de brandweer metloeiende sirenes de wijk binnen en ben mij lam geschrokken. Puur om het feit dat ze 's nachts met sirenes binnenkomen vallen. Dacht dat ze dat niet zomaar doen. Bleek vals alarm te zijn in het appartementen complex bij de supermarkt (moesten de weg in van verzorgingshuis en sirene deden ze daar ook uit) I was not amused...

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

De schrik zit er dan wel goed in zeg!

Gelukkig was het wel vals alarm

9. Ellen291982

Jeetje wat schrikken zeg. Wat heb je goed gehandeld trouwens. Dat is ook maar afwachten of dat je lukt in zo'n situatie, vind dat je dat goed gedaan hebt.

Wat een 'geluk' dat het in een dichte kast was anders was het ws veel sneller gegaan allemaal. Doodeng.

Ik kan me voorstellen dat je zo alert bent (geweest) dit blijft je wel bij.

10. Ellen291982

Zo dat was goed te horen dan. Was er wat aan de hand dan? Nee toch hoop ik.

Eng idee he, ik denk er ook weleens over na. Stel je voor dat je de kinderen niet op tijd kan redden of maar 1. Bij dat idee word ik zo naar.

Ik heb een tijdje terug een verhaal van buren van me gehoord dat een familielid van hun hun huis in de brand had staan. De kinderen konden niet meer gered worden. Zo gruwelijk!

11. Ellen291982

Gadverdamme wat eng zeg!
    En dan te bedenken dat die jongens dat ws gewoon voor de gein deden! Echt ziek!

12. Ellen291982

Wat goed dat je geholpen hebt! Heel mooi.
    Zijn er nog mensen gewond geraakt of was iedereen op tijd gered?

Wow dan schrik je je echt kapot!

13. Ellen291982

We hebben gister 2 rookmelders erbij gehaald!

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben zelf ook een keer brand gehad, het is bijna 4 jaar geleden maar pfff ik droom er nog regelmatig van.

Wij vierden hier oud en nieuw, vuurwerk afgestoken en de buurman ging alles opruimen dus mijn man had ook zoiets van dan ruimen wij ook maar op (2 uur na afsteken ofzo) Dus netjes alles in vuilniszakken en bij de kliko gezet. Dit is gaan smeulen en via kliko en parasol in hoes naar binnen geslaan door de afvoer van de droger. Wij hebben camera's hangen omdat we bij ons bedrijf wonen en konden op de camera zien dat binnen een minuut na het eerste beetje rook wat je ziet de boel in lichterlaaie stond, gaat echt heel snel!! Gelukkig zelf grotendeels uit kunnen krijgen door alles uit elkaar te trekken. De brandweer heeft met poeder nog nageblust dus ook weinig waterschade.

De schade is beperkt gebleven tot tuinstel, uitgebrande verwarmingsketel en schade aan het platdak van de bijkeuken en veel rookschade in de bijkeuken, rest van het huis viel mee, ik heb meteen de tussendeur naar de keuken dichtgetrokken die is brandwerend. Wij waren ook bang dat het over zou slaan, ook een oud huis met veel hout maar gelukkig niet gebeurd.

Wij stoken voortaan vuurwerkresten op in een vuurkorf ;)

Maar de angst blijft helaas..

15. Ellen291982

Kan ik me zo goed voorstellen he!

Wat naar zeg. Is maar goed dat jullie het nog op tijd zagen.
    Al erg genoeg wat de schade was:(

16. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Geloof geen brandwonden. Wel mensen die rook hebben ingeademd. Niet veel mensen hoor, gelukkig.

17. Ellen291982

Gelukkig maar!

Is allemaal al heftig genoeg

Deel Deze Pagina